İstanbul escort bayan sivas escort samsun escort bayan sakarya escort Muğla escort Mersin escort Escort malatya Escort konya Kocaeli Escort Kayseri Escort izmir escort bayan hatay bayan escort antep Escort bayan eskişehir escort bayan erzurum escort bayan elazığ escort diyarbakır escort escort bayan Çanakkale Bursa Escort bayan Balıkesir escort aydın Escort Antalya Escort ankara bayan escort Adana Escort bayan

19.1 C
Athens
Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

ΠΝΠ (ΦΕΚ 152Α/2022): Παραμένουν η αδιαφάνεια και ο «δεν ξέρω» Μητσοτάκης επικεφαλής της ΕΥΠ

Πρόσφατα

Στο ΦΕΚ 152Α/2022, δημοσιεύθηκε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με τις «Eπείγουσες διατάξεις για την ενίσχυση της ακεραιότητας στη λειτουργία της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών». Την είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο ντάλα μεσημέρι τηλεοπτικό διάγγελμά του για το σκάνδαλο των υποκλοπών και της παρακολούθησης δημοσιογράφων και του προέδρου του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, τη Δευτέρα 8 Αυγούστου. Μιλάμε για την αλησμόνητη εκείνη ημέρα κατά την οποία, η πρωθυπουργάρα μας «ξεπέταξε τη Δημοκρατία και το κράτος δικαίου μέσα σε ένα βίντεο 6 λεπτών και 42 δευτερολέπτων», όπως σχολίασε δηκτικά χρήστης του twitter, o οποίος, και δικαίως, διερωτήθηκε: «Πώς δεν μας είπε και στο τέλος καλό δεκαπενταύγουστο;»

Από το Γιώργη Χρήστου
μέλος της Πρωτοβουλίας για την Ανατροπή
και του Μεικτού Συμβουλίου ΕΣΗΕΑ

Την ημέρα εκείνη, συνοδεία τζιτζικιών, έχοντας στο ένα χέρι τη σημαία του «δεν ξέρω, δε φταίω εγώ, οι άλλοι φταίνε» και στο άλλο τη σημαία του «όλα στο φως» (1) μας είπε πως, αν και ο ανώτερα ιεραρχικά στην ΕΥΠ, δεν είναι ο «θηρευτής» («predator»), δεν είναι ο πολιτικά υπεύθυνος, δεν είναι ο εντολέας και ο εγκέφαλος των υποκλοπών, και (2) μας ανακοίνωσε σειρά «πρωτοβουλιών», όπως η ΠΝΠ, για την ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας της ΕΥΠ, επειδή «στη Δημοκρατία μας δεν επιτρέπεται να υπάρχουν σκιές».

Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου

Με την ΠΝΠ, επαναφέρονται δύο εισαγγελείς στην εποπτεία της ΕΥΠ, καθιερώνεται ακρόαση του διοικητή της από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής (τυπική διαδικασία, η κυβέρνηση έχει το πρώτο και τελευταίο λόγο για το διορισμό του), προβλέπεται τελική έγκριση από τον Εισαγγελέα Εφετών για επιχειρήσεις παρακολούθησης επικοινωνιών, επιστολών κ.λπ. «Στην πράξη, θα καλείται να εγκρίνει μια διάταξη που δεν θα έχει ούτε ονοματεπώνυμο του θιγόμενου (παρά μόνο έναν αριθμό κινητού) ούτε αιτιολογία της άρσης ούτε οποιαδήποτε περιγραφή της υπόθεσης», σχολιάζει σχετικά η Εναλλακτική Παρέμβαση – Δικηγορική Ανατροπή στο ΔΣΑ.

Στην ΠΝΠ, που τη λες και… ασυλία των παράνομων και αυθαίρετων παρακολουθήσεων η διαφάνεια, η δημοκρατία, η κοινοβουλευτική εποπτεία του Κυριάκου Μητσοτάκη και το μελάνι της κυβέρνησης σταματούν. 

1. Δεν υπάρχει λέξη για την κατάργηση της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του Π.Δ. 81/2019 (ΦΕΚ 119Α/08-07-2019)σύμφωνα με την οποία η ΕΥΠ «μεταφέρεται, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων, και προσωπικού, στον Πρωθυπουργό», στον ίδιο δηλαδή. Στις 7 Ιούλη 2019 έγινε πρωθυπουργός, στις 8 Ιούλη 2019 ο επικεφαλής και πολιτικά υπεύθυνος της ΕΥΠ. Το λες και εντολέας και εγκέφαλος των υποκλοπών αυτό.

Με λίγα λόγια, η ΕΥΠ παραμένει «εργαλείο» στα χέρια του «δεν ξέρω» Κυριάκου Μητσοτάκη και του κυβερνώντος κόμματος, υπό οποιαδήποτε συνθήκη. Και η πρωθυπουργάρα μας κρατάει το «θρόνο» της, του ιεραρχικά ανώτερου και πολιτικά υπεύθυνου των μυστικών υπηρεσιών.

Γιατί; Μήπως για να μην αποκαλυφθεί το πλήρες μέγεθος της έκτασης των υποκλοπών, το ποιοι και πόσοι ακόμη πολίτες, δημοσιογράφοι και πολιτικά πρόσωπα έχουν παρακολουθεί και παρακολουθούνται; Μήπως για να μην αποκαλυφθεί αυτό που λέει χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος, Λεωνίδας Βατικιώτης, σε άρθρο του; Ότι δηλαδή «έχει στηθεί ένα κανονικό παρακράτος με ευθύνη της ΕΥΠ και του ίδιου του Μητσοτάκη που έχει στα αρχεία του εκατομμύρια συνδιαλέξεις κι είναι έτοιμο να τις χρησιμοποιήσει κάθε ώρα και στιγμή αξιοποιώντας θεμιτούς κι αθέμιτους τρόπους, κοινώς μαφιόζικους εκβιασμούς για να πετύχει τους σκοπούς του»;

Έχουμε απέναντί μας το καθεστώς Μητσοτάκη, που ανήλθε στην εξουσία για να πάρει μια ρελάνς απέναντι στους εργαζομένους και στο λαό, να υλοποιήσει ακραίες νεοφιλελεύθερες επιλογές, κεντρικές επιλογές του κεφαλαίου για την ακρίβεια, αλλά και για να επιστρέψει στη «βαθιά συντήρηση» το πολιτικό σκηνικό και την κοινωνία. Εξασφαλίζει τη στήριξη του κεφαλαίου με τον πακτωλό χρημάτων που του διοχετεύει μέσα από τα ευρωπαϊκά κονδύλια, τις ιδιωτικοποιήσεις και το ξεπούλημα των δημόσιων αγαθών, ασημικών και περιουσίας αλλά με το νόμο Χατζηδάκη (εξασφάλιση της μακροπρόθεσμης εμβάθυνσης της εκμετάλλευσης των εργαζομένων μέσα από την άρση των κατοχυρώσεων των δικαιωμάτων τους, την ποινικοποίηση του συνδικαλισμού, της απεργίας κ.λπ.). Και για να δέσει διπλά τη στήριξή του, αναπτύσσει το δόγμα «νόμος και τάξη», με το οποίο εντείνει την κρατική καταστολή, άρει δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες, και διευρύνει το δικαστικό μηχανισμό που την στηρίζει και πλέον λειτουργεί ως «θεραπαινίδα» της, μέσα από την ενεργητική του εμπλοκή στην κυβερνητική στρατηγική όξυνσης της καταστολής.

Στο δόγμα «νόμος και τάξη» εντάσσονται και τα «πετσομένα» ΜΜΕ, η δίωξη και φίμωση της ανεξάρτητης και ερευνητικής δημοσιογραφίας, η νόθευση της ελευθερίας του Τύπου, η βιομηχανία των αγωγών SLAPP. Μην ξεχνιόμαστε: στο καθεστώς Μητσοτάκη,  «βαρόνοι της ενημέρωσης» είναι εφοπλιστές, κατασκευαστές, κεφαλαιοκράτες από χώρο της ενέργειας, οι οποίοι, μέσω των ΜΜΕ που κατέχουν, όχι μόνο στηρίζουν αλλά και συμμετέχουν ενεργά στη διάχυση της κυβερνητικής προπαγάνδας.

2. Δε γίνεται πουθενά λόγος για την κατάργηση της κυβερνητικής διάταξης που στερεί από την Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) την αυτεπάγγελτη δυνατότητα να γνωστοποιεί στους πολίτες την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών τους από την ΕΥΠ, αν ο λόγος της παρακολούθησής τους αφορά την εθνική ασφάλεια (αρ. 9 του άρθρου 5 του ν. 2225/1994 όπως τροποποιήθηκε με το αρ. 87 ν. 4790/2021). Υπενθυμίζεται πως ψηφίστηκε με διαδικασίες-εξπρές, την περίοδο που ο δημοσιογράφος, Θανάσης Κουκάκης, απευθύνθηκε στις αρχές προκειμένου να διαπιστώσει εάν παρακολουθείται ή όχι το τηλέφωνό του. Πλέον, με τη διατήρηση της διάταξης, το «τυχαίο» έχει αρχίσει να παίρνει τη μορφή του δόλου, της απόκρυψης των «σκοτεινών πρακτικών» της ΕΥΠ.

Ντογιάκος καλεί Κουκάκη και Τέλλογλου

Στις 16 Αυγούστου, πάντως, όπως γνωστοποίησε μέσω του twitter ο Θανάσης Κουκάκης, έχει κληθεί από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο, για να τον ενημερώσει: «Τον Απρίλιο ζητούσα να ενημερώσω για την παρακολούθηση μου τον προηγούμενο εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Βασίλη Πλιώτα και με παρέπεμπαν στην εισαγγελία πρωτοδικών. Ο νέος εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Ντογιάκος με κάλεσε να τον ενημερώσω στις 16 Αυγούστου. Ποτέ δεν είναι αργά», αναφέρει.

Λίγες ημέρες νωρίτερα, στις 11 Αυγούστου, θα προσέλθει στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και ο δημοσιογράφος, Τάσος Τέλλογλου, για να καταθέσει για τις υποκλοπές κατά του Νίκου Ανδρουλάκη και των δημοσιογράφων Θανάση Κουκάκη και Σταύρου Μαλιχούδη.

Δεν πρόκειται να δεχθώ ενημέρωση «στο αυτί»

Το «τυχαίο» της παρακολούθησης του Νίκου Ανδρουλάκη, την περίοδο των εσωκομματικών εκλογών στο ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, με αντίπαλό του τον «εκλεκτό» του Μαξίμου Ανδρέα Λοβέρδο, όπως το «τυχαίο» της χρονικής σύμπτωσης να ακολουθείται η αποσύνδεση της παρακολούθησης από την ΕΥΠ από την προσπάθεια εγκατάστασης του λογισμικού «ρredator» και στην περίπτωση του Κουκάκη και Ανδρουλάκη… έπιασαν κι αυτά πάτο!

Σε σημερινή δήλωσή του ο πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ κατηγορεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη για σχέδιο πολιτικής εξόντωσής του και διερωτάται: «Άραγε γιατί δεν ήμουν τα προηγούμενα 7 χρόνια ως Ευρωβουλευτής και πως αυτός ο “εθνικός κίνδυνος” ξεκινά με την υποψηφιότητα μου και παύει να υφίσταται λίγες μέρες μετά την εκλογή μου στην Προεδρία του Κινήματος;». Ζητεί να διαβιβαστεί αμέσως το σύνολο του φακέλου στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας και να ενημερωθούν με τον πιο επίσημο τρόπο η ΑΔΑΕ και η ΑΠΔΠΧ «για τους λόγους της παράνομης και αντισυνταγματικής παρακολούθησής μου από την ΕΥΠ». Ξεκαθαρίζει πως «δεν πρόκειται να δεχθώ ενημέρωση “στο αυτί” και να ανεχθώ “απώλεια” ή αλλοίωση στοιχείων». Επίσης, πως δεν έχει καμία εμπιστοσύνη στους υπουργούς της κυβέρνησης, καθώς «είναι οι ίδιοι που δεν σεβάστηκαν το ελληνικό κοινοβούλιο και παραπλάνησαν τον ελληνικό λαό κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας».


ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ Επείγουσες διατάξεις για την ενίσχυση της ακεραιότητας στη λειτουργία της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΦΕΚ 152Α/09-08-2022)

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 19, την παρ. 1 του άρθρου 44 και το άρθρο 65 του Συντάγματος.

2. Την εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη για τη θέσπιση ρυθμίσεων για την ενίσχυση της ακεραιότητας στη λειτουργία της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών.

3. Τη σχετική πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, αποφασίζουμε:

Άρθρο Πρώτο
Διαδικασία διορισμού Διοικητή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών

1. Στην παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 3649/2008 (Α’ 39), το δεύτερο εδάφιο επικαιροποιείται ως προς το αρμόδιο όργανο, προστίθεται τρίτο εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής: «2. Ο Διοικητής είναι μετακλητός υπάλληλος της κατηγορίας των ειδικών θέσεων με βαθμό 1ο. Διορίζεται και παύεται ελεύθερα με απόφαση του αρμόδιου μέλους της Κυβέρνησης. Ο διορισμός διενεργείται μετά από γνώμη της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της.».

2. Η υποχρέωση παροχής γνώμης σύμφωνα με την παρ. 1 καταλαμβάνει και τον υπηρετούντα κατά τη δημοσίευση της παρούσας Διοικητή. Στην περίπτωση του πρώτου εδαφίου, η γνώμη παρέχεται εντός προθεσμίας σαράντα πέντε (45) ημερών από τη δημοσίευση της παρούσας, άλλως ο διορισμός ανακαλείται αυτοδικαίως.

Άρθρο Δεύτερο
Διάταξη άρσης απορρήτου επικοινωνιών από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών

Στο τέλος της περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 3649/2008 (Α’ 39) προστίθενται δύο εδάφια και η περ. (β) διαμορφώνεται ως εξής:

«β. Ενεργεί, ύστερα από διάταξη του εισαγγελικού λειτουργού της παραγράφου 3 του παρόντος και τηρουμένων των διατάξεων του ν. 3115/2003, άρση απορρήτου επιστολών και τηλεφωνικής ή άλλης επικοινωνίας, καθώς και καταγραφή δραστηριότητας προσώπων με ειδικά τεχνικά μέσα και ιδίως με συσκευή ήχου και εικόνας εκτός κατοικίας. Η διάταξη αυτή υποβάλλεται προς έγκριση μέσα σε είκοσι τέσσερις (24) ώρες στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών. Η ισχύς της διάταξης αρχίζει από την έγκριση του Εισαγγελέα Εφετών.».

Άρθρο Τρίτο
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας, η οποία θα κυρωθεί νομοθετικά κατά την παρ. 1 του άρθρου 44 του Συντάγματος, αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται στις επιμέρους διατάξεις της.

Αθήνα, 9 Αυγούστου 2022

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Ο Πρωθυπουργός
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Τα Μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ, ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ, ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΕΝΔΩΝΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ, ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ, ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ, ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ, ΑΣΗΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ, ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΕΤΣΑΣ


Ο «θηρευτής» Μητσοτάκης και πολιτικά υπεύθυνος δε γνώριζε για τις υποκλοπές της ΕΥΠ, που προΐσταται

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις