Ομόφωνη απόφαση Γ.Σ. ΟΕΝΓΕ για τις εξελίξεις στο χώρο της Υγείας, τον απολογισμό και τον προγραμματισμό δράσης

ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΣΥ

Η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση πηγαίνει χέρι χέρι με την επιτάχυνση –ολοκλήρωση του σχεδίου της κυβέρνησης για το «νέο ΕΣΥ». Η κυβέρνηση αξιοποιεί την πανδημία για να προωθήσει προαποφασισμένες και προδιαγεγραμμένες αντιδραστικές αλλαγές με αιχμές τις ΣΔΙΤ, τις συγχωνεύσεις τμημάτων-κλινικών-νοσοκομείων, τη λειτουργία του ΕΟΠΥΥ όπως οι μεγάλες ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των νοσοκομείων και των μονάδων υγείας. Κοινός παρανομαστής των αναδιαρθρώσεων είναι το κλείσιμο της στρόφιγγας της κρατικής χρηματοδότησης, ο δραστικός περιορισμός στο ελάχιστο των κρατικών και ασφαλιστικών δαπανών για την υγεία, η ενίσχυση της λειτουργίας των δημόσιων μονάδων υγείας με επιχειρηματικά κριτήρια, η πλήρης εμπορευματοποίηση του δημόσιου συστήματος υγείας ταυτόχρονα με την προκλητική ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα υγείας. Η κυβέρνηση μάλιστα δε διστάζει να ισχυρίζεται προκλητικά ότι «η πανδημία ανέδειξε την αγαστή συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα» διαστρεβλώνοντας πλήρως την πραγματικότητα. Οι επιχειρηματικοί όμιλοι της υγείας όχι μόνο δεν έκαναν απολύτως τίποτα ελέω κυβέρνησης, αντίθετα έδρασαν παρασιτικά και αξιοποίησαν κάθε πτυχή της πανδημίας για να αυξήσουν τα κέρδη τους. Η επιλογή του Πλεύρη για Υπουργό Υγείας αλλά και της Γκάγκα για Αναπληρώτρια κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Σηματοδοτεί την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να υλοποιήσει το καταστροφικό της έργο.

Η αναπληρώτρια υπουργός υγείας είναι γνωστό ότι πρωτοστατεί στην προώθηση βαθιών αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση των νέων γιατρών και την αποσύνδεση του πτυχίου από την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Ως πρόεδρος του ΚΕΣΥ πρότεινε τη θεσμοθέτηση foundation course μετά την αποφοίτηση από την Ιατρική Σχολή και πριν την έναρξη της ειδικότητας αξιοποιώντας σαθρά επιχειρήματα (π.χ. να μάθουν να παίρνουν ιστορικό). Ταυτόχρονα ομολόγησε τις πραγματικές τους επιδιώξεις δηλ. να «καλύπτονται» με ανειδίκευτους γιατρούς-αποφοίτους της Ιατρικής τα κενά σε ειδικευμένους, όπως ακριβώς έγινε και την περίοδο της πανδημίας με τους γιατρούς με «σύμβαση covid». Τα παραπάνω εντάσσονται στο σχέδιό τους για την δημιουργία φραγμών πριν την έναρξη και κατά τη διάρκεια της ειδικότητας και τη διαμόρφωση επιστημονικού δυναμικού πολλών ταχυτήτων σε ότι αφορά τα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα και τις προοπτικές επιστημονικής εξέλιξης.

Ο δε υπουργός υγείας είχε πει στο συνέδριο με τίτλο “το ΕΣΥ στην COVID-19 και στην μετά COVID-19 εποχή” που είχε οργανώσει το Πρώτο Θέμα στις 1/6/2021 και στο οποίο είχαν παρελάσει Τσίπρας, Γεννηματά, στελέχη της κυβέρνησης, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ, στελέχη πολυεθνικών, εκπρόσωποι των συνδέσμου φαρμακοβιομηχάνων, ασφαλιστικών ομίλων, τραπεζίτες:

«Θα πρέπει να υπάρχει μια συνολική συνεργασία στο σύστημα Υγείας και ο ΕΟΠΥΥ να λειτουργεί όπως όλες οι μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες στο εξωτερικό, αναζητώντας για τον ασφαλισμένο που πληρώνει τα λεφτά του την καλύτερη υπηρεσία στην καλύτερη τιμή». Δηλαδή διαμόρφωση μιας ενιαίας αγοράς υγείας όπου κρατικός και ιδιωτικός τομέας θα λειτουργούν ανταγωνιστικά, με ενιαίους όρους στη βάση του κόστους – οφέλους με ολέθριες συνέπειες για τα δικαιώματα των υγειονομικών και των ασθενών και παροχές υγείας στη βάση του ότι πληρώνεις άμεσα ή έμμεσα παίρνεις, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα του καθενός.

Σε αυτή την κατεύθυνση η κυβέρνηση έστησε και το βολικό σκηνικό «εμβολιασμένοι-ανεμβολίαστοι» υγειονομικοί. Τα μέτρα που ψηφίστηκαν με προκάλυμμα τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς και με πρόσχημα τα κενά που προέκυψαν εξαιτίας της εφαρμογής του νόμου για την υποχρεωτικότητα και την διαθεσιμότητα 6.500 υγειονομικών, έχουν παρελθόν, παρόν και προδιαγράφουν το μέλλον. Είναι η προετοιμασία για την γενικευμένη εφαρμογή του νέου ΕΣΥ. Βιομηχανία μετακινήσεων για να μπαλώνουν τρύπες όπως όπως που δεν αντιμετωπίζει την τραγική υποστελέχωση, παγίωση και ακόμα μεγαλύτερη επέκταση των προσλήψεων επικουρικών και συμβασιούχων, απασχόληση ιδιωτών στις δημόσιες μονάδες υγείας, “εθελοντών” και συνταξιούχων με προφανή αρνητικά αποτελέσματα για τη λειτουργία των τμημάτων και κλινικών από εργαζόμενους που δεν έχουν την πείρα στην “ενιαία λειτουργία” στις συνθήκες ενός τμήματος ή μιας κλινικής ή που εκ των πραγμάτων έχουν περιορισμένη δυνατότητα όπως οι συνταξιούχοι λόγω της ηλικίας τους, εκχώρηση και μάλιστα με fast track διαδικασίες και σκανδαλώδεις απευθείας αναθέσεις μιας σειράς υπηρεσιών των νοσοκομείων στους ιδιωτικούς ομίλους της υγείας. Δεν πρόκειται για έκτακτα μέτρα, όπως έχουμε επανειλημμένως επισημάνει, αποκαλύψει και αναδείξει σαν Ομοσπονδία, αλλά για την υλοποίηση της διαχρονικής αντιλαϊκής πολιτικής στο χώρο της υγείας. Π.χ. πριν την πανδημία με την πολιτική όλων των κυβερνήσεων χιλιάδες ασθενείς στέλνονταν «πελατεία» στους ιδιώτες επιχειρηματίες της υγείας επειδή όλες – χωρίς εξαίρεση – είχαν φροντίσει ώστε οι δημόσιες μονάδες υγείας να μη μπορούν να ανταποκριθούν ακόμα και σε βασικές ανάγκες των ασθενών στην ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη, νοσηλεία, θεραπείες κλπ.

Εργαλείο για την προώθηση όλων των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων είναι ο ΟΔΙΠΥ που αποτελεί τη φυσική συνέχεια της ΑΕΜΥ της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος καθιέρωσε τα DRG, πάγια αξίωση των ασφαλιστικών εταιριών. Στόχος τους η πλήρης προσαρμογή του δημόσιου συστήματος υγείας στους κανόνες της αγοράς. Τις επόμενες μέρες αναμένεται η έκθεση του ΟΔΙΠΥ που θα δώσει τις κατευθύνσεις για την υλοποίηση του κυβερνητικού σχεδιασμού. «Ραχοκοκαλιά» είναι «οι βασικές κατευθυντήριες οδηγίες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ)» και «τα συμπεράσματα της έκθεσης της ομάδας των εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», η οποία αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «το όφελος συνίσταται στην αύξηση του ανταγωνισμού των Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (ΠΥΥ) και στην αύξηση εσόδων μέσω της εφαρμογής ποιοτικότερων υπηρεσιών Υγείας». Για παράδειγμα, σε ένα νησί μπορεί να κλείσει μια Μαιευτική κλινική αν ο αριθμός των τοκετών δεν την καθιστά οικονομικά «βιώσιμη», ακόμα κι αν χρειάζεται μια έγκυος να ταξιδέψει εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά για να γεννήσει. Πόσο μάλλον που η κυβέρνηση προανήγγειλε ότι βασικό κριτήριο για τη «βιωσιμότητα» ενός νοσοκομείου θα είναι η χιλιομετρική απόσταση από το πλησιέστερο στον ίδιο νομό ή στην ίδια περιοχή.

Οι παραπάνω στοχεύσεις αποτυπώθηκαν και στην ομιλία του Μητσοτάκη στη ΔΕΘ και στους άξονες προτεραιότητας: ψηφιοποίηση υπηρεσιών υγείας με στόχο τη μείωση του κόστους και την επιτάχυνση της διαδικασίας ανακοστολόγησης των υπηρεσιών, έχοντας έτοιμο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το εργαλείο των DRG, αναδιοργάνωση νοσοκομείων (management σε ιδιώτες, εκχώρηση κλπ) και το δήθεν εμβληματικό σχέδιο για την ΠΦΥ που εξειδικεύει παραπέρα τους αντιλαϊκούς κόφτες. Η ΠΦΥ αποτελεί πεδίο που έχει μπει στο στόχαστρο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων. ΕΕ, ΔΝΤ, επιστημονικοί σύλλογοι και εταιρείες, αστοί επιστήμονες με αντικείμενο τα οικονομικά της Υγείας, έχουν κοινή θέση ότι από την ΠΦΥ εξαρτάται η μείωση των κρατικών και ασφαλιστικών δαπανών αποκατάστασης της υγείας για τον λαό.

Η ανακοίνωση του κλεισίματος του MEGA εμβολιαστικού κέντρου στην Πάτρα και το κλείσιμο και άλλων ΜΕGA εμβολιαστικών κέντρων με αποτέλεσμα τη μεταφορά εξολοκλήρου της ευθύνης του εμβολιασμού στα αποδεκατισμένα κυριολεκτικά Κ.Υ και νοσοκομεία, είναι ένα ακόμη τραγικό αποτύπωμα της πολιτικής της κυβέρνησης. Αντί να απεμπλακούν τα νοσοκομεία και τα Κ.Υ από το εμβολιαστικό έργο, να αναπτυχθούν εμβολιαστικές δομές στο πλαίσιο της ΠΦΥ, με την αναγκαία στελέχωση σε προσωπικό για την κάλυψη των εμβολιαστικών αναγκών, την αναγκαία προσωποποιημένη ενημέρωση, την πραγματική επιδημιολογική επιτήρηση και πρόληψη, η κυβέρνηση κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.

ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ Κ.Υ

Ο κατάλογος των ελλείψεων δεν έχει τελειωμό. Παραδείγματα ενδεικτικά που αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση της εκρηκτικής κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας:

Στο Ρέθυμνο ένας εντατικολόγος αντιστοιχεί σε 7 κρεβάτια ΜΕΘ (3 COVID και 4 non-COVID), o οποίος καλείται ταυτόχρονα να συνδράμει στα επείγοντα στις διασωληνώσεις αλλά και στις διακομιδές λόγω έλλειψης αναισθησιολόγων αφήνοντας τους ασθενείς του χωρίς επίβλεψη γιατρού. Αυτή ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι και οδήγησε τους συναδέλφους σε μαζικές παραιτήσεις.

Στον Πύργο το νοσοκομείο έχει αποδεκατιστεί κυριολεκτικά. Η κατάσταση παραμένει εκρηκτική, παρά τις δεσμεύσεις του διοικητή της 6ης ΥΠΕ. Τον τελευταίο χρόνο έχουν αποχωρήσει – παραιτηθεί συνολικά 17 ιατροί (8 μόνιμοι και 9 επικουρικοί) διαφόρων ειδικοτήτων από το Γενικό Νοσοκομείο Πύργου με τελευταίο παράδειγμα των τριών από τους τέσσερις γιατρούς της Παθολογικής Κλινικής, λόγω των συνθηκών εργασίας. Συνεχίζονται οι μετακινήσεις παθολόγων από τα νοσοκομεία της Πάτρας και της Τρίπολης, οι οποίοι πρακτικά έχουν μετατραπεί σε νομάδες. Ένας επιμελητής, διαφορετικός κάθε μέρα, χωρίς ειδικευόμενο, για εξήντα με εβδομήντα νοσηλευόμενους, covid και non covid περιστατικά.

Στο Νοσοκομείο Ρόδου 1 αναισθησιολόγος σε εφημερία ετοιμότητας καθημερινά για 80.000 κατοίκους.

Στην Ικαρία ζήτησαν από καρκινοπαθή να υπογράψει χαρτί ανάληψης ευθύνης για τυχόν επιπλοκές προκειμένου να λάβει το σχήμα χημειοθεραπείας.

Στην 4η ΥΠΕ για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη αναισθησιολόγων προχωράνε σε ταχύρρυθμη εκπαίδευση γιατρών άλλων ειδικοτήτων στη διασωλήνωση.

Αναλυτικό σχετικό υπόμνημα κατέθεσε και η ΕΙΝΗ.

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

Από την πρώτη στιγμή της εκδήλωσης της πανδημίας η ΟΕΝΓΕ έδωσε το στίγμα της. Από την πρώτη συγκέντρωση στο Υπουργείο Υγείας, την αμέσως επόμενη μέρα της απαγόρευσης των συναθροίσεων, τη συνέντευξη της ΟΕΝΓΕ στο Αττικό αποκαλύπτοντας τα ψέματα της κυβέρνησης για τη δήθεν θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας μέχρι την πανελλαδική ημέρα δράσης την Παγκόσμια Μέρα Υγείας, οι πολύμορφες αγωνιστικές πρωτοβουλίες που ξεδιπλώσαμε σε συνθήκες περιορισμών στην κυκλοφορία, φόβου, εμποδίων στην μαζική συνδικαλιστική δράση αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον. Αυτή ακριβώς η δράση ήταν καρφί στο μάτι της κυβέρνησης.

Αποκαλύψαμε τις κυβερνητικές παλινωδίες, την εργαλειοποίηση της επιστήμης με την εμμονική επίκληση του σλόγκαν που λάνσαρε η κυβέρνηση «εμπιστοσύνη στους ειδικούς». Καταγγείλαμε την υποταγή των επιστημονικών δεδομένων στη πολιτική της κυβέρνησης. Αναδείξαμε τις ευθύνες των «ειδικών» που ανέλαβαν το ρόλο εκπροσώπου τύπου της κυβέρνησης και του υπουργείου, που έδωσαν επιστημονική επίφαση και σιωπούσαν εκκωφαντικά στην εγκληματική διαχείριση της πανδημίας, που δε δίσταζαν με την προβιά να υποστηρίζουν ότι ο ιός κολλάει στα 17άρια τμήματα και όχι στα 25άρια, να συνιστούν να πηγαίνουν οι εργαζόμενοι στη δουλειά με τα πόδια, που κράτησαν το στόμα τους κλειστό όταν μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων δήλωσε ότι ο ιός δεν κολλάει με τη μεταλαβιά, που διέσυραν σε τελική ανάλυση την ίδια την επιστήμη. Η βασική ευθύνη για τη χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού, για το γεγονός ότι μέρος του πληθυσμού δεν έχει πειστεί για την αναγκαιότητα του εμβολιασμού ανήκει στη κυβέρνηση και σε κάποιους από τους «ορισμένους» από την κυβέρνηση ως ειδικούς. Το αφήγημα προς τον πληθυσμό ήταν εξαρχής αντιεπιστημονικό. Δεν προβλήθηκε το σωστό μήνυμα (δηλ. πως ο εμβολιασμός ελαχιστοποιεί τον κίνδυνος βαριάς νόσησης και θανάτου) αλλά η κεντρική ιδέα της επίσημης ενημερωτικής εκστρατείας ήταν ότι το εμβόλιο και μάλιστα χωρίς κανένα άλλο μέτρο προστασίας είναι το «διαβατήριο» για «την πολυπόθητη ανάπτυξη του τουρισμού, την επανεκκίνηση της οικονομίας και την επιστροφή στην κανονικότητα».

Όλα αυτά καλλιέργησαν πρόσφορο έδαφος για τον ανορθολογισμό και τη διάδοση αντιεπιστημονικών απόψεων, κλόνισαν την εμπιστοσύνη του λαού στην επιστήμη, τροφοδότησαν το αντιεμβολιαστικό «κίνημα».

Η κρυστάλλινη θέση που διατυπώσαμε από την πρώτη στιγμή για την αναγκαιότητα του μαζικού καθολικού εμβολιασμού, η συμβολή μας στην επιστημονική ενημέρωση με τη διοργάνωση της ημερίδας σε συνδυασμό με τις διεκδικήσεις μας, αφόπλισαν την κυβέρνηση, η οποία από την πρώτη στιγμή επιδίωξε να ταυτίσει όσους εναντιώνονταν στην κυβερνητική πολιτική με τους αρνητές της πανδημίας, τους αντιμασκιστές. Έπεσε στο κενό η προσπάθεια της να μας τσουβαλιάσει με τους αντιεμβολιαστές επειδή εναντιωθήκαμε στη διαθεσιμότητα και τις απολύσεις υγειονομικών, και πολύ σωστά κάναμε, η υπεράσπιση του δικαιώματος στη δουλειά των συναδέλφων ανεξάρτητα από την ιδεολογική αφετηρία του καθενός και τις απόψεις τους είναι ζήτημα αρχής για τα σωματεία. Ταυτόχρονα διαχωρίσαμε τη θέση μας και καταγγείλαμε την ύπουλη, προβοκατόρικη δράση διάφορων ακροδεξιών, φασιστικών μορφωμάτων.

Το διάστημα που μεσολάβησε από το τελευταίο γενικό συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο, η Ομοσπονδία ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα. Συμμετείχαμε στις πανελλαδικές απεργίες ενάντια στον απεργοκτόνο νόμο του Χατζηδάκη. Έγιναν δεκάδες παρεμβάσεις της Ομοσπονδίας για μία σειρά ζητήματα. Για τις αντιδραστικές αλλαγές στην ειδικότητα (συλλογή εκατοντάδων υπογραφών, παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο υγείας, παρέμβαση στον ίδιο τον πρώην αναπληρωτή κατά τη διάρκεια της ψήφισης των σχετικών διατάξεων στη Βουλή ημερίδα για ειδικευόμενους), παρεμβάσεις σε διοικήσεις, ανακοινώσεις, συνάντηση με όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα (εκτός του ακροδεξιού μορφώματος της Ελληνικής Λύσης) στα οποία καταθέσαμε αναλυτικό υπόμνημα με τα αιτήματα μας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

Η κυβέρνηση ανεβάζει ταχύτητα στην επίθεση σε βάρος μας. Μοναδική απάντηση να ανεβάσουμε και εμείς ταχύτητα. Στοιχείο κλιμάκωσης είναι να ανοίξει η συζήτηση ολοκληρωμένα στους συναδέλφους για αυτά που ετοιμάζουν σε βάρος μας και την αναγκαιότητα να ανέβει ο βαθμός συμμετοχής τους στις συλλογικές διαδικασίες, να μετουσιωθεί η συσσωρευμένη αγανάκτηση και οργή σε αγωνιστική διάθεση για δράση.

  • Προκήρυξη 24ωρης πανελλαδικής πανυγειονομικής απεργιακής κινητοποίησης μέσα στον Οκτώβρη με το σύνολο του διεκδικητικού μας πλαισίου και με αιχμή κλαδικά αιτήματα: μισθολόγιο, εφημερίες, προσλήψεις, ΒΑΕ, τα οποία πρέπει να κυριαρχήσουν στην ημερήσια διάταξη. Επιδιώκουμε να μην είναι μία από τα ίδια. Πρέπει να κατανοηθεί ότι αυτό που κρίνει την έκβαση ενός αγώνα είναι ο βαθμός συμμετοχής των συναδέλφων στη δράση, η διάρκεια, η αποφασιστικότητα για ανυποχώρητο αγώνα μέχρι την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας. Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να είναι μια πραγματικά επιτυχημένη απεργία.

Σε αυτή την κατεύθυνση να προγραμματιστεί άμεσα γύρος γενικών συνελεύσεων ανά Ένωση – Νοσοκομείο (στις μεγάλες Ενώσεις), με χρονικό ορίζοντα να ολοκληρωθούν στο 1ο 15ήμερο του Οκτώβρη. Έγκαιρα να ενημερωθεί και το Γενικό Συμβούλιο για να παρευρεθούν τα μέλη του. Είναι εμπαιγμός να αναθεωρεί προς τα πάνω η κυβέρνηση τον στόχο για τους ρυθμούς ανάπτυξης του ΑΕΠ, να πανηγυρίζει για την επίτευξη των στόχων, να προβλέπει μέτρα ύψους 2,2 δις που περιλαμβάνουν πακτωλό χρημάτων για μία δράκα επιχειρηματικών ομίλων και να μην γίνεται ούτε μισή αναφορά στις αυξήσεις στους μισθούς μας, στην επαναφορά του ιατρικού μισθολογίου στα επίπεδα πριν από τις μνημονιακές περικοπές, στην καταβολή του συνόλου των αναδρομικών που μας οφείλουν. Είναι εμπαιγμός η επιτροπή για την ένταξη στα ΒΑΕ που είχε συστήσει το ίδιο το υπουργείου εργασίας να γνωμοδοτεί και να εισηγείται θετικά για την ένταξη μας στα ΒΑΕ, κάτω από την πίεση που ασκήσαμε και τις παρεμβάσεις μας μέσα και έξω από την επιτροπή, και η κυβέρνηση να ποιεί την νήσσα και να σφυρίζει αδιάφορα.

  • Με πρωτοβουλία των Ενώσεων να πραγματοποιηθούν συσκέψεις μαζικών φορέων, σωματείων άλλων κλάδων, Εργατικών Κέντρων κλπ. σε κάθε πόλη – περιοχή, με θέμα την ανάδειξη των οξυμμένων προβλημάτων του κάθε νοσοκομείου, των Κ.Υ κλπ., με ζωντανά παραδείγματα από τον κάθε χώρο ώστε να αποδομείται το αφήγημα της κυβέρνησης για τη «θωράκιση» του συστήματος υγείας, και την κοινή οργάνωση του αγώνα ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για το νέο ΕΣΥ. Η κάθε σύσκεψη να καταλήγει σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες: συνέντευξη Τύπου, κινητοποίηση στις διοικήσεις των νοσοκομείων και τις ΥΠΕ, πορεία στο κέντρο της πόλης, συλλογή υπογραφών, παρεμβάσεις στα δημοτικά συμβούλια κλπ.

Οι πρωτοβουλίες που πήραν σε αυτή την κατεύθυνση μια σειρά Ενώσεων από κοινού με άλλα σωματεία (Δράμα, Ζάκυνθος, Καρδίτσα, Λάρισα και αλλού) είχαν μεγάλη απήχηση και αποδοχή και πρέπει να πολλαπλασιαστούν το επόμενο διάστημα.

Η διεκδίκηση της ικανοποίησης των δίκαιων αιτημάτων μας συνδέεται άρρηκτα με την υπεράσπιση του δικαιώματος του λαού μας, των ασθενών μας σε σύγχρονες, αντίστοιχες με την αλματώδη ανάπτυξη της επιστήμης, απολύτως δωρεάν υπηρεσίας υγείας. Ο αγώνας μας για ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, για μαζικές προσλήψεις όλου του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού, για την ενίσχυση σε υποδομές και εξοπλισμό, για την ανάπτυξη της ΠΦΥ είναι πρώτα από όλα δική τους υπόθεση. Αυτό πρέπει να σηματοδοτήσουν οι πρωτοβουλίες κοινής δράσης με τα σωματεία, τα συνδικάτα, τις Ομοσπονδίες, τα Εργατικά Κέντρα, τους μαζικούς φορείς κλπ ώστε να αναπτυχθεί ένα μεγάλο μέτωπο για την Υγεία. Οι μαχόμενοι υγειονομικοί, οι μαχόμενοι γιατροί μπορούμε και πρέπει να συμβάλλουμε αποφασιστικά σε αυτή την κατεύθυνση.