Σύνταγμα: Νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο κατά του ν/σ Κεραμέως για το «Σχολείο Α.Ε.» | Τετάρτη 28 Ιούλη, ώρα 6μμ.

EUROKINISSI/ΓΙΕΝΑΝΤΑ ΝΤΕΛΑΙ

ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, Ενώσεις Γονέων, μαθητές και φοιτητές, o Εκπαιδευτικός Όμιλος, τα Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης, η Φοιτητική Πορεία και άλλες εργατικές συλλογικότητες, όπως το ΜΕΤΑ, η ΑΡΕΝ και η Πρωτοβουλία ΠΕ, καλούν την εκπαιδευτική κοινότητα, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς να πάρουν μέρος στο συλλαλητήριο, την Τετάρτη 28 Ιούλη στις 6μμ., στο Σύνταγμα.

Το αντιεκπαιδευτικό Πολυνομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ εισήχθη τη Βουλή για συζήτηση τη Δευτέρα 26-07-2021 με στόχο να ψηφιστεί από τη Βουλή την Τετάρτη 28-07-2021.

Το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα από το νεοφιλελεύθερο μοντέλο της «σχολικής αυτονομίας με λογοδοσία», δηλαδή την ενοχοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και του σχολείου και την επιβολή του φόβου και της υποταγής των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης.

Αυτό είναι το πνεύμα του πολυνομοσχεδίου: Εξετάσεις παντού, γνώση πουθενά. Ατομικός ανταγωνισμός παντού, συνεργασία πουθενά. Φόβος και υποταγή παντού, δημοκρατία πουθενά. Επιχειρηματικότητα και επιχειρηματικά συμφέροντα παντού, δημόσιο δωρεάν σχολείο πουθενά.

Tα δημοκρατικά θεσμικά όργανα απαξιώνονται πλήρως μπροστά στην παντοδυναμία ενός διευθυντή που θα καθορίζει ποιος θα είναι ο υποδιευθυντής, ποιος θα είναι ο συντονιστής των εκπαιδευτικών θεμάτων, ποιος θα είναι ο μέντορας, που αποφασίζει ποια προγράμματα θα κάνει το σχολείο, που μπορεί να κάνει γραπτή επίπληξη στον εκπαιδευτικό, που αποφασίζει ποια τεκμήρια θα ανεβάσει στον ηλεκτρονικό φάκελο ενός εκπαιδευτικού, που αποφασίζει εν τέλει πως θα λειτουργήσει το σχολείο.

Την ίδια ώρα θα δημιουργηθεί ένα νέο πρωτόγνωρο καθεστώς εξαρτήσεων και πελατειακών σχέσεων μέσα στο σχολείο, ενώ η βασική δουλειά των συμβούλων ουσιαστικά και πρακτικά θα είναι να προωθούν την αξιολόγηση και την αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Ανάμεσα στα άλλα, η προωθούμενη αξιολόγηση φορτώνει με νέα γραφειοκρατικά βάρη τους εκπαιδευτικούς και την ήδη επιβαρυμένη καθημερινή εργασία τους, στερώντας τον πολύτιμο αέρα του κύριου έργου τους που είναι το παιδαγωγικό – εκπαιδευτικό.

Στο νομοσχέδιο προβλέπονται ρυθμίσεις που νομιμοποιούν και επιβραβεύουν την απλήρωτη εργασία με τη μορφή του εθελοντισμού στο πλαίσιο λειτουργίας εκπαιδευτικών ομίλων (άρθρο 84) και της διαρκούς επιμόρφωσης για την ενίσχυση του προσωπικού φακέλου του εκπαιδευτικού, εκτός διδακτικού ωραρίου. Ας μην ξεχνάμε ότι όλα αυτά προωθούνται στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει ο νόμος Χατζηδάκη, με την προσπάθεια διάλυσης των πρωτοβάθμιων σωματείων και την ανελέητη επίθεση στις συλλογικές διαδικασίες και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Η εφαρμογή των σχεδιασμών που προωθούνται από το εν λόγω νομοσχέδιο, αποτελούν κεντρικές επιλογές της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ για τα θέματα εκπαίδευσης, και βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις. Αποτελούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική τομή, διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο σχολείο και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών, όπως αποδεικνύεται περίτρανα από τα αποτελέσματα που έχει  η εφαρμογή τέτοιων μεταρρυθμίσεων σε άλλες χώρες: διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και κρίση στελέχωσης με εκπαιδευτικούς.

Ταυτόχρονα, επιχειρείται να παρεμποδιστεί η συνδικαλιστική δράση, με την απειλή της αρνητικής αξιολόγησης αφού η υλοποίηση των αποφάσεων του σωματείου οδηγεί ρητά στην αρνητική αξιολόγηση «μη ικανοποιητικός» (π.χ. απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας καθιστά τον εκπαιδευτικό υπηρεσιακά ανεπαρκή και του στερεί το δικαίωμα να μονιμοποιηθεί, αν είναι δόκιμος ή να διεκδικήσει θέση ευθύνης μέχρι και για οκτώ χρόνια).

Ο κόσμος της εκπαίδευσης έχει ωστόσο αποδείξει εδώ και δεκαετίες ότι μπορεί να ανατρέπει και να ακυρώνει νομοσχέδια.


Πηγή: efsyn.gr