Φωτογραφία @ parianostypos.gr
Η άνθηση της ελληνικής παραγωγής θεάματος στηρίχθηκε πλουσιοπάροχα από κρατικά κονδύλια. Τα 200 εκατ. ευρώ που έδωσε το πρώην ΕΚΟΜΕ σε 5 χρόνια, το οποίο και καταργήθηκε για να δημιουργηθεί η Creative Greece με εξίσου υψηλά κονδύλια προς διάθεση, εκκίνησαν την οπτικοακουστική βιομηχανία | Από τη Ματίνα Παπαχριστούδη/ΠΡΙΝ
Οι παραγωγές αυξήθηκαν τόσο στον κινηματογράφο όσο και στην τηλεόραση. Η παραγωγή διαφημιστικών ταινιών επίσης γνωρίζει άνθηση μέσω διαφόρων προγραμμάτων προβολής και επικοινωνίας του υπουργείου Τουρισμού, των δήμων, των Περιφερειών, της “Συμμαχίας για την Ελλάδα” κ.λπ.
Η αύξηση αυτή που μεταφράζεται αυτόματα σε κερδοφορία για τις εταιρείες οπτικοακουστικής παραγωγής δεν έφερε και βελτίωση στις εργασιακές σχέσεις. Παρόλη την μεγέθυνση του κλάδου, την αριθμητική αύξηση των θέσεων εργασίας, υψηλές αμοιβές είδαν μόνο οι ολίγοι πρωταγωνιστές στα τηλεοπτικά σήριαλ.
Οι εταιρείες παραγωγής που στοχεύουν στις νέες επιδοτήσεις ζήλεψαν τη δόξα των χείριστων εργοδοτών. Οδηγία που εκδόθηκε από την Ένωση Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΠΑΚΤ), μέλος του ΣΕΒ, στην οποία συμμετέχουν δεκάδες εταιρείες με έργα για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τη διαφήμιση, γραμμική και ψηφιακή, προβλέπει 15ωρη ημερήσια εργασία.
Η είδηση βγήκε από καταγγελία της ΠΟΘΑ, της ένωσης Τεχνικών ΕΤΕΚΤ ΟΤ και της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών που κατήγγειλαν την “Οδηγία” με επιστολή τους στη Νίκη Κεραμέως.
Η στόχευση για εξάντληση του προσωπικού στα πλατό των πάμπολλων γυρισμάτων που προβλέπονται αυτή τη σεζόν βαφτίζεται από την εργοδοτική ένωση ως βέλτιστη πρακτική (best practice). Μπορεί πράγματι να είναι “βέλτιστη” για τις αναμενόμενες χρηματοδοτήσεις από κρατικά κεφάλαια για τις ιδιοκτησίες των εταιρειών-μελών της ΠΑΚΤ. Για τους εργαζόμενους όμως σε όλες τις ειδικότητες, από τους ηθοποιούς, τους σκηνοθέτες, έως τους τεχνικούς ή τους κομπάρσους, η 15ωρη εργασία είναι υπογραφή για τις “γαλέρες” στο χώρο του Πολιτισμού.
Τα μέλη της ΠΑΚΤ προφανώς βιάζονται μιας και από την 1η Οκτωβρίου θα λειτουργήσει η Creative Greece στην οποία ενσωματώθηκαν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το ΕΚΟΜΕ. Η προίκα για την παραγωγή στο αρχικό στάδιο ανέρχεται σε 255 εκατ. ευρώ, τα 100 εκ των οποίων θα χορηγούνται σε μικρομεσαίες εταιρείες μέσω του ΕΣΠΑ.