Παρά τις έγκαιρες προειδοποιήσεις και την απαίτηση μας για την ορθή εφαρμογή της νομοθεσίας, οι αρμόδιες αρχές και η εταιρεία αγνόησαν τις υποχρεώσεις τους, παρακάμπτοντας τις διατάξεις της νομοθεσίας.

Η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ακτοπλοΐας  ως νομικά δεσμευτικό έγγραφο, ορίζει ρητά στην παράγραφο 4 του άρθρου 24 ότι οι ατομικές συμβάσεις ναυτολόγησης είναι αορίστου χρόνου. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να τερματιστούν αυθαίρετα ή να τροποποιηθούν μονομερώς εις βάρος των Ναυτεργατών.

Ωστόσο, η πρακτική της Levante Ferries και των τοπικών Λιμεναρχείων να αναγράφουν στα ναυτικά φυλλάδια ως λόγους απόλυσης «λήξη σύμβασης ακτοπλοΐας» ή «αμοιβαία συναινέσει» είναι όχι μόνο προβληματική, αλλά και προδήλως παράνομη.

Αυτοί οι όροι χρησιμοποιούνται προφανώς ως τέχνασμα για να αποφευχθεί η καταβολή των νόμιμων αποζημιώσεων στους Ναυτεργάτες.

Επιπλέον, η συνέχιση της απασχόλησης των περισσότερων  μελών του πληρώματος υπό χειρότερες συνθήκες, χωρίς την επίσημη καταγραφή αυτής της αλλαγής, στα ναυτικά φυλλάδια αποτελεί μια ακόμη προσπάθεια καταπάτησης των εργασιακών δικαιωμάτων.

Η  μεθόδευση  του Διευθυντή Ναυτικής Εργασίας είναι εξίσου ανησυχητική και απαράδεκτη. Η αποτυχία του να παρέχει σαφείς οδηγίες στα λιμεναρχεία αναγνωρίζοντας τη βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας δείχνει για πολλοστή φορά ότι είναι με τα εφοπλιστικά συμφέροντα!

 Η στάση της πλειοψηφίας της ΠΝΟ για μια ακόμη φορά στην υπόθεση του Ε/Γ – Ο/Γ «Κεφαλονιά» είναι βαθύτατα υπονομευτική για τα δικαιώματα των Ναυτεργατών.

Η ΠΝΟ όφειλε να πάρει σαφή και ξεκάθαρη θέση, καταδικάζοντας τις παράνομες πρακτικές και απαιτώντας την άμεση αποκατάσταση των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών. Η απουσία μιας τέτοιας στάσης στέλνει ένα επικίνδυνο μήνυμα στους πλοιοκτήτες και τις αρμόδιες αρχές ότι τέτοιες παραβιάσεις μπορούν να συμβαίνουν και με την δική της έγκριση!

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, οι Ναυτεργάτες δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση λύσης της σύμβασης εργασίας τους. Οι συμβάσεις αορίστου χρόνου, όπως αυτές του πληρώματος του Ε/Γ – Ο/Γ «Κεφαλονιά», δεν μπορούν να τερματιστούν χωρίς την καταβολή των νόμιμων αποζημιώσεων.

Η Διοίκηση
της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού