«Tην έντονη διαμαρτυρία του για την αδικαιολόγητη», όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του, «εξαίρεση των οδηγών σχολικών λεωφορείων, μεταξύ αυτών καισυναδέλφων μας, από τον Κανονισμό των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (ΚΒΑΕ), μετά από δεκαετίες», εκφράζει ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΕΠΘ (ΣΥΠΥΥΠ).
Όπως τονίζει, «η σχετική απόφαση του ΕΦΚΑ παραβιάζει ευθέως τις αρχές της ισότητας και της ισονομίας, αγνοώντας τόσο την ευρωπαϊκή οδηγία ΕΚ 1071/2009, όσο και τις σχετικές δικαστικές αποφάσεις που υπερασπίζονται τα δικαιώματα των συγκεκριμένων εργαζομένων».
«Η απαράδεκτη αυτή ενέργεια», όπως τη χαρακτηρίζει, «βασίζεται στο υπ’ αριθμ. 51485/4-3-2020 έγγραφο της Διεύθυνσης Ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ, το οποίο επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στους εργαζόμενους οδηγούς σχολικών λεωφορείων. Η κατάργηση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους είναι άδικη και μη σύννομη, καθώς έγινε χωρίς τη συνεδρίαση της αρμόδιας Διαρκούς Επιτροπής για τα ΒΑΕ».
Συνεχίζοντας τις βολές του κατά του ΕΦΚΑ, τον κατηγορεί ότι «προσπαθεί να “εφεύρει” και να παρουσιάσει ως τετελεσμένες, καταστάσεις οι οποίες ουδέποτε ίσχυαν ή ισχύουν σύμφωνα με την νομοθεσία» αντί «να συμμορφωθεί με τα πορίσματα των ανεξάρτητων αρχών (ΣτΠ 278101/48986/2020), την πρόσφατη (Ιούλιος 2024) Έκθεση με τις Προτάσεις της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και βεβαίως τις Αποφάσεις των Δικαστηρίων».
Όπως διευκρινίζει ο ΣΥΠΥΥΠ, σε περίπτωση άσκησης έφεσης από τον e-ΕΦΚΑ κατά των δικαστικών αποφάσεων, «η εκδίκαση και η έκδοση απόφασης, απαιτεί το λιγότερο 24 μήνες και πολύ περισσότερους για το ΣτΕ (κατά δήλωση του Διοικητή του ΕΦΚΑ), καταδικάζοντας τους εν ενεργεία συναδέλφους μας στην απώλεια του 1/5 του πακέτου κάλυψης (με βαρέα ένσημα) εκ του ασφαλιστικού τους βίου, αφού μόνο για μια δεκαετία πριν μπορεί να γίνει αλλαγή του πακέτου κάλυψης».
Με τον τρόπο αυτό, συμπληρώνει, «καταδικάζεται έτσι, σε απονομή ιδιαίτερα χαμηλής σύνταξης ένα μέρος χαμηλά αμειβόμενων εργαζομένων οι οποίοι μάλιστα υποχρεώνονται και σε δύο χρόνια ανεργίας, αφού μετά τα 65 έτη απαγορεύεται η άσκηση του επαγγέλματος του οδηγού σχολικού λεωφορείου, ενώ το δικαίωμα στη σύνταξη θεμελιώνεται στα 67 έτη».
Ο Σύλλογος ζητά «την άμεση ανάκληση του εγγράφου 51485/4-3-2020 του e-ΕΦΚΑ, καθώς και την απόδοση των μη καταβληθέντων ενσήμων από τον Μάρτιο του 2020 έως σήμερα», «τη συμμόρφωση του e-ΕΦΚΑ με τη γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη και τις αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, οι οποίες δικαιώνουν τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων», «την λήψη κρατικής μέριμνας για την ασφάλεια και την εκπαίδευση των οδηγών σχολικών λεωφορείων, με θεσμοθέτηση ειδικής επαγγελματικής άδειας οδήγησης που θα αποκτάται μετά από εξετάσεις πιστοποίησης» και τη «θέσπιση αρμοδιοτήτων οδηγού – συνοδού».
«Το επάγγελμα του οδηγού σχολικού λεωφορείου», καταλήγει, «λόγω της φύσης του, απαιτεί αυξημένη υπευθυνότητα και συνεπάγεται υψηλούς κινδύνους. Η πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει το ιδιαίτερο έργο αυτών των εργαζομένων και να προστατεύσει τα δικαιώματά τους».