Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού
Μια ακόμη επίσκεψη ρουτίνας στο λιμάνι του Πειραιά του υπουργού Ναυτιλίας | Υπουργέ! Και όμως γίνονται εκπτώσεις και υπάρχει ανοχή στην ασφάλεια των επιβαινόντων και των πλοίων! |
Περιοδεία πραγματοποίησε χθες ο Χρήστος Στυλιανίδης στο λιμάνι του Πειραιά συνοδευόμενος από την ηγεσία του λιμενικού σώματος. Μετά το πέρας της επίσκεψης προχώρησε σε δηλώσεις (αναλυτικά εδώ) σύμφωνα με τις οποίες έκανε λόγο για συστηματικούς ελέγχους στα θέματα ασφαλείας προσθέτοντας ότι δεν χωράει καμία έκπτωση σ’ αυτό τον τομέα και βέβαια όπως αναμενόταν τα βρήκε όλα καλώς καμωμένα!
Σχετικά με αυτές τις δηλώσεις θέλουμε να παρατηρήσουμε:
-Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι ο Υπουργός Ε.Ν. δεν ανέφερε λέξη για τα πανάκριβα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια που επιβαρύνουν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους – συνταξιούχους και τις οικογένειες τους που μετακινούνται για τις καλοκαιρινές διακοπές τους…
Η ειδυλλιακή εικόνα που παρουσίασε δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα…
Ενδεικτικά σημειώνουμε:
Οι καθημερινές μηχανικές και άλλες βλάβες σε πολύ μεγάλο αριθμό πλοίων, συμβατικών και ταχυπλόων, δεν είναι μόνο ταλαιπωρία και ψυχική επιβάρυνση για τους επιβάτες, αλλά και καμπανάκι κινδύνου για την ασφαλή Ναυσιπλοΐα!
Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αφού πλέον ο Ακτοπλοϊκός στόλος είναι υπέργηρος, προβληματικός και η κατάσταση του επιδεινώνεται με την ελλιπή συντήρηση και υπερ-λειτουργία των πλοίων!
Μια άλλη σημαντική παράμετρος για την ασφάλεια είναι η καταπόνηση των πληρωμάτων από τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας και τις ελάχιστες ώρες ανάπαυσης…
Το πρόβλημα αυτό επιδεινώνεται δραματικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο όπου η πλειονότητα των πλοίων πραγματοποιεί express (διπλά) δρομολόγια.
Η καταστρατήγηση της νομοθεσίας σε ωράρια εργασίας – ώρες ανάπαυσης σε συνδυασμό με την εντατικοποίηση και την υπερκόπωση στην δουλειά με ώρες εργασίας 14 – 15 ακόμη και 18 ώρες την ημέρα συνιστούν τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την πρόκληση Ναυτικών ατυχημάτων επηρεάζοντας καθοριστικά την ασφάλεια των επιβαινόντων και των πλοίων!
Γιατί ο κ. Στυλιανίδης δεν έκανε τον κόπο στο λιμάνι και σε πλοίο που πέρασε από μπροστά να ρωτήσει το πλήρωμα για τα ωράρια εργασίας, τις ώρες ανάπαυσης και γενικότερα για τις συνθήκες εργασίας;
Τελικά πόσο μετράει ο παράγοντας άνθρωπος (πλήρωμα) για τον Υπουργό Ε.Ν. την στιγμή που υποβαθμίζει και εξαφανίζει τις εξουθενωτικές και επικίνδυνες συνθήκες εργασίας…