5.6 C
Athens
Κυριακή, 9 Φεβρουαρίου, 2025

Έγκλημα στα Τέμπη | Τελική έκθεση εμπειρογνωμόνων: Εκτροχιασμός τρένων, κάηκαν τουλάχιστον 16 επιβάτες

Πρόσφατα

Για εκτροχιασμό των τρένων πριν τη φονική σύγκρουση γίνεται λόγος στην -75 σελίδων- Έκθεση των Τεχνικών Συμβούλων που διόρισαν οι οικογένειες των θυμάτων του εγκλήματος στα Τέμπη. Στην Έκθεση, που παραδόθηκε στη δικαιοσύνη, αναλύονται 30 νέα στοιχεία για τις επιπτώσεις αλλά και για τις συνθήκες της τραγωδίας. Το σοκαριστικό στοιχείο που αναφέρεται είναι πως τουλάχιστον 16 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση.

Επιγραμματικά, με βάση τις μετρήσεις των εμπειρογνωμόνων αποδεικνύεται ότι:
– Tο εμπορικό τρένο μετέφερε 12 με 15 τόνους εύφλεκτων διαλυτών που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και σε αυτούς οφείλεται η μεγάλη έκρηξη.
– Τουλάχιστον 16 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους από τη φωτιά, καθώς πέντε από αυτούς εντοπίστηκαν σε θέση πυγμάχου (θέση ενός ανθρώπου όταν καίγεται ζωντανός).
– Δεν υπήρξε μετωπική σύγκρουση των δύο μηχανών των τρένων αλλά εκτροχιασμός, κάτι που αποδεικνύεται από τη στρέβλωση των γραμμών ανόδου, εξού και σταμάτησε το καταγραφικό νωρίτερα.
– Ο εκτροχιασμός ήταν μια απέλπιδα κίνηση του μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας να να εκτροχιάσει τον συρμό προς τα αριστερά πατώντας απότομα φρένο, ώστε να αποφύγει τη μεγάλη ισχύ της μετωπικής σύγκρουσης, καθώς φαίνεται είδε το επιβατικό τρένο μέσα από το τούνελ.
– Από το απότομο φρενάρισμα έφυγαν λαμαρίνες που είχαν δεθεί πρόχειρα και όχι καλά στα βαγόνια του επιβατικού με αποτέλεσμα να το εμβολίσουν σε πολλά σημεία, επιβαρύνοντας τις συνέπειες του δυστυχήματος.

Βασίλης Κοκοτσάκης: Αν δεν είχαν εκτροχιάσει τις μηχανές οι μηχανοδηγοί, η σύγκρουση θα γινόταν μέσα στο τούνελ και εκεί θα είχαμε τα χειρότερα (βίντεο, πατήστε εδώ)

Διαγράφηκαν «ανεξήγητα» 11 λεπτά συνομιλιών πριν από το δυστύχημα

Σημειώνεται, όπως υπενθυμίζουν τα «Νέα», ότι μήνυση κατά παντός υπαιτίου για αλλοίωση αποδεικτικού υλικού στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών έχει καταθέσει η οικογένεια του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το δικηγορικό γραφείο που εκπροσωπεί την οικογένεια του μηχανοδηγού «επί ένα ολόκληρο έτος από το έγκλημα των Τεμπών και σύμφωνα με το «αφήγημα» του ανθρωπίνου λάθους ως μόνης, δήθεν, ενεργής αιτίας του δυστυχήματος, συγκεκριμένοι κύκλοι, αρχικώς υπονοούσαν και μετέπειτα θρασύτατα διέδιδαν ότι, δήθεν, ο έμπειρος, επί σειρά τεσσάρων δεκαετιών συγγενής των εντολέων μας και μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ενήργησε πλημμελώς εκείνη τη μοιραία νύχτα».

Ακολούθως προσθέτει ότι έχουν διαγραφεί «ανεξήγητα» 11 λεπτά από τις συνομιλίες μεταξύ του μηχανοδηγού και του σταθμάρχη Λάρισας λίγο πριν το δυστύχημα.

Όπως υποστηρίζει η οικογένεια του μηχανοδηγού η διαγραφή των συνομιλιών φέρεται να έγινε προκειμένου να ενοχοποιήσουν το νεκρό μηχανοδηγό.

«Κάποιοι ενεργώντας κατ’ εντολή έτερων, επενέβησαν στο καταγραφικό αρχείο με τις συνομιλίες και διέγραψαν το ενδεκάλεπτο (11λεπτο) μεταξύ του χρονικού διαστήματος από «22:56:54» μ.μ. (πραγματική ώρα 23:07:54 μ.μ.) έως και «23:07:24» μ.μ. (πραγματική ώρα 23:18:24 μ.μ.) για λόγους που όλοι πλέον αντιλαμβανόμαστε και οι οποίοι πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διερεύνησης» αναφέρει μεταξύ άλλων η μηνυτήρια αναφορά.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις