6.2 C
Athens
Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου, 2025

ΠΕΝΕΝ: Απροστάτευτοι οι έλληνες ναυτεργάτες στην Ερυθρά Θάλασσα. Τεράστιες οι ευθύνες ΕΕΕ – ΥΕΝ – ΠΝΟ

Πρόσφατα

Για μια ακόμη φορά, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) καταγγέλλει τους εφοπλιστές (ΕΕΕ) αλλά και το ΥΕΝ για την πρωτοφανή αδράνεια και αδιαφορία που επιδεικνύουν στην προστασία της ζωής των ναυτεργατών. «Καθιστούμε», υπογραμμίζει, «την ΕΕΕ υπεύθυνη και υπόλογη για οποιοδήποτε περιστατικό συμβεί, είτε τραυματισμού, είτε απώλειας ζωής ναυτεργατών στην εμπόλεμη περιοχή» και ζητά «τώρα να υπογραφεί ειδική σύμβαση προστασίας των ναυτεργατών».

Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού

Απροστάτευτοι οι έλληνες ναυτεργάτες που ταξιδεύουν με πλοία ελληνικής σημαίας στην Ερυθρά Θάλασσα

Τεράστιες οι ευθύνες ΕΕΕ – ΥΕΝ – ΠΝΟ. Η ITF υπέγραψε σύμβαση για τα πλοία σημαιών ευκαιρίας.

Για άλλη μια φορά καταγγέλλουμε τους εφοπλιστές (ΕΕΕ) αλλά και το ΥΕΝ για την πρωτοφανή αδράνεια και αδιαφορία που επιδεικνύουν στην προστασία της ζωής των Ναυτεργατών.

Οι επιθέσεις ενάντια σε δεκάδες εμπορικά πλοία στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και ειδικότερα στο θαλάσσιο πέρασμα της Υεμένης έχουν γίνει στόχος επιθέσεων στο πλαίσιο των ανταγωνισμών που αναπτύσσονται στην περιοχή με εμπλεκόμενες τις δυνάμεις ΗΠΑ – ΕΕ – ΝΑΤΟ και από την άλλη το Ιράν.

Στην περιοχή αυτή έχουν δεχθεί επίθεση έως τώρα περισσότερα από 34 πλοία μεταξύ των οποίων και ελληνικών συμφερόντων πλοία:

1) «ZOGRAFIA»

2) «STAR NASIA»

3) «STAR IRIS»

Ήδη το ΥΕΝ έχει διαμορφώσει τον χάρτη της επικίνδυνης περιοχής, αλλά έως τώρα αρέσκεται σε αναφορές περί επικινδυνότητας για τα πλοία που πλέουν στην περιοχή…

Την ίδια στιγμή η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) προκλητικά, περιφρονώντας τους κινδύνους για την ανθρώπινη ζωή στα πλοία τους που εξακολουθούν να ταξιδεύουν στην περιοχή, αρνείται την υπογραφή ειδικής σύμβασης.

Ακόμη και η ITF (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές) στην οποία ανήκουν και οι Ναυτεργατικές συνδικαλιστικές οργανώσεις σε όλο τον κόσμο έχει συνομολογήσει σύμβαση με το International Bargaining Forum (IBF) από τον περασμένο Δεκέμβρη με την οποία κατοχυρώνεται το δικαίωμα όλων των Ναυτεργατών να ζητήσουν 7 ημέρες πριν τα πλοία εισέλθουν στην επικίνδυνη ζώνη να επαναπατρίστούν με έξοδα των Ναυτιλιακών εταιριών.

Πρόσφατα συμφωνήθηκε, έπειτα από διαπραγμάτευση, η επέκταση της περιοχής υψηλού κινδύνου και για τη νότια περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας.

Όπως είναι γνωστό η ειδική αυτή σύμβαση της ITF  έχει εφαρμογή για τους Ναυτεργάτες των πλοίων που είναι ευρέως γνωστά ως σημαίες ευκαιρίας.

Στα νηολόγια αυτά είναι πάνω από το 85% του ελληνόκτητου στόλου.

Αντίθετα για τους Ναυτεργάτες (Έλληνες και ξένους) που είναι ναυτολογημένοι σε πλοία ελληνικής σημαίας δεν υπάρχει καμία προστασία και θεσμική και ασφαλιστική θωράκιση…

Το κυρίαρχο μπλοκ στην ΠΝΟ (εργοδοτικός συνδικαλισμός) δεν έχει τολμήσει έως τώρα να εκφράσει το παραμικρό για την ανάγκη υπογραφής ειδικής σύμβασης!

Από την άλλη το μπλοκ του ΠΑΜΕ απευθύνεται και ζητάει από τους εφοπλιστές αυτοί και το ΥΕΝ να πάρουν στα χέρια τους την προστασία της ζωής των Ναυτεργατών!!!

Η προστασία των Ναυτεργατών πρέπει να είναι υπόθεση των συνδικαλιστικών τους οργανώσεων, οι οποίες πρέπει εδώ και τώρα να απαιτήσουν, να διεκδικήσουν και να παλέψουν μαζί με τους Ναυτεργάτες, μέσα και έξω από τα πλοία, για την θεσμική κατοχύρωση στο απόλυτο δικαίωμα της παλινόστησης.

Καθιστούμε την ΕΕΕ υπεύθυνη και υπόλογη για οποιοδήποτε περιστατικό συμβεί, είτε τραυματισμού, είτε απώλειας ζωής Ναυτεργατών στην εμπόλεμη περιοχή!

Τώρα να υπογραφεί ειδική σύμβαση προστασίας των Ναυτεργατών.


Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις