Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν το μεσημέρι της Κυριακής συλλογικότητες και φορείς στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας ενάντια στην κατασκευή του Fly Οver. Οι συλλογικότητες ζητούν τα τουλάχιστον 500 εκατομμύρια ευρώ που θα στοιχίσει το έργο να επενδυθούν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και σε ένα συνολικό σχέδιο για τη βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα στην πόλη.
Σαράντα φορείς και συλλογικότητες που αντιδρούν στην κατασκευή του Fly Οver αναφέρονται με υπόμνημά τους στις επιπτώσεις τονίζοντας ότι στραγγαλίζεται η κυκλοφορία στην πόλη για τουλάχιστον πέντε χρόνια ενώ οι κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις για τους κατοίκους της θα είναι ολέθριες (ανατροπή καθιερωμένων ωραρίων στα σχολεία, δυσκολία έγκαιρης προσέλευσης στις εργασίες, καταστροφή μικρομεσαίων επιχειρήσεων). Παράλληλα η κατασκευή του θα ανατρέψει το οικοσύστημα του Σέιχ Σου, σε μία μάλιστα, περίοδο που η χώρα μας έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από τις πρόσφατές φονικές πυρκαγιές, που κατέστρεψαν πάνω από 1.800.000 στρέμματα σε όλη την ελληνική επικράτεια. Ο Fly Over θα προκαλέσει μη αναστρέψιμες βλάβες στο φυσικό περιβάλλον, αλματώδη αύξηση των αέριων ρύπων και δραματική επιτάχυνση της εξέλιξης του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής.
«Η σημερινή κινητοποίηση είναι συνέχεια πολλών ακόμη που έχουμε ξεκινήσει στις αρχές του έτους όταν αντιληφθήκαμε τι σημαίνει ο Fly Over και η διαπλάτυνση της υπάρχουσας περιφερειακής κατά 30 μέτρα, έτσι ώστε να δημιουργούνται δέκα λωρίδες κυκλοφορίας και όλη αυτή η κίνηση. Επιπλέον σχεδιάζεται ένας νέος άξονας κυκλοφορίας που θα οδηγεί στην Νέα Ραιδεστό, στον Πολύγυρο και στη Σιθωνία και θα διοχετεύει την κίνηση μέσα στον παραδοσιακό οικισμό της Πυλαίας.
Η Πυλαία θα καταστραφεί καθώς δε μπορεί να δεχθεί τόση κυκλοφορία οχημάτων από τρεις δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με το υπάρχουν οδικό της δίκτυο» σημείωσε η Αργυρώ Γκουντούλα από την πρωτοβουλία κατοίκων Πυλαίας τονίζοντας ότι οι κάτοικοι της περιοχής συνεχίζουν με νομικά μέσα την προσπάθεια ακύρωσης και αναστολής των εργασιών.
Από την πλευρά του ο Δημήτρης Λαμπρινίδης, από τον Σύλλογο Δρομέων Θεσσαλονίκης και την Επιτροπή Υπεράσπισης του Σέιχ Σου ανέφερε ότι η προσφυγή στο ΣτΕ που έγινε το 2020 έχει λάβει αρκετές αναβολές και εκδικάζεται τον Μάρτιο του 2024.
«Επειδή ξεκίνησαν τις εργασίες είμαστε έτοιμοι να κάνουμε αίτηση αναστολής. Επιπλέον, είμαστε σε επαφή με επιστήμονες καθώς έχουμε τεράστιο θέμα με τα ρέματα. Ετοιμάζουν δύο εργοτάξια μέσα στο Σέιχ Σου και μοιραία θα μπαζώσουν τα ρέματα. Μετά από επιτόπια έρευνα με τον Γ. Μπλιώνη, διδάκτωρ Βιολογίας του ΑΠΘ, ανακαλύψαμε ένα παλιό γεφύρι. Από τη Δευτέρα θα συναντηθούμε με την αρχαιολογική υπηρεσία καθώς θεωρούμε ότι έχει μεγάλη αξία και πιστεύουμε ότι πρέπει να πάρουν αναστολή και για τον λόγο αυτό» σημειώνει.
Σύμφωνα με τον κ. Λαμπρινίδη τα μέλη του Συλλόγου δεν είναι μόνα, καθώς, όπως υπενθύμισε, «40 συλλογικότητες και φορείς είναι ενάντια στην κατασκευή του. Πέρα από τις περιουσίες που θέλουν να προστατέψουν έχουν καταλάβει ότι θα καταστραφεί ένα μεγάλο μέρος του δάσους. Το Σέιχ Σου θα γίνει ένα τεράστιο εργοτάξιο το Σέιχ Σου και θα αποκοπεί από την πόλη. Σύμφωνα με την Μελέτη του έργου θα πέσουν τέσσερις γέφυρες και αυτό θα έχει άμεση επίπτωση στους κατοίκους και στους ποδηλάτες αλλά και στα πυροσβεστικά που σε περίπτωση φωτιάς δεν θα έχουν πρόσβαση στο δάσος».