Εξόντωση των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα θα επιφέρει η έναρξη των εργασιών για τον flyover περιφερειακό και οι επιπτώσεις τους στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Όπως επισημαίνουν μέλη εργατικών σωματείων της πόλης, ήδη από τις πρώτες ημέρες μετράμε κυκλοφοριακό χάος, με τον περιφερειακό να είναι αδιαπέραστος, με δεκάδες τροχαία ατυχήματα, μικρά και μεγάλα.
Στον αντίποδα οι εργαζόμενοι διεκδικούν την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό, την αύξηση των λεωφορείων και των οδηγών του ΟΑΣΘ, καθώς και την μίσθωση λεωφορείων από τους εργοδότες για την μετακίνηση των εργαζομένων προς και από την εργασία τους, ειδικά για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε περιοχές εκτός του αστικού ιστού, όπως η Σίνδος, το Καλοχώρι, η Θέρμη και η Πυλαία.
Όπως επεσήμανε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕΠΕ Θεσσαλονίκης και μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου, Κυριάκος Τσιαούσης, «η κυβέρνηση προχωράει για άλλη μια φορά με το δόγμα πάμε και όπου βγει, βασιζόμενη στη λογική κόστους – οφέλους, η οποία έχει αποδειχθεί ότι έχει ολέθρια για τους εργαζόμενους αποτελέσματα».
Σύμφωνα με τον κ. Τσιαούση η έναρξη των εργασιών για τον flyover θα επιφέρει στους εργαζόμενους αύξηση της κούρασης και της ώρας εργασίας, καθώς θα καλούνται να σπαταλήσουν 10-12 ώρες την ημέρα για να φτάσουν στην εργασία τους, να εργαστούν και να επιστρέψουν. Παράλληλα, λόγω της κούρασης και της έντασης που προκαλεί το κυκλοφοριακό, θεωρείται δεδομένη η αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, ειδικά όσων εργάζονται στον δρόμο, όπως οι οδηγοί, οι διανομείς κ.α..
Όπως καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι των εργατικών σωματείων, ήδη μεγάλη επιχείρηση supermarket στη δυτική Θεσσαλονίκη άλλαξε τα ωράρια των εργαζομένων της, ενσωματώνοντας στην κούραση των εργαζομένων και τις ώρες μετακίνησης τους. Δηλαδή ένας εργαζόμενος που ξεκινούσε να εργάζεται στις 8:00 το πρωί καλείται να φτάσει στη δουλειά του στις 10:00, καθώς ο εργοδότης προβλέπει ήδη την δίωρη ταλαιπωρία για την μετακίνηση του. Έτσι, ο εργαζόμενος αντί για τις 4 το μεσημέρι θα σχολάσει στις 6 και στη συνέχεια θα χρειαστεί άλλες δύο ώρες περίπου για να επιστρέψει σπίτι του.
«Θέλουν να περιορίσουν τον ελεύθερο χρόνο του εργαζόμενου» τονίζει από τη μεριά του ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην Efood στη Θεσσαλονίκη, Ηλίας Νεοχωρίτης, προσθέτοντας πως ήδη οι διανομείς δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα.
«Η παράδοση των παραγγελιών είναι ήδη δύσκολη, οι διανομείς πιέζονται από την εργοδοσία για γρήγορη παράδοση», πρόσθεσε ο κ. Νεοχωρίτης, γνωστοποιώντας μάλιστα ότι το Σωματείο έχει ζητήσει ήδη από την efood να μειώσει την χιλιομετρική απόσταση που καλύπτει ο κάθε διανομέας, καθώς όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση, τόσο πιο δύσκολη είναι και η διαδρομή για τον εργαζόμενο.
Το ψυχολογικό στρες για τους διανομείς είναι ήδη στο «κόκκινο» ενώ ο κ. Νεοχωρίτης επισημαίνει πως ήδη είχαμε ένα σοβαρό εργατικό τροχαίο ατύχημα με διανομέα, ακριβώς μπροστά από το υφυπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, όταν οδηγός αυτοκινήτου παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη και τον χτύπησε. Ευτυχώς ο εργαζόμενος νοσηλεύεται εκτός κινδύνου διασωληνωμένος στο νοσοκομείο Παπανικολάου.
Εξαιρετικά δύσκολη είναι επίσης η κατάσταση για τους εργαζόμενους στο εμπόριο, καθώς όπως τονίζει η πρόεδρος της Ένωσης Εμποροϋπαλλήλων νομού Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μπελόπουλος, ο κλάδος του εμπορίου βρίσκεται σε όλα τα σημεία της πόλης και έτσι οι εργαζόμενοι καλούνται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις.
Σε ακόμα πιο δυσμενή θέση βρίσκονται οι εργαζόμενοι που δουλεύουν με σπαστό ωράριο και στο μεσοδιάστημα των τριών ωρών που δεν εργάζονται θα κληθούν να περιμένουν σε κάποιο καφέ, καθώς δεν προλαβαίνουν να πάνε σπίτι τους και να επιστρέψουν. Τα πράγματα για τους εργαζόμενους του εμπορίου θα είναι εξαιρετικά δύσκολα και κατά τη διάρκεια της Black Friday και του εορταστικού ωραρίου λειτουργίας που ακολουθεί.