30.4 C
Athens
Σάββατο, 20 Ιουλίου, 2024

«SpeedRunner Jet»: Η «ακτινογραφία» ενός ατυχήματος που παραλίγο θα μπορούσε να έχει τραγική κατάληξη

Πρόσφατα

Η ΠΕΝΕΝ σταθερά, επαναλαμβανόμενα, με συνέπεια αναδεικνύει όλα τα χρόνια στην ασφάλεια στα πλοία και στη Ναυτική εργασία σαν το κορυφαίο ζήτημα που είναι αρκετά δεμένο με την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Δυστυχώς ναυτιλιακές εταιρίες- κυβέρνηση – ΥΕΝ – Λιμενικές Αρχές κωφεύουν και ως επί τω πλείστον δεν δίνουν καμία απάντηση στις τεκμηριωμένες καταγγελίες μας.

Το προχθεσινό ατύχημα που έγινε στο πλοίο της SeaJets υπογραμμίζει περισσότερο από ποτέ ότι η παρέκκλιση ή η έκπτωση στα μέτρα ασφάλειας, στην εκτέλεση διαφόρων εργασιών, μπορεί εύκολα να εξελιχθεί σε τραγωδία.

Από αυτή τη σκοπιά πρέπει να καταστήσουμε σαφές ότι η πρώτη ευθύνη για την ασφάλεια στην εργασία έχει η εκάστοτε εταιρεία , η οποία πρέπει και οφείλει να επιβλέπει την αυστηρή τήρηση των κανονισμών για την ασφάλεια στη Ναυτική εργασία.

Παράλληλα οι αρμόδιες Λιμενικές Αρχές και οι υπηρεσίες του ΥΕΝ με τη σειρά τους, ο ρόλος τους δεν μπορεί να είναι διακοσμητικός, αλλά να επεκταθεί και να ελεγχθεί η εκτέλεση των εργασιών ιδιαίτερα ασφαλείς που συνδέονται με τα εργασιακά καθήκοντα των μελών του καταστρώματος.

Είναι σπάνιο, όργανα των Λιμενικών Αρχών που είναι σε υπηρεσία για να εισέλθουν σε πλοία στον χώρο ευθύνης τους, ώστε να ελέγχουν την εφαρμογή των σχετικών κανονισμών για τη Ναυτική Εργασία.

Ο Ακολούθως η ευθύνη μεταφέρεται στο πλοίο στα οποία υπάρχει σύμφωνα με τη νομοθεσία και τους σχετικούς κανονισμούς προσδιορισμού καθηκόντων, ευθυνών και εποπτείας στην εκτέλεση των εργασιών.

Τι συνέβη στο «SpeedRunner Jet»;

Είναι προφανές από την ενημέρωση που έχουμε (η οποία είναι απολύτως αξιόπιστη) ότι σε τρεις Ναύτες ανατέθηκε η εργασία (καθαρισμός και πλύσιμο) ενός εξαιρετικά επικίνδυνου σημείου.

Συγκεκριμένα στην αριστερή πλευρά προς τον ντόκο (λιμενοβραχίονα) με καθαριστικό υλικό και νερό.

Η εργασία θα γινόταν αρχικά με τις βούρτσες και στη συνέχεια με τη μάνικα. Δείτε παρακάτω το σημείο της πτώσης:

Θα έπρεπε για την εργασία αυτή να παρθούν όχι μόνο όλα τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας, αλλά και ενισχυμένα και ταυτόχρονα μετά την επιθεώρηση (έλεγχο) να υπάρχει και επίβλεψη για λόγους προστασίας των μελών που κάνουν την επικίνδυνη εργασία…

Είναι πασιφανές ότι οι κανονισμοί ασφαλείας δεν τηρήθηκαν… με αποτέλεσμα την πτώση των δυο Ναυτών στη θάλασσα.

Όπως είναι γνωστό μετά το ατύχημα η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια της δικαιοσύνης που θα διερευνήσει όλα τα δεδομένα για τις αιτίες και τις ευθύνες για την πρόκληση του ατυχήματος.

Η κατάσταση των δυο τραυματιών

Μετά την πτώση των δυο Ναυτών στη θάλασσα υπήρξε άμεση κινητοποίηση των Λιμενικών και τρείς από αυτούς (2 άνδρες και μια γυναίκα) βούτηξαν στη θάλασσα και συνέβαλαν στη διάσωση των δυο τραυματισμένων Ναυτών.

Η κατάσταση των δυο συναδέλφων μας είναι η εξής:

Ο 55χρονος (Γ.Α.) νοσηλεύεται με σοβαρά προβλήματα υγείας στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας έχοντας υποστεί αιμορραγικές θλάσεις στους πνεύμονες, διάφορα κατάγματα και θραύσματα σε όλο το σώμα.

Ο 34χρονος (Ν.Β.) βγήκε ήδη από το νοσοκομείο έχοντας ράμματα στο πρόσωπο, στα γόνατα και θλαστικά τραύματα σε όλο το σώμα.

Από την πρώτη στιγμή η ΠΕΝΕΝ βρέθηκε στο πλοίο που έγινε το ατύχημα, κοντά στους συναδέλφους, ενώ επισκέφθηκε και στο νοσοκομείο τους τραυματίες στους οποίους ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση.

Η Διοίκηση
της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού

Διευκρίνιση

Υ.Γ. Την Δευτέρα δημοσιοποιήθηκαν από την ΠΕΜΕΝ φωτογραφίες από το ατύχημα στο πλοίο οι οποίες δεν ανταποκρίνονται ούτε στο σημείο που γίνονταν οι εργασίες, ούτε από το σημείο που έγινε η πτώση των δυο συναδέλφων μας στην θάλασσα.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις