Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού
Πρόσφατα πλοίο Ε/Γ – Ο/Γ αγοράστηκε από Έλληνες εφοπλιστές, μετασκευάστηκε για περίπου 1 χρόνο στο Πέραμα και φέτος έχει δρομολογηθεί στην Ακτοπλοΐα.
Μάλιστα το κόστος της αγοράς και της μετασκευής ξεπέρασε τα 35 εκατ. ευρώ!
Άλλο πλοίο με τυμπανοκρουσίες ανακοινώθηκε από την Ακτοπλοϊκή εταιρία ότι έκανε εκτεταμένη μετασκευή και αυτό έχει δρομολογηθεί φέτος…!
Τα δυο αυτά πλοία παρά τον πακτωλό εκατομμυρίων που δαπάνησαν για την μετασκευή τους, έφτιαξαν καμπίνες κλουβιά για το πλήρωμα που θυμίζουν την δεκαετία του 1960!
Σε αυτά οφείλουμε να συμπληρώσουμε στην μεγάλη εικόνα ότι Ε/Γ – Ο/Γ που ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες η ενδιαίτηση και διαβίωση των πληρωμάτων είναι το ίδιο τριτοκοσμική, άθλια και απαράδεκτη! Για να δώσουμε την πραγματική διάσταση περί των συνθηκών διαβίωσης της συντριπτικής πλειοψηφίας των πληρωμάτων στη σημερινή Ακτοπλοΐα παραθέτουμε στην συνέχεια τις προδιαγραφές που ορίζει ο νόμος (ΠΔ 259 ΦΕΚ 72/Α/26-3-1981) για την ενδιαίτηση του πληρώματος και του αντίστοιχου νόμου για τα κελιά των φυλακών.
Οι καμπίνες για τα πληρώματα:
Το ΠΔ 259 για τα Ε/Γ – Ο/Γ πλοία προβλέπει τα ακόλουθα:
–Άρθρο 9: Διαμονή έως και 4 ατόμων ανά καμπίνα!
–Άρθρο 10: Εμβαδόν καμπίνας maximum 2,5 τ.μ. ανά άτομο!
–Άρθρο 19: Ανά 8 άτομα ή και περισσότερα 1 μπάνιο, 1 τουαλέτα!
Δείτε τους χώρους στις φυλακές:
Στα σωφρονιστικά ιδρύματα (φυλακές) στα 25 από τα 34 που διαθέτει η χώρα μας κάθε κρατούμενος έχει ζωτικό χώρο 4 τ.μ.. ενώ στα κελιά με πάνω από ένα κρατούμενο ο χώρος αυξάνεται επιπλέον κατά 4 τ.μ…
Η σύγκριση αυτή δεν αποτελεί κάποιο λαϊκίστικο εφεύρημα ή επιχείρημα. Είναι η ωμή και κραυγαλέα ζώσα πραγματικότητα!
Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε ότι υπάρχουν ακόμη Ακτοπλοϊκά πλοία που οι καμπίνες του πληρώματος είναι κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και οι Ναυτεργάτες διαβιώνουν στο απόλυτο σκοτάδι.
Καταδεικνύει πέρα πάσης αμφιβολίας ότι παρά τον εκσυγχρονισμό των πλοίων της Ακτοπλοΐας με πλοία σύγχρονα και νεότευκτα ή και άλλα που αγοράζονται second hand την τελευταία 25ετία η αντιδραστική και απάνθρωπη νομοθεσία περί της ενδιαίτησης των πληρωμάτων παραμένει στα επίπεδα του 1981 για να θυμίζει σήμερα πώς το κράτος και οι κυβερνήσεις των εφοπλιστών πώς βλέπουν τους Ναυτεργάτες στις συνθήκες εργασίας, στη διαβίωση και συνολικά στα δικαιώματα τους!
Χρόνια η ΠΕΝΕΝ φέρνει συχνά – πυκνά στο προσκήνιο τις συνθήκες που βιώνουν «της Γης οι κολασμένοι» στα καράβια και καμία κυβέρνηση «δεξιά», «σοσιαλοδημοκρατική» ή «αριστερή» δεν έχει τολμήσει να εξανθρωπίσει αυτές τις άθλιες συνθήκες.
Το ίδιο ισχύει και για την ΠΝΟ μαζί και με όσους στηρίζουν την καταστροφική και επιζήμια για τα Ναυτεργατικά συμφέροντα, γραμμή της!
Κατά τα λοιπά όλοι σε ιερή συμμαχία κόπτονται για την προσέλκυση νέων στο Ναυτικό επάγγελμα για τους οποίους επιφυλάσσουν συνθήκες γαλέρας!!
Εδώ στην ΠΕΝΕΝ έχουμε καταρτίσει μια πλήρη λίστα για τα δεκάδες πλοία που ακόμη διατηρούν αυτό το μαύρο αντεργατικό καθεστώς στην ενδιαίτηση!
Εάν θέλει ο Μ. Βαρβιτσιώτης αλλά και οι μανδαρίνοι των υπηρεσιών να επισκεφθούμε από κοινού ένα τέτοιο πλοίο μήπως και συνειδητοποιήσουν κάτω από ποιες συνθήκες ασκούν οι Ναυτεργάτες το επάγγελμα τους και προχωρήσουν άμεσα στην αλλαγή του ξεπερασμένου ΠΔ 259/81!
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Υ.Γ Η ΠΕΝΕΝ είναι από τα ελάχιστα Ναυτεργατικά Σωματεία που στήριξαν την διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της επιθεώρησης εμπορικών πλοίων όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση την κατήργησε…
Αυτή λοιπόν η υπηρεσία τόσα χρόνια από το μακρινό 1981 μήπως έπρεπε όχι σήμερα αλλά χθες και προχθές να αναλάβει πρωτοβουλία για τον εκσυγχρονισμό της απαρχαιωμένης αυτής νομοθεσίας;