Τα σχολεία της Σλοβενίας διαμαρτύρονται για την μεγάλη έλλειψη εκπαιδευτικών και το κοινοβούλιο παρενέβη ψηφίζοντας νομοσχέδιο για τη διευκόλυνση της πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού χωρίς διδακτικές δεξιότητες ή χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εθνικές εξετάσεις διδασκαλίας, μετά από ομόφωνη ψηφοφορία την Τετάρτη.
Ο τροποποιημένος νόμος για την οργάνωση και τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης ψηφίστηκε ομόφωνα την Τετάρτη ως προσωρινό μέτρο για την αντιμετώπιση της σοβαρής έλλειψης διδακτικού προσωπικού, παρόλο που οι συντάκτες του αναγνώρισαν ότι απαιτείται πιο συνεκτική δράση.
«Το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει την κρίσιμη έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού και απλοποιεί τις διαδικασίες πρόσληψής του με μικρά βήματα», δήλωσε ο Gašper Ovnik, βουλευτής του συνασπισμού. Στόχος είναι να υπάρχει περισσότερο διδακτικό προσωπικό, διασφαλίζοντας παράλληλα τουλάχιστον το σημερινό επίπεδο ποιότητας στην εκπαίδευση, είπε.
Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, τα σχολεία θα μπορούν να προσλαμβάνουν ειδικούς χωρίς διδακτικές δεξιότητες, αλλά θα πρέπει να περάσουν διάφορες εξετάσεις πανεπιστημιακού επιπέδου τρία χρόνια μετά την πρόσληψή τους προκειμένου να διατηρήσουν τη θέση τους.
Οι παιδικοί σταθμοί και τα σχολεία θα μπορούν να προσλαμβάνουν προσωπικό για δύο χρόνια, εάν ένας υποψήφιος για εργασία έχει επαρκή εκπαίδευση αλλά δεν έχει ακόμη περάσει τις εθνικές εξετάσεις για τους δασκάλους. Μόλις περάσουν τις εξετάσεις, θα αποκτήσουν μόνιμη σύμβαση εργασίας.
Τα στοιχεία της εθνικής ένωσης διευθυντών δείχνουν ότι τα σχολεία χρειάζονται άμεσα τουλάχιστον 4.000 εκπαιδευτικούς. Η κατάσταση θα επιδεινωθεί τα επόμενα χρόνια, καθώς μια μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών συνταξιοδοτείται.
Επιπρόσθετα, η κυβέρνηση σχεδιάζει τώρα μια μεταρρύθμιση του προγράμματος σπουδών που θα προσθέσει μια υποχρεωτική δεύτερη γλώσσα στα δημοτικά σχολεία, ενώ υπάρχουν πιέσεις να γίνει η πληροφορική υποχρεωτικό μάθημα για τους μεγαλύτερους μαθητές ώστε να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους.
Εάν μία από τις δύο ή και οι δύο ιδέες υλοποιηθούν, θα χρειαστούν ακόμη περισσότεροι εκπαιδευτικοί.
Τα σχολεία της Σλοβενίας διαμαρτύρονται για την μεγάλη έλλειψη εκπαιδευτικών και τώρα το κοινοβούλιο παρενέβη ψηφίζοντας νομοσχέδιο για τη διευκόλυνση της πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού χωρίς διδακτικές δεξιότητες ή χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εθνικές εξετάσεις διδασκαλίας, μετά από ομόφωνη ψηφοφορία την Τετάρτη.
Ο τροποποιημένος νόμος για την οργάνωση και τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης ψηφίστηκε ομόφωνα την Τετάρτη ως προσωρινό μέτρο για την αντιμετώπιση της σοβαρής έλλειψης διδακτικού προσωπικού, παρόλο που οι συντάκτες του αναγνώρισαν ότι απαιτείται πιο συνεκτική δράση.
«Το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει την κρίσιμη έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού και απλοποιεί τις διαδικασίες πρόσληψής του με μικρά βήματα», δήλωσε ο Gašper Ovnik, βουλευτής του συνασπισμού. Στόχος είναι να υπάρχει περισσότερο διδακτικό προσωπικό, διασφαλίζοντας παράλληλα τουλάχιστον το σημερινό επίπεδο ποιότητας στην εκπαίδευση, είπε.
Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, τα σχολεία θα μπορούν να προσλαμβάνουν ειδικούς χωρίς διδακτικές δεξιότητες, αλλά θα πρέπει να περάσουν διάφορες εξετάσεις πανεπιστημιακού επιπέδου τρία χρόνια μετά την πρόσληψή τους προκειμένου να διατηρήσουν τη θέση τους.
Οι παιδικοί σταθμοί και τα σχολεία θα μπορούν να προσλαμβάνουν προσωπικό για δύο χρόνια, εάν ένας υποψήφιος για εργασία έχει επαρκή εκπαίδευση αλλά δεν έχει ακόμη περάσει τις εθνικές εξετάσεις για τους δασκάλους. Μόλις περάσουν τις εξετάσεις, θα αποκτήσουν μόνιμη σύμβαση εργασίας.
Τα στοιχεία της εθνικής ένωσης διευθυντών δείχνουν ότι τα σχολεία χρειάζονται άμεσα τουλάχιστον 4.000 εκπαιδευτικούς. Η κατάσταση θα επιδεινωθεί τα επόμενα χρόνια, καθώς μια μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών συνταξιοδοτείται.
Επιπρόσθετα, η κυβέρνηση σχεδιάζει τώρα μια μεταρρύθμιση του προγράμματος σπουδών που θα προσθέσει μια υποχρεωτική δεύτερη γλώσσα στα δημοτικά σχολεία, ενώ υπάρχουν πιέσεις να γίνει η πληροφορική υποχρεωτικό μάθημα για τους μεγαλύτερους μαθητές ώστε να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους.
Εάν μία από τις δύο ή και οι δύο ιδέες υλοποιηθούν, θα χρειαστούν ακόμη περισσότεροι εκπαιδευτικοί.
Από τον Sebastijan R. Maček/sta.si
Μετάφραση: Μαριάνθη Πελεκανάκη/EURACTIV.gr