Το 250 σελίδων πόρισμα των δικαστικών εμπειρογνωμόνων για το έγκλημα στα Τέμπη βρίσκεται από σήμερα στα χέρια του ειδικού εφέτη ανακριτή, σύμφωνα με την ΕΡΤ. Όπως μετέδωσε η κρατική τηλεόραση, αναμένεται να συμπεριληφθεί στην δικογραφία, περιλαμβάνεται κρίσιμα στοιχεία, όπως, συνομιλίες και υλικό, που θα το αξιολογήσει ο ειδικός εφέτης ανακριτής για να διαπιστώσει τυχόν ευθύνες και άλλων προσώπων στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, με τους 57 νεκρούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες της efsyn.gr, στο πόρισμα καταγράφεται η απουσία τηλεδιοίκησης και η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας, όπως εκείνα του ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής. Παράλληλα, στο σημείο σύγκρουσης, φαίνεται ότι η σιδηροδρομική γραμμή είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους, πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης. Ωστόσο δεν είχε παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα, συνεπώς δεν είχε πιστοποιηθεί η λειτουργία τους. Εκτός ήταν η φωτοσήμανση τόσο στη γραμμή ανόδου όσο και στη γραμμή καθόδου, ενώ τα περιβόητα συστήματα GSMR χρησιμοποιούνται μεν από τα σταθμαρχεία, αλλά όχι από τις αμαξοστοιχίες. Από το πόρισμα φέρεται να προκύπτει ότι και οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν εντός ορίων ταχύτητας, ενώ, σχετικά με τα αίτια της φωτιάς, αυτή φέρεται να οφείλεται στις ηλεκτρικές κενώσεις και στα λάδια των μηχανών. Η έκταση που πήρε η πυρκαγιά οφείλεται στα υλικά κατασκευής των βαγονιών (ξύλινες επενδύσεις, υφασμάτινα καθίσματα κ. α.). Τέλος, επιρρίπτει ευθύνες στον 58χρονο σταθμάρχη, σημειώνοντας ότι δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Ακόμη, μετά τη διαβίβαση της εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμού, για τον οποίο διαπιστώνεται ότι έχει εμβέλεια περίπου 1.400 μέτρα στην γραμμή ανόδου και περίπου 2.000 μέτρα στην γραμμή καθόδου.
Στο μεταξύ, για τις 10 Ιουλίου πήρε προθεσμία να απολογηθεί το ένα εκ των πέντε διευθυντικών στελεχών του ΟΣΕ, μετά τις διώξεις που ασκήθηκαν σε βαθμό κακουργήματος από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Πρόκειται για τον διευθυντή της Διεύθυνσης Συντήρησης Η/Μ Συστημάτων και Ηλεκτροκίνησης από το 2021 ως σήμερα, ενώ αύριο αναμένεται να απολογηθούν δύο ακόμη διευθυντικά στελέχη του Οργανισμού. Στις 30 Ιουνίου αναμένεται να απολογηθούν οι δύο γενικοί διευθυντές Δικτύου του ΟΣΕ. Και τα πέντε στελέχη του ΟΣΕ αντιμετωπίζουν κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα που αφορούν στην διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων δια παραλείψεως.