23.4 C
Athens
Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου, 2023

Συνεχίζεται η δίκη για το εργατικό δυστύχημα με θύμα το Μ. Αφράτη στο Ρέθυμνο

Πρόσφατα

Συνεχίζεται σήμερα στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρεθύμνου, η δίκη για το εργατικό τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε το 2020 στο Ρέθυμνο, όπου έχασε τη ζωή του ο 38χρονος Μανώλης Αφράτης, ενώ πραγματοποιούσε διανομές με εταιρικό φορτηγό ψυγείο | Πηγή: efsyn.gr

Η δίκη συνεχίζεται μετά την τελευταία διακοπή, με καταθέσεις από την πλευρά της οικογένειας του άτυχου οδηγού, η οποία επί τρία χρόνια δίνει δικαστικό αγώνα ενάντια σε μεθοδευμένες προσπάθειες συγκάλυψης.

Αρχικά, η υπόθεση μπήκε στο αρχείο, ωστόσο, έπειτα από ενέργειες της οικογένειας και τα νέα στοιχεία που προέκυψαν και δείχνουν την κακή κατάσταση του φορτηγού, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Ρεθύμνου αποφάσισε να ανασύρει την υπόθεση.

Σε δήλωσή της, η Ελισσάβετ Πούλιου, δικηγόρος Αθηνών, τονίζει ότι ο πρόωρος θάνατος του άτυχου εργαζόμενου Μανώλη Αφράτη στο Αμάρι Ρεθύμνου, «δεν είναι τροχαίο, αλλά εργατική δολοφονία από τον εργοδότη του, αφού του έδωσε να οδηγήσει ένα σάπιο, φονικό φορτηγό, με προβληματικά φρένα και η αξιόποινη αυτή πράξη είναι κακούργημα, αφού ο εργοδότης του γνώριζε ότι είναι ενδεχόμενο να συμβεί θανατηφόρο δυστύχημα με το φορτηγό αυτό».

Όπως επισήμανε η ίδια, «για αυτό και η οικογένεια Αφράτη, καθώς και το Εργατικό Κέντρο Ρεθύμνου, θα ζητήσουν από το Δικαστήριο την επέκταση της κατηγορίας και για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και την παραπομπή του κατηγορουμένου εργοδότη στο αρμόδιο δικαστήριο Κακουργημάτων».

O Μανώλης Αφράτης έχασε τη ζωή του, όταν έσπασαν τα φρένα και ανατράπηκε το φορτηγό που από τις πραγματογνωμοσύνες αποδείχτηκε πως ήταν εντελώς ακατάλληλο και δεν πληρούσε κανέναν κανονισμό ασφαλείας, αποτελώντας κυριολεκτικά δημόσιο κίνδυνο.

Όπως έδειξαν οι πραγματογνωμοσύνες, το φορτηγό είχε μετασκευαστεί παράνομα σε φορτηγό ψυγείο με επιπλέον 4 τόνους βάρους από τον ψυκτικό θάλαμο και κυκλοφορούσε με παράνομη άδεια, χωρίς να διαθέτει ABS, χωρίς ζώνες ασφαλείας και με λιωμένα ελαστικά, ενώ πιθανότατα ο θάνατος του Μ. Αφράτη προκλήθηκε από χτύπημα από το βάρους 100 κιλών διπλό κάθισμα του συνοδηγού που δεν ήταν βιδωμένο στην καμπίνα.

Εκτός από τη βαρύτατη ευθύνη της εταιρείας Μανουκαράκη (νυν «Γαλακτοκομική Αμαρίου Α.Ε.»), έχει αναδειχτεί και η ευθύνη του ιδιωτικού ΚΤΕΟ που είχε ελέγξει το όχημα και είχε εκδώσει σχετικές βεβαιώσεις καταλληλότητας. Η δίκη επρόκειτο να ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2022, ωστόσο με διάφορες προφάσεις πήρε αναβολή για την Πέμπτη 1 Ιουνίου στις 9 το πρωί, ενώ έχουν γίνει καλέσματα για συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το δικαστήριο Ρεθύμνου, καθώς εκτιμάται πως θα γίνει και νέα προσπάθεια για την αναβολή της εκδίκασης.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις