17.2 C
Athens
Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024

«Μάχη»: Για την κατάρρευση της Τράπεζας Θεμάτων | Το πρόβλημα δεν είναι τεχνικό, αλλά βαθιά παιδαγωγικό και πολιτικό

Πρόσφατα

Για μια ακόμη φορά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητ(ρι)ες αναγκάστηκαν να υποστούν τις οδυνηρές συνέπειες της επιλογής της (απελθούσας) πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να αφήσει τις ψηφιακές υποδομές να καταρρεύσουν, χρηματοδοτώντας  με εκατομμύρια ευρώ ιδιωτικές εταιρείες (Cisco), αντί να ενισχύσει το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, όπως απαιτούσαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

Στην περίοδο της πανδημίας ήταν το χρυσοπληρωμένο Webex που δεν μπορούσε να «σηκώσει» το βάρος της τηλεκπαίδευσης και «σερνόταν» υποχρεώνοντας παιδιά και εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να κάνουν μάθημα το μεσημέρι. Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, που τα γυμνάσια και τα λύκεια βγάζουν αποτελέσματα και πρέπει να τα καταχωρούν στο σύστημα μηχανοργάνωσης των σχολείων (myschool), αυτό καταρρέει και οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να παραμένουν στα σχολεία μέχρι τις απογευματινές ώρες, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Τις τελευταίες δύο μέρες (Δευτέρα 29/5 και Τρίτη 30/5), όμως, κατέρρευσε και η περιβόητη Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ), με αποτέλεσμα την αφάνταστη ταλαιπωρία των εκπαιδευτικών και των μαθητ(ρι)ών. Στα περισσότερα σχολεία η πρώτη βάρδια (8-10) πήρε θέματα στις 12 το μεσημέρι με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

Οι απελθόντες υπουργοί (Κεραμέως, Μακρή, Συρίγος), ο Γ. Γραμματέας Κόπτσης και ο πρόεδρος του ΙΕΠ Αντωνίου φέρουν ακέραια την ευθύνη για όσα συνέβησαν, και πρέπει να την αναλάβουν, αντί να κρύβονται πίσω από τις θεωρίες συνωμοσίας του Σκέρτσου και το εμετικό υβρεολόγιο εναντίον των εκπαιδευτικών του Ψαριανού.

Θα επαναλάβουμε, όμως, ότι το πρόβλημα της ΤΘΔΔ δεν είναι τεχνικό, αλλά βαθιά παιδαγωγικό και ως εκ τούτου πολιτικό. Όσο υποχρεώνονται οι εκπαιδευτικοί να παίρνουν θέματα από την ΤΘΔΔ, το αποτέλεσμα είναι να αναγκάζονται να «τρέχουν» να προλάβουν να βγάλουν την ύλη, για να το γράψουν απλώς στο σχετικό βιβλίο, χωρίς πραγματικά να μπορούν να σταθούν πάνω στις πραγματικές ανάγκες των μαθητ(ρι)ών τους , χωρίς να μπορούν να καλύψουν πραγματικά τα κενά τους, χωρίς να μπορούν να προσαρμόσουν και να διαφοροποιήσουν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τις κοινωνικές, πολιτισμικές και μαθησιακές ιδιαιτερότητες του κάθε τμήματος, και ταυτόχρονα να αυξάνεται τρομακτικά η παραπαιδεία.

Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράσταση μας στους μαθητές και στις οικογένειες τους πάνω στους οποίους οι κυβερνήσεις διαχρονικά «πειραματίζονται» εφαρμόζοντας τα διάφορα νεοφιλελεύθερα σχέδια διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης,  στους εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων και στους εργαζόμενους του Υπουργείου Παιδείας.

Η ΜΑΧΗ στηρίζει τους αγώνες του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήματος για δημόσια δωρεάν παιδεία και δεσμεύεται ότι θα σταθεί στο πλευρό κάθε αγωνιστή/τριας για ένα δημόσιο σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά κι όλους τους εκπαιδευτικούς.

31-05-23
ΜΑΧΗ – Ανεξάρτητη Ενωτική Ταξική Κίνηση

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις