İstanbul escort bayan sivas escort samsun escort bayan sakarya escort Muğla escort Mersin escort Escort malatya Escort konya Kocaeli Escort Kayseri Escort izmir escort bayan hatay bayan escort antep Escort bayan eskişehir escort bayan erzurum escort bayan elazığ escort diyarbakır escort escort bayan Çanakkale Bursa Escort bayan Balıkesir escort aydın Escort Antalya Escort ankara bayan escort Adana Escort bayan

26.1 C
Athens
Παρασκευή, 24 Μαΐου, 2024

ΣΒΕΟΔ | 1η Μάη 2023: Απεργιακή συγκέντρωση και μοτοπορεία στο Πεδίο Άρεως

Πρόσφατα

1η Μάη 1886. Δουλειά από την Ανατολή μέχρι τη Δύση του ηλίου, πληρωμή με το κομμάτι, καμία ασφάλεια και πρόνοια σε περίπτωση ατυχήματος ή δυστυχήματος. Έτσι ήταν το καθεστώς εργασίας πριν τις μεγάλες διεκδικήσεις των εργατών την 1η Μάη του 1886 στην Αμερική. Οκτώ ώρες δουλειά, 8 ώρες ανάπαυση, 8 ώρες ψυχαγωγία και εργασία με δικαιώματα ήταν τα αιτήματα της εργατικής τάξης της εποχής, που γέμισαν ηχηρά τους δρόμους του Σικάγο και όλων των ΗΠΑ και που οδήγησαν σε αιματηρές συγκρούσεις απεργών με την αστυνομία.

1η Μάη 2023. Από το 2010 και μετά, σύσσωμες οι μνημονιακές κυβερνήσεις τοποθέτησαν  στον πάγκο του χασάπη την εργατική τάξη. Οι αυστηρές πολιτικές λιτότητας (δραστική μείωση του μισθού και των συντάξεων, κατάργηση συλλογικών συμβάσεων, φορολογικές επιδρομές) συνοδεύονται από ένα αστυνομικό και αυταρχικό κράτος. Την τελευταία τετραετία, με την ΝΔ στην κυβέρνηση, οι παραπάνω πολιτικές συνοδεύτηκαν από την αχαλίνωτη διαφθορά,  το πλιάτσικο στη δημόσια περιουσία, αλλά και την κοινωνική απονομιμοποίηση των θεσμών (αστυνομία, δικαιοσύνη και ΜΜΕ).  Βιώσαμε στο πετσί μας τι σημαίνει για την κοινωνία επιτελικό κράτος των αρίστων, τα όποια δημοκρατικά προσχήματα  κατέρρευσαν εκκωφαντικά και οι υποσχέσεις για δίκαιη ανάπτυξη αποδείχθηκαν, για ακόμη μια φορά, φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής, πολιτικής και  πολιτιστικής καθημερινότητας οι συνθήκες ζωής μας χειροτέρεψαν. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα παρακάτω.

Η ακρίβεια σπρώχνει τον κόσμο της εργασίας στην ανέχεια, τη στέρηση, την κακή διατροφή, το κρύο. Τα επικοινωνιακά τρικ με το καλάθι του νοικοκυριού χορταίνουν μόνο τα αυτιά  του κομματικού στρατού.

Η επιχείρηση ιδιωτικοποίησης του νερού, η ανεξέλεγκτη αύξηση του ρεύματος και των ενοικίων στο πλαίσιο της φιλελεύθερης οικονομίας φέρνει πόνο, αβεβαιότητα και περαιτέρω στερήσεις..

Η παραίτηση με δημόσια επιστολή του αρχηγού της αστυνομίας, η υπόθεση της greekmafia, όπου εμπλέκονται ως αρχηγικά μέλη της στελέχη εν ενεργεία της Ελ.ΑΣ, οι δεκάδες καταγγελίες για αστυνομική βία και αυθαιρεσία (βιασμός στο ΑΤ Ομόνοιας, δολοφονία Φραγκούλη), οι παρακολουθήσεις της ΕΥΠ, η δημοσιοποίηση του ονόματος της 12χρονης θύματος κυκλώματος trafficking στον Κολωνό από την Υφυπουργό Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου,  μας επιστρέφουν σε σκοτεινές εποχές και μας κάνουν να αναρωτιόμαστε ποιους έχει εντολείς η ΕΛ.ΑΣ. και ποιους προστατεύει.

Η σχεδόν ατιμωρησία του παιδοβιαστή Λιγνάδη και των δολοφόνων του Ζακ Κωστόπουλου,  η απόφαση του Αρείου πάγου για τα funds, η αδιαφορία για τις παρακολουθήσεις πολιτών και πολιτικών από την ΕΥΠ, το κουκούλωμα πλήθους σκανδάλων, κάνουν ανέκδοτο την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης.

Τα καλοταϊσμένα με δημόσιο χρήμα (λίστα πέτσα) συστημικά ΜΜΕ στρεβλώνουν, και αποκρύπτουν την πραγματικότητα, κάνοντας χυδαία προπαγάνδα υπέρ της κυβέρνησης.

Τα νοσοκομεία είναι υποστελεχωμένα, υποδομές μένουν ανενεργές να σαπίζουν, το ανεπαρκές προσωπικό εξαντλείται σε πολύωρες βάρδιες, τα προγραμματισμένα χειρουργεία έχουν τεράστια αναμονή, ενώ η νομοθέτηση της εισβολής των ιδιωτών στα δημόσια νοσοκομεία επιταχύνει τη διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας με ανυπολόγιστες συνέπειες για την εργατική τάξη. Χαρακτηριστικό είναι πως στην πανδημία η κυβέρνηση προσλάμβανε αστυνομικούς αντί για γιατρούς, όταν η κατάσταση ήταν στα κόκκινα.

Η δημόσια εκπαίδευση τίθεται υπό αμφισβήτηση. Τα σχολεία πρέπει να βρίσκουν χορηγούς, οι μαθητές αυξήθηκαν ανά τάξη, ενώ οι εκπαιδευτικοί υποβάλλονται σε αυθαίρετη αξιολόγηση από τους ανωτέρους τους.

Αμέτρητα στρέμματα δάσους έγιναν στάχτη και κορυφογραμμές τσιμεντώθηκαν στο όνομα της πράσινης ανάπτυξης.
Ο  ν. Χατζηδάκη, με το πλήθος αντεργατικών άρθρων στοχεύει στην περαιτέρω υποτίμηση μας και τη φίμωση των σωματείων και των φωνών που αντιστέκονται.

Το πλήθος των οικονομικών σκανδάλων (Μαραβέγιας, Πάτσης, Παπαθανάσης, real fm, ΙΚΥ κ.α)  και η λεηλασία του δημόσιου πλούτου, με πρωταγωνιστές υπουργούς,  βουλευτές και ημέτερους διαδέχονται το ένα το άλλο ασταμάτητα και ξεδιάντροπα. Ταυτόχρονα επιχειρείται η φίμωση και η χειραγώγηση των ανεξάρτητων αρχών.

Η βία και η βαρβαρότητα που επικραττούν σε μια σειρά από προνοιακές δημόσιες και ιδιωτικές δομές, που άμεσα ή έμμεσα λειτουργούν υπό την εποπτεία του κράτους, για ηλικιωμένους, ανάπηρα άτομα, παιδιά που χρήζουν προστασίας, είναι απερίγραπτες.

Ο αποκλεισμός, η περιθωριοποίηση  και η φτωχοποίηση όλο και μεγαλύτερου κομματιού της κοινωνίας έχει φέρει την έκρηξη της μικροπαραβατικότητας, της αντικοινωνικής βίας και των ναρκωτικών.

Οι επιθέσεις,  οι γυναικοκτονίες και η σεξουαλική εκμετάλλευση των παιδιών είναι σημάδια κοινωνικής παρακμής και ενός ανίκανου κρατικού μηχανισμού να προστατεύσει τους πολίτες του.

Η ζωή των μεταναστών και προσφύγων συνθλίβεται στα κέντρα κράτησης, στα ναυάγια της Μεσογείου και στα κρατητήρια των ΑΤ.
Την τελευταία τετραετία ο χώρος του πολιτισμού και της τέχνης απαξιώνεται συστηματικά (ΠΔ 85, εξαγωγή αρχαιοτήτων, καταγγελία της διοικήτριας του ΙΚΥ).

Υπό το πρίσμα όλων των αναφερθέντων το κρατικό έγκλημα στα Τέμπη, που τουλάχιστον 57 άνθρωποι δολοφονήθηκαν, είναι η επισφράγιση αυτής της θανατοπολιτικής. Το πολιτικό σύστημα εξυπηρετεί συμφέροντα που εχθρεύονται την κοινωνική πρόοδο και ευημερία. Παράγοντας και αναπαράγοντας ανισότητες, αδικία , θάνατο και κέρδη για μια ολιγαρχία και τους (πολιτικούς και μη) υπαλλήλους της.

Δεν είναι όλη η κοινωνία σε ύπνωση και παραίτηση.  Οι τελευταίες μαζικές απεργίες, οι χιλιάδες κόσμου που διαμαρτύρονται και διεκδικούν, οι δεκάδες εργατικοί αγώνες (Μαλαματίνα, πετρέλαια Καβάλας, efood, Wolt εκπαιδευτικοί, Cosco), οι διάσπαρτοι αγώνες για την διάσωση των βουνών και του περιβάλλοντος (σε Τήνο, Άγραφα, Εύβοια, Χαλκιδική, Κομοτηνή, Βόλο κ.α) από πλήθος κόσμου, το κίνημα metoo αποτελούν τις σταγόνες ηλίου σε αυτήν την στοιχειωμένη καθημερινότητά μας. Την ίδια στιγμή η εργατική τάξη στη Γαλλία απεργεί, διαδηλώνει, συγκρούεται με την αστυνομία με αφορμή την αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης. Η φετινή Πρωτομαγιά είναι ακόμη μια αφορμή να σταθούμε συλλογικά όρθιοι και όρθιες απέναντι στην ισοπέδωση των ζωών και την υποτίμηση της εργασίας μας.

Το σωματείο μας ΣΒΕΟΔ εδώ και 16 χρόνια είναι στο δρόμο του αγώνα για ζωή και εργασία με δικαιώματα και αξιοπρέπεια. Τιμάει και φέτος  την Πρωτομαγιά καλώντας σε απεργιακή συγκέντρωση και μοτοπορεία.

Διεκδικούμε

1. Ένσημα Bαρέα και Aνθυγιεινά

Το σωματείο μας από την ίδρυσή του το 2007 έθεσε ως θεμελιώδη διεκδίκηση τα Βαρέα και Ανθυγιεινά ένσημα. Έχουμε καταθέσει δύο υπομνήματα για το σκοπό αυτό στο υπουργείο εργασίας, το οποίο επανειλημμένως αρνείται να μας συναντήσει αδιαφορώντας να απαντήσει στα αιτήματά μας.

Το επάγγελμα του οδηγού δικύκλου–μεταφορέα, δηλαδή του κούριερ/ταχυμεταφορέα,  του διανομέα/ταχυδιανομέα και του υπάλληλου εξωτερικών εργασιών με δίκυκλο πρέπει να ενταχθεί στα Βαρέα και Ανθυγιεινά επαγγέλματα μιας και είναι:

Α. Επικίνδυνο

Τα δεκάδες εργατικά ατυχήματα και δυστυχήματα που συμβαίνουν είναι ικανά από μόνα τους να το αποδείξουν. Επιπλέον, ο εργασιακός χώρος ενός επαγγελματία οδηγού δικύκλου είναι ο δρόμος· και γνωρίζουμε τη κακή κατάσταση του ελληνικού οδικού δικτύου: κακοσυντηρημένοι δρόμοι γεμάτοι λακκούβες, ελλιπής σήμανση, μη επαρκής φωτισμός κατά τις νυχτερινές ώρες, συχνά οδικά έργα που κρατούν μέρη του οδοστρώματος κλειστά, διαφημιστικές πινακίδες που εμποδίζουν την ορατότητα. Αν σε αυτά προσθέσουμε τις απερίσκεπτες οδηγικές συμπεριφορές πολλών οδηγών,  την οδήγηση  με υψηλή ταχύτητα, τις παραβάσεις του ΚΟΚ και το ευρύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα, γίνεται κατανοητό πως κατά τη διάρκεια της εργασίας μας είμαστε εκτεθειμένοι σε μια σειρά από εξωγενείς παράγοντες που την καθιστούν επικίνδυνη. Επιπροσθέτως, η οδήγηση με το κιβώτιο μεταφοράς, που αλλάζει την ισορροπία του δικύκλου, η κακή ή ελλιπής συντήρηση του, η μεταφορά και διανομή επικίνδυνων προϊόντων/ουσιών ή βαριών και ογκωδών αντικείμενων είναι παράγοντες που αυξάνουν την επικινδυνότητα του επαγγέλματος. Αν σε όλα αυτά αθροίσουμε και τον κίνδυνο να μας συμβεί ληστεία ή να έρθουμε αντιμέτωποι με πελάτες με επιθετικές, ρατσιστικές, υποτιμητικές ή ακόμα και βίαιες συμπεριφορές, βγάζουμε το συμπέρασμα πως το επάγγελμά μας είναι επικίνδυνο.

Τέλος, η δουλειά παντός καιρού, η έκθεση μας σε όλα τα καιρικά φαινόμενα, η πολύωρη κοπιαστική οδήγηση, η εντατικοποίηση, οι υψηλοί ρυθμοί και το άγχος δεν κάνουν το επάγγελμά μας απλά δύσκολο επίπονο και κοπιαστικό αλλά και επικίνδυνο.

Β. Ανθυγιεινό

Ως επαγγελματίες οδηγοί δικύκλου, λόγω του επαγγέλματός μας είμαστε ευάλωτοι σε λοιμώξεις ανώτερου και κατώτερου αναπνευστικού (π.χ. γρίπη, ιγμορίτιδα, ωτίτιδα πνευμονία, απλή, οξεία ή χρόνια βρογχίτιδα, διάφορα εμφυσήματα, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (Χ.Α.Π), βρογχικό άσμα). Ακόμη, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν μπορεί να μας συμβούν παθήσεις όπως: κρυοπαγήματα, θερμοπληξία, αναφυλαξία/αλλεργικό σοκ, αλλεργίες ή ψύξη.

Ταυτόχρονα, λόγω της φύσεως της εργασίας μας είμαστε υποψήφιοι για μια σειρά από μυοσκελετικές παθήσεις και κακώσεις, ενώ η έκθεση στο διαρκή θόρυβο μπορεί να μας προκαλέσει απώλεια ακοής, εμβοές ή ακουστικό κλονισμό.

Επιπλέον, η σέλα μπορεί να προκαλέσει αιμορροΐδες και παρατρίμματα (δερματίτιδες εξ επαφής) ή προβλήματα στο περίνεο και στον προστατικό αδένα. Τέλος η εργασία μας γεννάει στρες που με τη σειρά του μπορεί να προκαλέσει ακόμα και έμφραγμα του μυοκαρδίου.
Από όλα τα παραπάνω είναι εύλογο πως το επάγγελμά μας έπρεπε να είναι ήδη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.

2. Καμία ανοχή στην αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία

Συνάδελφοι, το καθεστώς της υποδηλωμένης και αδήλωτης εργασίας, μας ζημιώνει ως εργαζόμενους αλλά και ως τάξη. Οι εργοδότες μέσω της αδήλωτης ή υποδηλωμένης εργασίας, μη καταβάλλοντας τις ανάλογες εισφορές (εισφοροδιαφυγή) δεν κλέβουν μόνο τα δικά μας ένσημα, αλλά συντελούν στο βούλιαγμα των ασφαλιστικών ταμείων και τη μείωση των συντάξεων, τώρα και στο μέλλον. Μια πλήρως αντικοινωνική συμπεριφορά, που υιοθετούν συστηματικά. Οι εργαζόμενοι ως υποδηλωμένοι ή αδήλωτοι χάνουμε μια σειρά από παροχές, όπως η δωρεάν πρόσβαση σε δημόσια νοσοκομεία, το επίδομα ασθενείας, το δικαίωμα να μπούμε στο ταμείο ανεργίας, ενώ οι συνάδελφοι μετανάστες συναντούν δυσκολία για να αποκτήσουν άδεια εργασίας και παραμονής.

Περαιτέρω με την ανασφάλιστη και υποδηλωμένη εργασία τα εισοδήματά μας μειώνονται κατά πολύ. Τα Δώρα (Χριστούγεννα, Πάσχα και άδεια) και το επίδομα άδειας όταν καταβάλλονται είναι πετσοκομμένα, όπως και η αποζημίωση 15% για χρήση και συντήρηση του δικύκλου. Δεν καταβάλλονται οι προσαυξήσεις για την εργασία τις νύχτες (25%), τις Κυριακές (75%), τις αργίες (75%). Ενώ πολύ σοβαρό είναι το γεγονός πως είμαστε εκτεθειμένοι και απροστάτευτοι αν μας συμβεί εργατικό ατύχημα. Αρκετές είναι οι περιπτώσεις συναδέλφων που έχουν έρθει στο σωματείο, έπειτα από εργατικό ατύχημα για να βρουν το δίκιο τους, διότι ο εργοδότης αδιαφορεί και δεν το δηλώνει, με πολλές σοβαρές συνέπειες για τον εργαζόμενο. Σε περίπτωση δυστυχήματος, όπως συνέβη στον Ωρωπό το Σεπτέμβρη του 2022 στο κατάστημα «Αλάτι και Πιπέρι», όπου ο συνάδελφος Μέρκουρι Βασίλης σκοτώθηκε εν ώρα εργασίας όντας  αδήλωτος και ανήλικος, χρειάζεται ένας επίπονος δικαστικός αγώνας για να αποδειχθούν οι πολλαπλές ευθύνες των εργοδοτών. Ενώ, είναι σύνηθες οι εργοδότες να αφαιρούν το κουτί από αδήλωτο εργαζόμενο που υπέστη ατύχημα.

Το καθεστώς της ασυδοσίας και ατιμωρησίας που υπάρχει έχει αιτία που ονομάζεται Υπουργείο Εργασίας. Η κυβέρνηση της ΝΔ μόλις εκλέχτηκε κατάργησε τον ειδικό γραμματέα του ΣΕΠΕ και έπειτα το υπουργείο εργασίας με το ν. Χατζηδάκη μετέτρεψε το ΣΕΠΕ σε δήθεν Ανεξάρτητη Αρχή, υπό τον έλεγχο του υπουργού εργασίας (το οποίο και διορίζει το διευθυντή της αρχής). Εν τω μεταξύ, τα ΣΕΠΕ είναι υποστελεχωμένα, τα τμήματα υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας είναι σχεδόν χωρίς προσωπικό, ενώ το υπουργείο δεν καταβάλλει τα έξοδα μετακίνησης στους επιθεωρητές όταν διενεργούν ελέγχους.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία είναι πληγή για την αξιοπρέπεια και την τάξη μας.  Σας προσκαλούμε όλους και όλες να πυκνώσετε τη συμμετοχή σας στο σωματείο. Να το ενισχύσετε με την παρουσία σας. Να συναντηθούμε και να συντονίσουμε ατομικές ή ομαδικές καταγγελίες στα αρμόδια ΣΕΠΕ. Επίσης, σας προτείνουμε να διατηρείτε ένα εξοδολόγιο και να καταγράφετε καθημερινά: α)ημερομηνία εργασίας, β)ωράριο, γ)χιλιόμετρα, δ)βενζίνες, ε) εξτρά έξοδα, όπως κάρτα κινητού για επικοινωνία με τους πελάτες, σκασμένα λάστιχα, μπουζί, ντίζα, σταντ κλπ, στ) χρήματα που ξοδευτήκαν σε σέρβις, ζ) χρήματα για ΜΑΠ (Μέσα Ατομικής Προστασίας-κράνη, μπουφάν μηχανής κοκ), η) και να κρατάτε ή να φωτογραφίζετε τα παραγγελιόχαρτα, που αποδεικνύουν τις πραγματικές ώρες εργασίας μας. Τέλος, να διατηρείτε αρχείο από όλα τα παραπάνω με τις αντίστοιχες αποδείξεις από τις βενζίνες, τα σέρβις, τα ΜΑΠ κοκ. Σας γνωστοποιούμε πως σε τυχόν έλεγχο του ΣΕΠΕ οι εργαζόμενοι ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΚΥΡΩΣΗ αν βρεθούν αδήλωτοι. Σε αντίθεση με όσα σκόπιμα διασπείρουν διάφοροι εργοδότες, ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ και κανένας άλλος. Στους ελέγχους του ΣΕΠΕ δεν κρυβόμαστε. Επιστρέφουμε στο κατάστημα και δηλώνουμε τις πραγματικές ώρες και μέρες εργασίας μας στους επιθεωρητές και αυτοί είναι υποχρεωμένοι να καταγράψουν ό,τι τους αναφέρουμε.

3. Εφαρμογή του ν. 4611/2019 άρθρα 55 & 56

O ν.4611/2019 ψηφίστηκε τον Μάη του 2019, έπειτα από μια μεγαλειώδη απεργία του ΣΒΕΟΔ με τη συμμετοχή χιλιάδων συναδέλφων σε όλο το λεκανοπέδιο. Από τότε, οι εργοδότες είναι υποχρεωμένοι:

-να μας παρέχουν Εταιρικό Δίκυκλο ή 15% (τουλάχιστον επί του βασικού μισθού) αποζημίωση για έξοδα χρήσης (ασφάλεια, ΚΤΕΟ, σήμα) και συντήρησης δικύκλου (service).

-να μας καταβάλλουν τα έξοδα για καύσιμα (βενζίνες), τα οποία και δε συμπεριλαμβάνονται στην αποζημίωση 15%.

-να μας παρέχουν Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ),

-να δηλώνουν στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ το ιδιωτικό δίκυκλο του διανομέα που απασχολούν.

Οι εργοδότες είναι αντιμέτωποι με μια σειρά από πρόστιμα σε περίπτωση που δεν τηρούν τη νομοθεσία. Συγκεκριμένα:

1. Μη καταβολή πρόσθετης μηνιαίας αποζημίωσης χρήσης και συντήρησης μοτοσυκλέτας ή μοτοποδηλάτου: πρόστιμο 600€

2. Μη καταβολή πρόσθετης μηνιαίας αποζημίωσης χρήσης και συντήρησης μοτοσυκλέτας ή μοτοποδηλάτου μέσω λογαριασμού πληρωμών: πρόστιμο 600€

3. Μη διακριτή αποτύπωση πρόσθετης μηνιαίας αποζημίωσης χρήσης και συντήρησης μοτοσυκλέτας ή μοτοποδηλάτου στα χορηγούμενα Εκκαθαριστικά Σημειώματα Αποδοχών: πρόστιμο 400€

Από το 2019 μέχρι και σήμερα το υπουργείο εργασίας έχει επιδείξει τεράστια αδιαφορία για την ασφάλεια και την υγιεινή μας. Ο ν. 4611/2019 ανέφερε πως για τον ορισμό των ΜΑΠ χρειάζεται μια Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα υπουργεία εργασίας, μεταφορών και προστασίας του πολίτη ώστε να οριστούν ποια είναι τα ΜΑΠ, τα χαρακτηριστικά και οι προδιαγραφές τους. Αυτή η ΚΥΑ, τόσο σημαντική για την πρόληψη τροχαίων εργατικών ατυχημάτων, μένει θαμμένη στο συρτάρι του υπουργείου εδώ και τέσσερα χρόνια. Την ίδια αδιαφορία επιδεικνύει και για τον ορισμό του κιβωτίου μεταφοράς (κουτί). Το υπουργείο είναι υποχρεωμένο να καθορίζει τα χαρακτηριστικά του (μέγεθος, βάρος, όγκο, τρόπο στήριξης), αλλά ούτε εδώ έχει κάνει την παραμικρή πρόοδο, παρά τα δύο σχετικά υπομνήματα που έχουμε στείλει. Αυτή η αδιαφορία του είναι εγκληματική. Οι συνάδελφοι που σακατεύονται ή χάνουν την ζωή τους στην άσφαλτο δείχνουν πως είναι επιτακτικό να εκδοθεί η ΚΥΑ και η οδηγία για το κουτί μεταφοράς.

Η ψήφιση του νόμου 4611 άρθρο 55 &56 είναι ένα ακόμη βήμα του συλλογικού αγώνα του σωματείου και των εργαζόμενων στο επάγγελμα για τον εξορθολογισμό των όρων της εργασίας μας. Η πραγματικότητα είναι πως η πλειοψηφία των εργοδοτών  αυθαιρετούν και παρανομούν συστηματικά. Οι εργαζόμενοι πρέπει να σπάμε την σιωπή μας και να καταφεύγουμε σε καταγγελίες προς τα αρμόδια ΣΕΠΕ για τη μη καταβολή της αποζημίωσης.

4. Κατάργηση των αντεργατικών άρθρων του ν. Χατζηδάκη.

O νόμος Χατζηδάκη (4808/2021) συμπυκνώνει το πολιτικό σχέδιο της κυβέρνησης για την οικονομία και την κοινωνία συνιστώντας μια άνευ προηγουμένου επίθεση στην μισθωτή εργασία και τα εργασιακά δικαιώματα. Ο αγαπητός υπάλληλος Κ.Χατζηδάκης του πολυεθνικού κεφαλαίου και της ντόπιας ολιγαρχίας, μπήκε μπροστάρης σε αυτή την επίθεση.
Τα πρώτα 55 άρθρα του νόμου πρόκειται για άρθρα που ενσωματώνονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία στην ελληνική. Τα αντεργατικά άρθρα ξεκινούν από το 56ο και τελειώνουν στο 125ο όπου ξεκινάει το μέρος IV του ν.4808/2021. Ανάμεσα σε αυτά που προβλέπει ο νόμος είναι τα εξής:

-Κατάργηση του 8ωρου μέσω της «διευθέτησης του χρόνου εργασίας» (άρθρο 59)

-Επέκταση του 8ωρου για όση ώρα κάνουμε διάλλειμα (άρθρο 56)

-Αύξηση του ορίου των παράνομων υπερωριών (άρθρο 58)

-Η κυριακάτικη εργασία νομοθετείται για το σύνολο της οικονομίας, καταργώντας την κυριακάτικη ανάπαυση (άρθρο 63)
-Νομιμοποίηση της freelance εργασίας (άρθρα 68-72)

-Φίμωση των σωματείων και της δράσης τους μέσω περιορισμού των ελευθεριών τους και του δικαιώματος στην απεργία, χαρτογράφηση των μελών των ΔΣ και προστασία των απεργοσπαστικών μηχανισμών (άρθρα 82- 98) .

-Μετατροπή του ΣΕΠΕ σε ανεξάρτητη αρχή (άρθρα 102-125)

Το σωματείο μας από την πρώτη στιγμή πήρε θέσεις μάχης απέναντι στο ν. Χατζηδάκη και κήρυξε ανυπακοή. Έχουμε βρεθεί αμέτρητες φορές στο δρόμο ενάντια στο νόμο και θα συνεχίσουμε μέχρι την κατάργηση όλων των αντεργατικών του άρθρων. Η αρχή έγινε με το ΣτΕ να κρίνει αντισυνταγματικό το ΓΕΜΗΣΟΕ και να το παραπέμπει στην ολομέλειά του για την τελική κρίση. (Υπάρχει σχετικό άρθρο για το ΓΕΜΗΣΟΕ στο τελετευαίο φύλλο της εφημερίδας μας στο ΡΕΛΑΝΤΙ)

5. Συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου για τους συναδέλφους στις εταιρείες πλατφόρμες.

Μια χούφτα πολυεθνικές έχουν υπό τον έλεγχό τους το συντριπτικό κομμάτι του δικτύου παγκόσμιας ταχυδιανομής. Οι εταιρείες πλατφόρμες, με την πλάτη των κρατικών πολιτικών, έχουν διαπράξει μια τεράστια λαθροχειρία και βάφτισαν τους ταχυδιανομείς αυτοαπασχολούμενους/ ελευθέρους επαγγελματίες. Ο πλούτος που συσσωρεύουν έρχεται και ως αποτέλεσμα της εκμετάλλευσης των διανομέων/ freelancers οι οποίοι δουλεύουν χωρίς κατοχυρωμένα μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα.Οι εταιρείες παρουσίασαν την freelance εργασία ως ελευθερία επιλογής ωραρίου και εργασίας. Η πραγματικότητα είναι πιο ωμή: Για να μπορέσει κανείς τελικά να ανταπεξέλθει στις καθημερινές ανάγκες δε γίνεται παρά να δουλεύει πολύ περισσότερες ώρες και έξι με εφτά μέρες την εβδομάδα. Ως σωματείο έχουμε δηλώσει ρητά ότι η εργασία με ελεύθερο ωράριο είναι εργασία χωρίς ωράριο. Το «ελεύθερο ωράριο» αποδεικνύεται ακόμα περισσότερο πως είναι μια αυταπάτη, αφού η επιλογή των βαρδιών δε κρίνεται σύμφωνα με τις ανάγκες του καθενός αλλά σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Τρανταχτό παράδειγμα είναι η περίπτωση των “slots”(προκαθορισμένες βάρδιες) της efood όπου οι freelancers καλούνται να επιλέξουν μέσα από αυτές πότε θα εργαστούν. Η εταιρεία δημοσιεύει το πότε έχει ανάγκη εργατικό δυναμικό και οι έχοντες ανάγκη για εργασία “επιλέγουν ελεύθερα” με την ελπίδα ότι τη συγκεκριμένη ώρα στη συγκεκριμένη περιοχή θα έχει αρκετή δουλειά για να βγει το μεροκάματο.

Επιπροσθέτως, στη freelance εργασία το εισόδημα εξαρτάται από τον αριθμό παραγγελιών που προκύπτει κάθε φορά από την κίνηση και τις αυξομειώσεις στη ζήτηση των υπηρεσιών. Παράλληλα, το εισόδημα των συναδέλφων freelancers μπορεί να συρρικνωθεί εν μια νυκτί με μια μονομερή απόφαση των εταιρειών να ρίξουν την πληρωμή τους ανά παραγγελία. Η τακτική αυτή των εταιρειών δεν αποτελεί κάποιο «σενάριο επιστημονικής φαντασίας» δικής μας έμπνευσης. Τα παραδείγματα στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο είναι αρκετά. Στην Ελλάδα η Wolt αρχικά ξεκίνησε με υψηλότερες τιμές ανά παραγγελία και τώρα συνεχώς τις μειώνει. Συνοπτικά η στρατηγική των εταιριών πλατφορμών είναι η εξής: Σε πρώτο στάδιο αυξάνουν τον στόλο τους, σε δεύτερη φάση παγιώνονται στην αγορά και τέλος ρίχνουν τις τιμές ανά παραγγελία. Το αποτέλεσμα συνήθως είναι στην πρώτη πτώση των τιμών να αποχωρούν αρκετοί συνάδελφοι από το επάγγελμα, καθώς δεν είναι πλέον συμφέρον για αυτούς. Έτσι στο τέλος απομένουν να εργάζονται οι πιο εξαθλιωμένοι του τόπου, οι συνάδελφοι που δεν έχουν άλλη επιλογή πέραν από το να πουλήσουν πολύ φθηνά την εργατική τους δύναμη.

H freelance εργασία, είναι εργασία χωρίς δικαιώματα.

Όταν δουλεύουμε ως μισθωτοί με 5ήμερο 8ωρο, εργαζόμαστε 11 μήνες και πληρωνόμαστε για 14 μήνες.

Ακόμα δικαιούμαστε τα εξής, που δεν τα δικαιούμαστε ως ελεύθεροι επαγγελματίες: 1) Δώρο Χριστουγέννων (ένας μισθός) 2) Δώρο Πάσχα (μισός μισθός) 3) Επίδομα αδείας (μισός μισθός) 4) Άδεια μετ’ αποδοχών ή αποζημίωσης μη ληφθείσας άδειας (ένας μισθός) 5) Αποζημίωση σε περίπτωση απόλυσης και ένταξη στο ταμείο ανεργίας. 6) Πλήρη ασφαλιστική κάλυψη 7) Αναρρωτική άδεια 8) 25% νυχτερινή προσαύξηση από τις 22.00-6.00 9) 75% προσαύξηση για την κυριακάτικη εργασία και τις αργίες 10) 100% προσαύξηση για κυριακάτικη νυχτερινή εργασία 12) Αποζημίωση χρήσης και συντήρησης για το ιδιόκτητο δίκυκλο μας που ισούται τουλάχιστον με 15% του βασικού μισθού. 13) έξοδα κίνησης (βενζίνες).

Ακόμα το «κυνήγι της παραγγελίας» οδηγεί με στατιστική βεβαιότητα στα ατυχήματα/δυστυχήματα, ενώ η εντατικοποίηση μετακυλίεται στο σύνολο των εργαζομένων στον επισιτισμό.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

το σωματείο προτείνει να βρεθούμε όσοι περισσότεροι και περισσότερες μπορούμε και να κινηθούμε δικαστικά ενάντια στις εταιρείες ώστε να αναγνωριστεί η εξαρτημένη σχέση εργασίας που παρέχουμε σε αυτές. Να γίνουμε εργαζόμενοι με σταθερό μισθό και πλήρη μισθολογική και ασφαλιστική κάλυψη. Η πρόταση αυτή δεν έρχεται  από το κεφάλι μας, οι  νικηφόροι αγώνες των συναδέλφων στο εξωτερικό, χρόνια τώρα, μας δείχνουν τον δρόμο.

Αυτοοργάνωση αντίσταση αλληλεγγύη συναδελφικότητα

Στήριξή συμμέτοχη οργάνωση στο σωματείο  

1η Μάη Απεργία

Συγκέντρωση Μοτοπορεία 13:00 Πεδίον του Άρεως

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις