Νέο επικοινωνιακό σόου για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη από την κυβέρνηση, που μοιράζει αριστερά-δεξιά τις ευθύνες της για τα δρομολόγια που επανεκκινούν με σημαντική καθυστέρηση και χωρίς ουσιαστικά μέτρα ασφαλείας.
Το πρόγραμμα δρομολογίων που ξεκίνησαν είναι μικρότερο από αυτό που είχε ανακοινώσει την περασμένη εβδομάδα, καθώς δεν δόθηκαν στους μηχανοδηγούς (ΠΕΠΕ) της Hellenic Train οι απαραίτητες διασφαλίσεις, που ζητούσαν και έθεταν ως αναγκαία προϋπόθεση για την επανεκκίνηση των δρομολογίων (*Βλ. παρακάτω όλη την επιστολή).
Ο μέχρι πρότινος εξαφανισμένος Γιώργος Γεραπετρίτης επιβιβάστηκε σήμερα στο τρένο 882, για το δρομολόγιο Αθήνα – Καλαμπάκα, και μάλιστα στο… πρώτο βαγόνι, μαζί με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη και στελέχη της Hellenic Τrain.
Ο αρμόδιος υπουργός υποστήριξε το πρωί ότι η «επανεκίννηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας για την Βόρεια Ελλάδα για Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα» γίνεται με «μια μικρή χρονική υστέρηση καθώς είχε προγραμματιστεί για προχθές» και ταυτόχρονα ότι είναι «μέσα στο πρόγραμμά όσον αφορά στο σύνολο σχεδόν των αμαξοστοιχιών».
Όμως, το αρχικό χρονοδιάγραμμα έχει τιναχθεί στον αέρα, καθώς αποδείχτηκαν τεράστια τα προβλήματα στις ασυντήρητες και χωρίς φωτισμό σήραγγες, ενώ ακόμα στο περίμενε βρίσκονται ακόμα όσοι θέλουν να ταξιδεύσουν με τη γραμμή Αθήνα – Κιάτο.
Από την πλευρά του ο κ. Γεραπετρίτης είπε «ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το Κιάτο θα εκκινήσει προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τα οποία γίνονται κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες προς τη διαδρομή για Κιάτο».
Ο ίδιος επανέλαβε τις υποσχέσεις για την «προσπάθεια εκ μέρους του Υπουργείου και της Πολιτείας έτσι ώστε όλες οι συμβάσεις οι οποίες αναφέρονται στην σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση καθολικά στον κύριο άξονα να ολοκληρωθούν έγκαιρα έτσι ώστε τέλος Σεπτεμβρίου να έχουμε ένα απολύτως ασφαλές δίκτυο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε όλα τα διεθνή standards για την προστασία των επιβατών».
Επίσης, ισχυρίστηκε ότι στόχος είναι «να πέσει άπλετο φως στο ζήτημα του δυστυχήματος και να αναδειχθούν οι ευθύνες όπου αυτές υπάρχουν. Το δεύτερο να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια. Το τρίτο είναι η ανάταξη τους επιπέδου ασφάλεια των σιδηρόδρομων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο».
Ωστόσο, οι δηλώσεις του υπουργού δεν πείθουν, καθώς είναι οφθαλμοφανές ότι η επιτροπή των «ειδικών», που έχει διορίσει η κυβέρνηση να ερευνήσει το πολύνεκρο έγκλημα παράλληλα με τη Δικαιοσύνη, αποσκοπεί στην συγκάλυψή του. Τελευταίο χτύπημα στην αξιοπιστία της η νομοθέτηση του ακαταδίωκτου μέσω τροπολογίας, την οποία ενέκρινε την Πέμπτη η Ν.Δ., προκειμένου τα μέλη να έχουν ασυλία και να μην λογοδοτήσουν.
Ακολουθούν τα δρομολόγια, σύμφωνα με την Hellenic Train, που συνεχίζει να χρησιμοποιεί λεωφορειακές γραμμές σε επιλεγμένες διαδρομές μέχρι την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα:
-Από Αθήνα η αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης 10:28
-Από Θεσσαλονίκη η αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης 10:08
Στη διαδρομή Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα:
-Από Αθήνα η αμαξοστοιχία 882, με ώρα αναχώρησης 08:28
-Από Καλαμπάκα η αμαξοστοιχία 887, με ώρα αναχώρησης 16:45.
Πηγή: efsyn.gr