27.7 C
Athens
Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

ΗΣΑΠ Πειραιά: Καταγγελία για το σταθμό – Ερωτήματα για πυροπροστασία και καντίνα στην έξοδο επιβατών

Πρόσφατα

Ερωτήματα ανακύπτουν για την καντίνα που λειτουργεί στον σταθμό ΗΣΑΠ του Πειραιά, αλλά και για την πυρασφάλεια στον συγκεκριμένο σταθμό. Όπως δήλωσε στο enikos.gr και στην Εύη Κατσώλη, ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για τη γραμμή του ΗΣΑΠ, Πάνος Κοντογιάννης, όταν το Σωματείο αναζήτησε τα πιστοποιητικά πυρασφάλειας έπειτα από την καταγγελία που είχε κάνει για την καντίνα που «ξεφύτρωσε» δίπλα από τα ακυρωτικά μηχανήματα, από την απάντηση της Πυροσβεστικής, διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας.

Ερωτήματα διατυπώνει δε, ο κ. Κοντογιάννης και για το εάν το σημείο όπου έχει ανοίξει και λειτουργεί η καντίνα από τον Νοέμβριο του 2022 δημιουργεί πρόβλημα στην ασφάλεια σε περίπτωση ανάγκης εκκένωσης του σταθμού.

«Η καντίνα έχει τοποθετηθεί στην έξοδο επιβατών, δίπλα από τα ακυρωτικά μηχανήματα, καταλαμβάνοντας ένα σημαντικό μέρος από τον χώρο του σταθμού, περιορίζοντας τον ελεύθερο χώρο διέλευσης των επιβατών και «κλείνοντας» ένα σημαντικό κομμάτι. Ας μας απαντήσουν οι αρμόδιοι αν τίθεται θέμα ασφαλείας σε περίπτωση που χρειαστεί να γίνει εκκένωση του σταθμού» υποστηρίζει ο κ. Κοντογιάννης.

Το Σωματείο την περίοδο εκείνη είχε απευθυνθεί στο Τμήμα Πυρασφάλειας Πειραιά για το εάν υπάρχουν πιστοποιητικά και όπως φαίνεται από την απάντηση που έστειλε στο Σωματείο η Υπηρεσία με e-mail που δημοσιεύει το enikos.gr, προκύπτει ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας για ολόκληρο τον σταθμό. Όπως είπε ο κ. Κοντογιάννης, μετά την αλλαγή της νομοθεσίας, οι άδειες πυρασφάλειας δεν εκδίδονται από την Πυροσβεστική.

Συγκεκριμένα η απάντηση του Τμήματος Πυρασφάλειας αναφέρει αναλυτικά τα εξής:

«Σε απάντηση της υπ’ αριθμόν 7945 Φ701.14/16 -12-2022 αίτησής σας, σας γνωρίζουμε ότι από τον έλεγχο του αρχείου της Υπηρεσίας μας προκύπτει ότι για τον σταθμό γραμμής 1 του Πειραιά είχε κατατεθεί μελέτη Ενεργητικής Πυροπροστασίας προς έγκριση η οποία επεστράφη στις 23/3/2018 για ανασύνταξη λόγω παρατηρήσεων από την Υπηρεσία μας.

Βάσει της 13/2021 Πυρ/κης Διάταξης δεν απαιτείται πλέον εγκεκριμένη μελέτη Ενεργητικής Πυροπροστασίας, πλην των περιπτώσεων που προκύπτουν αποκλίσεις από την κείμενη Νομοθεσία».

Αντιδράσεις για την καντίνα και επειδή λειτουργεί σε χώρο-μνημείο

Έντονες αντιδράσεις είχαν προκληθεί από πέρυσι το καλοκαίρι όταν έγινε γνωστό ότι ιδιώτης νοίκιασε ένα μέρος της αποβάθρας με σκοπό να ανοίξει καντίνα, καθώς ο σταθμός του ΗΣΑΠ στον Πειραιά αποτελεί χώρο – μνημείο.

Τότε το Σωματείο Εργαζομένων είχε αντιδράσει υποστηρίζοντας ότι η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ φέρει βαρύτατες ευθύνες.

«Είδαμε να “φυτρώνει” στη μέση του σταθμού ανάμεσα στα ακυρωτικά μηχανήματα, μέσα στη νύκτα μια κατασκευή από λαμαρίνες για την δημιουργία της καντίνας» ανέφερε το Σωματείο σε ανακοίνωσή του, ενώ σε άλλο σημείο τόνιζε ότι «στις 4-11-2022 η Υπηρεσία Νεότερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Αττικής, Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας και Κυκλάδων διά του αναπληρωτή προϊσταμένου της κ. Σταύρου Τσάβαλου μας πληροφόρησε ότι για το εν λόγω κτίσμα έχει δοθεί άδεια από 2-8-2022.

Πέρα από τα λειτουργικά προβλήματα που προκαλεί στους εργαζόμενους, πέρα από το οξύμωρο της πώλησης φαγητού και ποτών σε χώρους όπου απαγορεύεται η κατανάλωσή τους, αυτό που μας προκαλεί  αλγεινή αίσθηση είναι η αντιμετώπιση από τους αρμόδιους του υπουργείου πολιτισμού ενός κτιρίου – μνημείου το οποίο αναμέναμε να προστατεύεται λειτουργικά και αισθητικά από τον Αρχαιολογικό νόμο. Σε μια εποχή που πωλούνται τα πάντα η εν λόγω παρέμβαση συνιστά τον ορισμό και το όριο της αισθητικής και λειτουργικής υποβάθμισης ενός Μνημείου».

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις