Με διαμαρτυρίες για ενίσχυση των διακρίσεων και ανισότιμη πρόσβαση υποδέχονται την επιμόρφωση των 20.000 νεοδιόριστων εκπαιδευτικών η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και η Πανελλαδική Συνομοσπονδία Ελλήνων Ρομά. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής υποστηρίζει ότι σε δυο μόλις μέρες διορθώθηκαν «αστοχίες» που εντοπίστηκαν στις 5.500 σελίδες του υλικού | Πηγή: efsyn.gr, Διαλεκτή Αγγελή
Tο φιάσκο της επιμόρφωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ξεδιπλώνεται σε όλο του το μεγαλείο τα τελευταία 24ωρα. Το εκπαιδευτικό υλικό στο οποίο σχεδόν 20.000 εκπαιδευτικοί θα αξιολογηθούν έχει χαρακτηριστεί από αναχρονιστικό έως κακοποιητικό και ρατσιστικό. Δεν έλειψαν ούτε τα περιβόητα «σκοιλ ελικικου» με κακομεταφρασμένα κείμενα και ανορθογραφίες, ενώ η χρήση αυτόματου συστήματος υποτιτλισμού για κωφούς/βαρήκοους εκπαιδευτικούς παρήγαγε… μαργαριτάρια.
Ως προς αυτό το τελευταίο, η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος (OMΚΕ) με ανακοίνωσή της διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας δεν εξασφάλισε την ισότιμη πρόσβαση των κωφών/βαρήκοων εκπαιδευτικών στις επιμορφώσεις. Οπως, μάλιστα, επισημαίνεται, την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023 η Ομοσπονδία απέστειλε έγγραφο προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με το οποίο ζητούσε να εξασφαλιστεί διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και υποτιτλισμός στο πρόγραμμα της εισαγωγικής επιμόρφωσης.
«Ωστόσο, μέχρι και σήμερα, η Ομοσπονδία μας ουδεμία απάντηση/ενημέρωση έλαβε επί της εξέλιξης αυτού. Αντιθέτως, με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι ενέργειες των αρμοδίων περιορίστηκαν στην επιλογή ενός -αμφιβόλου ποιότητας- αυτόματου συστήματος υποτιτλισμού, υποβαθμίζοντας με αυτόν τον τρόπο τόσο την προσβασιμότητα των κωφών/βαρήκοων εκπαιδευτικών όσο και τον σκοπό του ίδιου του προγράμματος επιμόρφωσης» τονίζει η ΟΜΚΕ και καλεί το ΥΠΑΙΘ «να πράξει άμεσα τα δέοντα».
Δικαιολογίες
Και η Πανελλαδική Συνομοσπονδία Ελλήνων Ρομά – ΕΛΛΑΝ ΠΑΣΣΕ δηλώνει βαθιά δυσαρέσκεια και απογοήτευση για τις προβληματικές και ρατσιστικές διατυπώσεις που αναπαράγονται στο επιμορφωτικό υλικό και ενισχύουν τις διακρίσεις μεταξύ των μαθητών. «Αντί το σχολείο να θεωρείται τόπος εξάλειψης του στίγματος, του ρατσισμού και όλων των προβληματικών αντιλήψεων που αποτρέπουν την ίση πρόσβαση και αντιμετώπιση των παιδιών, φαίνεται πως μέσα από τα σεμινάρια του υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ τις ενισχύει» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας, η οποία απαιτεί την άμεση απόσυρση και διόρθωση του περιεχομένου.
Οι εντονότατες αντιδράσεις υποχρέωσαν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) του υπουργείου Παιδείας να βγάλει, χθες, ανακοίνωση, επιχειρώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Το ΙΕΠ υποστηρίζει ότι «οι ελάχιστες αστοχίες που εντοπίστηκαν στις 5.500 σελίδες επιμορφωτικού υλικού, χάρη και στη συνεισφορά των συντελεστών και των συμμετεχόντων/ουσών στο εκτεταμένο και πολυσχιδές επιμορφωτικό υλικό, απομονώθηκαν και διορθώθηκαν άμεσα».
Ας μας επιτρέψει το Ινστιτούτο να διατηρήσουμε τις επιφυλάξεις μας, διότι ακούγεται πραγματικά απίθανος ο ισχυρισμός ότι σε μόλις δύο 24ωρα όχι μόνο ελέγχθηκε ολόκληρος ο όγκος του επιμορφωτικού υλικού αλλά και αποκαταστάθηκαν τα λάθη που εντοπίστηκαν, όταν είχε υπεραρκετό χρόνο στη διάθεσή του για να καταρτίσει ένα άρτιο υλικό, πράγμα που όμως δεν συνέβη.