8.3 C
Athens
Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου, 2023

ΕΝΕΔΕΠ: Να σταματήσει ο εμπαιγμός από COSCO και κυβέρνηση | Εφαρμογή των ΒΑΕ σε όλους τους εργαζομένους ΤΩΡΑ!

Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπ/τίων στις προβλήτες του Πειραιά

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΒΑΕ ΤΩΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ.

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΑΠΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑ.

ΔΕΝ ΠΑΖΑΡΕΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ.

Συνάδελφοι,

Ο εμπαιγμός από τη Κυβέρνηση, τα Υπουργεία και την εργοδοσία COSCO–DPORT προς τους εργαζόμενους στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ για την εφαρμογή των ΒΑΕ  συνεχίζεται  και αναβαθμίζεται.

…Αυτοί που τόσα χρόνια  μας  «αρμέγανε», τώρα μας κτυπάνε και την πλάτη και «παλεύουν» δήθεν για τα δικά μας συμφέροντα….Μόλις 4 μήνες μετά  τους μεγάλους απεργιακούς αγώνες όλων των εργατών στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ και την υπογραφή της ΣΣΕ,  τα προβλήματα για την πλειοψηφία των εργαζομένων πολλαπλασιάζονται από την πολιτική της κυβέρνησης, την ακρίβεια που εξανέμισε ήδη τις αυξήσεις που κερδίσαμε, τα προβλήματα που ζούμε όσοι έχουμε οικογένεια και παιδιά.

Την ίδια στιγμή η εργοδοσία COSCO – DPORT, με ύπουλο τρόπο προσπαθεί να απαξιώσει τη ΣΣΕ που υπογράφτηκε από το Σωματείο μας.

Οι προσλήψεις νέων συναδέλφων με 3μηνες συμβάσεις άλλων όρων εκτός των ΣΣΕ που υπάρχουν απ όλα τα σωματεία σε όλο το λιμάνι ουσιαστικά σπάει τις ΣΣΕ. Η αξιοποίηση της ΟΦΕ ως «εργολάβου» τινάζει στο αέρα τις κατακτήσεις μας.

Παράλληλα απαξιώνει την  λειτουργία  της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας, δημιουργώντας όλο εκείνο το εκρηκτικό μείγμα που οδήγησε στο θάνατο του συνάδελφο Δημήτρη και στο εργατικό ατύχημα του Τάκη, που ακόμη ταλαιπωρείται από αλλεπάλληλα χειρουργεία. Οι προτάσεις και συστάσεις μας, από εμάς που καθημερινά διακινδυνεύουμε  πάνω στα σαπάκια που δένουν στο λιμάνι και στις επικίνδυνες ελλείψεις, θεωρούνται «επιβλαβείς» για τα δικά τους κέρδη. Οι δικές μας ζωές κοστολογούνται σε ευρώ…

Συνεχίζουν  να μην εφαρμόζουν την κείμενη νομοθεσία για την ασφάλιση των λιμενεργατών συναδέλφων μας με ΒΑΕ.

Και ενώ υπάρχουν όλα αυτά τα προβλήματα,  η εργοδοσία της DPORTμε την τελευταία ανακοίνωση προς όλους τους εργαζομένους προκαλεί και μας εμπαίζει όταν μας γνωστοποιεί ότι επιθυμεί την ένταξη των λιμενεργατών στα ΒΑΕ, και μάλιστα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και ζητάει την συνεργασία μας για το θέμα αυτό!!!

Τα λόγια χάνουν την αξία τους- ντράπηκε και η ντροπή!

Πρόκειται για την ίδια εργοδοσία που με την Σύμβαση Παραχώρησης πριν το 2010, είχε φροντίσει να εξασφαλίσει ότι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά, το λιμάνι δεν είναι λιμάνι και άρα οι λιμενεργάτες δεν είναι λιμενεργάτες!

Πρόκειται για την ίδια εργοδοσία που πολέμησε με νύχια και με δόντια από το 2014 την πάγια διεκδίκηση του Σωματείου μας ΕΝΕΔΕΠ για την αυτονόητη ένταξη των λιμενεργατών στα ΒΑΕ!

Πρόκειται για την ίδια εργοδοσία που, ακόμα και μετά τις διευκρινίσεις των συναρμόδιων υπουργείων Ναυτιλίας-Εργασίας και την εγκύκλιο του ΕΦΚΑ τον Οκτώβριο του 2018για την ένταξη των λιμεναργατών στις προβλήτες II και III στα ΒΑΕ, αρνείται να εφαρμόσει την νομοθεσία!

Πρόκειται για την ίδια εργοδοσία που βολεύτηκε- αν δεν κρύφτηκε από πίσω- όταν ο ως λαγός ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να μπλοκάρει την δικαίωση του αγώνα των λιμενεργατών με τη νόμιμη υπαγωγή τους στα ΒΑΕ

Πρόκειται για την ίδια εργοδοσία για την οποία δηλώνει από το βήμα της Βουλής -μέχρι κι ο αρμόδιος υφυπουργός Εργασίας της κυβέρνησης της ΝΔ, ότι ο ΕΦΚΑ έχει ενημερώσει την εργοδότρια Εταιρεία και βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία για την συμμόρφωση της!

Συνάδελφοι, η πραγματικότητα  είναι ότι COSCO και DPORT καταπατούν θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα όπως τα ΒΑΕ στους λιμενεργάτες και τους όρους που συνοδεύουν τα ΒΑΕ.

Η προσπάθεια που κάνει η εργοδοσία σε άγαστη συνεργασία με τα τσιράκια της στο ΔΣ του εργοδοτικού συνδικάτου, να παραπληροφορήσουν έχει κοντά ποδάρια. Και πιο συγκριμένα:

Ο νόμος ορίζει (άρθρο 17- Ν.3863/2010) ότι  ”ο πίνακας Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων καταρτίζεται για όλους τους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης
με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ύστερα από γνώμη της προβλεπόμενης απο την παράγραφο 1 του άρθρου 20 του ν.3790/2009 (ΦΕΚ 143 Α’) Διαρκούς Επιτροπής Κρίσεως Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων και γνωμοδότηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης (Σ.Κ.Α.)”.

Με βάση τα ανωτέρω, εκδόθηκε το 2011 η σχετική απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Φ10221/26816/929/30.2011) με τίτλο ”Βαριές και Ανθυγιεινές εργασίες” κατά την οποία: ”σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, καθώς και του τοπογραφικού διαγράμματος του Παραρτήματος που προσαρτάται σε αυτήν, η Χερσαία Λιμενική Ζώνη του λιμένα Πειραιά περιλαμβάνει, εκτός από τον προβλήτα Ι και τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμόν 27/2012 Εγκύκλιο τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), το απασχολούμενο προσωπικό στον συγκεκριμένο χώρο υπαγόταν εξαρχής στις διατάξεις του Κ.Β.Α.Ε. ανάλογα με τον χώρο εργασίας και την ειδικότητά τους ή ανάλογα με την ειδικότητά τους ανεξάρτητα απο τις επιχειρήσεις ή τον χώρο που εργάζονται.

Συνάδελφοι, αυτό ήταν το ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο με το οποίο η εργοδοσία δεν συμμορφώθηκε!

Εξαιτίας της ξεκάθαρης αδικίας, με θύμα τα ασφαλιστικά-συνταξιοδοτικά δικαιώματα των λιμενεργατών, το 2018 το Σωματείο μας ΕΝΕΔΕΠ με πρωταρχικό αίτημα την συμμόρφωση της εργοδοσίας με τον νόμο, προχώρησε σε μαζικές απεργιακές μάχες  στις προβλήτες της COSCO, σε σύγκρουση με την κυβέρνηση και την εργοδοσία!

Αποτέλεσμα της 3ήμερης απεργίας μας με το πλαίσιο αιτημάτων και σχετικών διεκδικήσεων του Σωματείου μας/ΕΝΕΔΕΠ να δεσμευτεί η κυβέρνηση να επιλυθεί το δίκαιο αίτημα για ένταξη στα ΒΑΕ. Κανείς δεν μας τα χάρισε, εμείς τα κερδίσαμε παλικαρίσια

Εκδόθηκε σχετική γνωμοδότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας (3113.10-12/55573/18/20-7-2018) και στις διευκρινήσεις του Υπουργείου Εργασίας (Φ.10141/36181/937/2018), οι οποίες κοινοποιήθηκαν στον ΕΦΚΑ, με συνέπεια να εκδοθεί από τον τότε Διοικητή του ΕΦΚΑ η υπ’ αριθμόν 46/15.10,2018 Εγκύκλιος- σύμφωνα με την οποία: ”καθώς οι Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ αποτελούν τμήματα του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά, οι διατάξεις της περίπτωσης 41 εδάφιο Α του ισχύοντος Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, έχουν εφαρμογή για το εργατοτεχνικό προσωπικό (πλην υπαλλήλων γραφείων, φυλάκων και επιστατών) που απασχολείται στις εγκαταστάσεις διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένα Πειραιά, καθώς βρίσκεται εντός της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά”.

Συνάδελφοι, σε αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα που έχει ήδη κατοχυρωθεί νομοθετικά από το 2010 και επιπλέον έχουν δοθεί επιπρόσθετες διευκρινήσεις από το 2018 με την Εγκύκλιο του ΕΦΚΑ, η εργοδοσία COSCO-DPORT όχι μόνο δημιουργεί συνεχώς γραφειοκρατικά εμπόδια, όχι μόνο προσέφυγε μέσω του λαγού ΣΕΒ στο ΣτΕ για να μπλοκάρουν την κατοχυρωμένη από τους νόμους ασφάλιση με ΒΑΕ των λιμενεργατών στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ , όχι μόνο ξαναθέτουν προσχηματικά εμπόδια ζητώντας γνωμοδότηση από το Συμβούλιο Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΣΚΑ) το οποίο έχει ήδη αποφανθεί επίσημα από το 2010– αλλά το χειρότερο είναι ότι με απίστευτο θράσος και υποκρισία δηλώνουν σε επίσημη ανακοίνωσή τους ότι ενδιαφέρονται για την επίλυση του θέματος και μας καλούν σε κοινή δράση. Ας ξεκινήσουν τότε να κολλάνε τα ένσημα μας από την αρχή και ας αφήσουν τα «ψόφια».

Σε κοινή δράση καλούμε όλους τους εργαζόμενους στο λιμάνι για εφαρμογή ΕΔΩ και ΤΩΡΑ των ΒΑΕ που οι COSCO-DPORTμας στερούν μέχρι και σήμερα, με τις πλάτες των κυβερνήσεων.

Έτσι εννοούν το σύνθημα που πλασάρουν δημοσίως για τους μη γνωρίζοντες “Σταθεροί στις αξίες μας και συνεπείς στις δεσμεύσεις μας, προχωράμε μπροστά, μαζί, για την επίτευξη του κοινού μας σκοπού”… εννοούν να φάει το μαύρο σκοτάδι κατοχυρωμένα ασφαλιστικά δικαιώματα πολλών ετών, πολλών εργαζομένων, αρκεί να μην επιβαρυνθούν το ταμείο και τα κέρδη της Εταιρείας.

Αλλά τέτοιοι ήταν, τέτοιοι είναι, και τέτοιοι θα είναι. Οι δικές μας ανάγκες, δεν χωράνε τα κέρδη τους.

  • Κέρδη για την COSCO με αύξηση 39,4% ,την  υψηλότερη κερδοφορία που σημειώθηκε ποτέ για το λιμάνι
  • Ακρίβεια και πληθωρισμός στο 11-12% για εμάς τους εργαζομένους που εξανεμίζουν τις αυξήσεις που κατακτήσαμε μέσα από τους μεγάλους απεργιακούς μας αγώνες.

Συνάδελφοι,

το Σωματείο μας θα συνεχίσει τον ανυποχώρητο αγώνα απέναντι σε κάθε υπεύθυνο της παρανομίας και της αδικίας προς τους λιμενεργάτες συναδέλφους μας, θα υπερασπιστούμε και θα κερδίσουμε την κατοχυρωμένη από τον νόμο ασφάλισή τους με ΒΑΕ,όχι μόνο από το 2018, αλλά από την πρώτη μέρα λειτουργίας του λιμανιού υπό τις COSCO–DPORT.

Τα κέρδη τους δεν είναι πάνω απο τα κατοχυρωμένα δικαιώματα και τον μόχθο μας.

Συνάδελφοι, μέσα στην ”ειδική οικονομική ζώνη” της COSCO που εργαζόμαστε η εργοδοσία συνεχίζει να συσσωρεύει και να μεγεθύνει προβλήματα- αφού το μόνο που την απασχολεί είναι η αύξηση των κερδών της μέσα από την εκμετάλλευση μας και την συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων μας, υποστηριζόμενη από μια σειρά κυβερνητικούς νόμους και αβάντες όλα αυτά τα χρόνια.

COSCO και DPORT εξακολουθούν να προσλαμβάνουν εργαζόμενους, αποκλειστικά και μόνο μέσω ΟΦΕ- με 3μηνες συμβάσεις εργασίας, εκμεταλλευόμενες τους σχετικούς νόμους που τους λύνουν τα χέρια και στερούν βασικά εργασιακά δικαιώματα και απολαβές από την συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων οι οποίοι είναι περίπου 200 στο σύνολο τους.

Κάνουμε σαφές προς κάθε κατεύθυνση, ότι κανείς εργαζόμενος δεν είναι μόνος του απέναντι σε κάθε εργοδοτική αυθαιρεσία και ασυδοσία, θα αγωνιστούμε για να εφαρμοστεί η ΣΣΕ σε όλους τους νέους συναδέλφους, για να πάψει το καθεστώς αιχμαλωσίας τους μέσω των 3μηνων συμβάσεων και για να πεταχτούν στο καλάθι των σκουπιδιών οι εργασιακοί νόμοι που επιτρέπουν και ευνοούν τέτοιες μορφές εκμετάλλευσης- νόμοι κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα της εργοδοσίας και  κατά παραγγελία της εργοδοσίας.

Καλούμε τους συναδέλφους που  προσλαμβάνονται μέσω της ΟΦΕ να σπάσουν κάθε φόβο, να παραμερίσουν  απειλές και εκβιασμούς, να συσπειρωθούν στο Σωματείο μας ΕΝΕΔΕΠ.

Κανείς εργαζόμενος στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της COSCO δεν είναι μόνος όσο υπάρχει η ΕΝΕΔΕΠ. Κανένας εργαζόμενος ευρύτερα στο λιμάνι του Πειραιά, που ζει και εργάζεται κάτω από αυτό το ντροπιαστικό καθεστώς εργασιακής εκμετάλλευσης δεν είναι μόνος όσο υπάρχει η ΕΝΕΔΕΠ. Παλεύουμε και θα συνεχίσουμε και θα τα καταφέρουμε αυτός ο εργασιακός μεσαίωνας να ξεριζωθεί και από τις προβλήτες της COSCO και από το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και γενικότερα από τους εργασιακούς χώρους.

Συνάδελφοι, όλοι γνωρίζουμε ότι μέσα από την αγωνιστική και ανυποχώρητη δράση μας θεσμοθετήθηκε ακόμα ένα πάγιο αίτημα του Σωματείου μας: η σύσταση και λειτουργία της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας! Η Επιτροπή αυτή στην πλήρη σύνθεσή της, έχει ρόλο πάνω στα σημαντικότερα ζητήματα που μας απασχολούν, στα ζητήματα της ασφάλειας και της προστασίας της υγείας των εργαζομένων!

Δυστυχώς, και σε αυτό τον τομέα και στην λειτουργία αυτής της Επιτροπής παρουσιάζονται δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις αφού τα θέματα της ασφάλειας στην εργασία συναρτώνται άμεσα με το κόστος που έχουν στην λειτουργία μιας επιχείρησης και όπως είναι γνωστό σε όλους μας, για την εργοδοσία ύψιστη προτεραιότητα αποτελεί το κέρδος.

Το έχουμε ζήσει τόσα χρόνια στο λιμάνι, το ζούμε σε κάθε χώρο εργασίας, η ιστορία επαναλαμβάνεται και επιβεβαιώνεται πάλι!

Παρά τα αντιθέτως λεγόμενα για επικοινωνιακή κατανάλωση και παρά τις φανφάρες της εργοδοσίας, αναγκαίες και απαραίτητες προτάσεις και παρεμβάσεις των εργαζομένων που έχουν να κάνουν άμεσα ή έμμεσα με τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας κάνουν «τζιζ» μόλις συσχετισθούν με τον αντίκτυπό τους στα κέρδη και στην παραγωγή.

Δυστυχώς, πάλι, ως πρόθυμος υπερασπιστής των συμφερόντων της εργοδοσίαςπρωτοστατείτο εργοδοτικό Συνδικάτο που ενώ αρχικά συμφωνεί με αιτήματα στην Επιτροπή, μετά παίρνει άλλη γραμμή από τα αφεντικά και εκτελεί θεαματικές κωλοτούμπες

Συνάδελφοι, η εργοδοσία αξιοποιεί το καρότο αλλά και το μαστίγιο.  Εντείνει τη προσπάθεια να μας τρομοκρατήσει με πολλούς αυθαίρετους  πειθαρχικούς ελέγχους  και ποινές σε καθημερινή βάση, που στηρίζουν το κύριο στόχο της να σπάσει το ηθικό και τους δεσμούς μας.

Παράλληλα, χωρίς καμιά βάση και κανέναν Κανονισμό Εργασίας ρυθμίζει κατά το δικά της συμφέροντα  τους όρους και τις προϋποθέσεις εργασίας μας, ακόμα και για το πολύτιμο και αναγκαίο καθημερινό μας διάλειμμα.

Το διάλειμμα που ο νόμος ορίζει ότι γίνεται έξω από τον χώρο εργασίας, σε ειδικά διαμορφωμένο στεγασμένο χώρο για προστασία από τις καιρικές συνθήκες, με τραπεζοκαθίσματα, με παροχή πόσιμου νερού και πρόσβαση σε τουαλέτες, ενώ στις προβλήτες της COSCO που διαχειρίζεται η DPORT, οι εργαζόμενοι κάνουμε διάλειμμα σαν τα σκυλιά στον ντόκο, όπου μας βρει, εκτεθειμένοι στις καιρικές συνθήκες, χωρίς ένα στασίδι να ακουμπήσουμε το φαγητό μας- χωρίς πρόσβαση σε πόσιμο νερό και τουαλέτες! Έτσι εννοεί η εργοδοσία το «αίσθημα ευθύνης» και την «μέριμνα» για τους εργαζόμενους COSCO καιDPORT.

Συνάδελφοι, τα δικαιώματα μας και οι κατακτήσεις μας δεν παζαρεύονται!

Έφτασε ο κόμπος στο χτένι.

Η αυθαιρεσία, ο αυταρχισμός, η στοχοποίηση δεν μας τρομάζουν, μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε στο δρόμο που όλοι μαζί περπατήσαμε… να συνεχίζουμε να κάνουμε πράξη το ένας για όλους , και όλοι για έναν.

Κάθε μέρα όλο και περισσότεροι συνάδελφοι βλέπουν ότι ο μόνος δρόμος, είναι ο δρόμος του αγώνα.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ –ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 9 ΝΟΕΜΒΡΗ, ΝΑ ΝΕΚΡΩΣΕΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΠΟ ΑΚΡΗ ΣΕ ΑΚΡΗ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ, ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΣΤΙΣ 5 ΟΚΤΩΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ .

Παρόμοια Άρθρα