Δώδεκα ολόκληρα χρόνια εκκρεμεί η ανανέωση και η υπογραφή ΣΣΕ για τους ναυτεργάτες στην ποντοπόρο μεσογειακή και εσωτερική φορτηγό ναυτιλία. Ο πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών είχε επιβάλει μπλόκο στην επαναδιαπραγμάτευση απαιτώντας την κατάργηση της Σύμβασης για τα πληρώματα και τους κατώτερους αξιωματικούς (Ανθυποπλοίαρχο – Γ΄ Μηχανικό) ώστε να επιβάλει το μοντέλο των «διεθνών κρατούντων», για αυτούς δηλαδή να εφαρμόζεται η ΣΣΕ της ITF (ΔΟΜ) που ισχύει στην παγκόσμια ναυτιλία (σημαίες ευκολίας) για τους αλλοδαπούς ναυτεργάτες των χωρών του τρίτου κόσμου!!
Τελικά, η αξίωση του μεγαλοεφοπλιστικού κεφαλαίου έγινε αποδεκτή από την κυβέρνηση της Ν.Δ και τον Αύγουστο του 2020 με τροπολογία του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας ψηφίστηκε μέσα στα μεσάνυχτα ο νόμος 4714/2020 με τον οποίο καταργείται ότι ισχύει στην ελληνική ΣΣΕ για τους Ναυτεργάτες των παραπάνω ειδικοτήτων!
Έτσι, τονίζει σε σχετική της ανακοίνωση η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), «η επαίσχυντη απαίτησή τους υλοποιήθηκε στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και των διεθνών κρατούντων! Η βρόμικη αυτή συναλλαγή ΕΕΕ με κυβέρνηση – Πλακιωτάκη πήρε σάρκα και οστά ενώ η επικοινωνιακή πολιτική πάνω στην οποία επένδυσαν αυτήν την άθλια μεθόδευση ήταν ότι έτσι θα ανοίξει ο δρόμος για να μπουν στα ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία πολλές χιλιάδες νέοι Έλληνες στο ναυτικό επάγγελμα». Μάλιστα, σημειώνει, «ο κ. Βενιάμης, μαζί και όλο το πολιτικό συστημικό δυναμικό και πλήθος ΜΜΕ, περνούσαν γενεές 14 τον Πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ ότι με τις “συνδικαλιστικές αγκυλώσεις του και με τις ιδιοτελείς επιδιώξεις του” βάζει φραγμό να βρουν διέξοδο οι εκατοντάδες χιλιάδες νέοι άνεργοι της χώρας μας».
Είναι γεγονός πως η ΠΕΝΕΝ και ο πρόεδρός της δέχθηκαν μια πρωτοφανή επίθεση με κατηγορίες, συκοφαντίες, λασπολογίες και με προφανή στόχο να ενοχοποιηθεί μέσα στο άνεργο δυναμικό της χώρας μας ότι εμποδίζει με όρους «ιδεοληψίας» την επάνοδό τους στην «μεγάλη αρμάδα» των ελλήνων εφοπλιστών… «Δύο ολόκληρα χρόνια μετά την τρισάθλια – αισχρή – πολιτική πράξη τους δεν πέρασε στο ναυτικό επάγγελμα ούτε ένας νέος ναυτεργάτης από τα πληρώματα! Όμως η βρόμικη εφοπλιστική – κυβερνητική προπαγάνδα είχε διαδοθεί και έφθασε παντού μέσα από τα ελεγχόμενα ΜΜΕ», υπογραμμίζει η ΠΕΝΕΝ και συμπληρώνει: «ανεξάρτητα από την σαφή καταδίκη του νομοθετικού αυτού εκτρώματος συνέχισε μόνη της, σταθερά, αποφασιστικά και επαναλαμβανόμενα να καταγγέλλει την εφοπλιστική αδιαλλαξία ενώ με την πρόσφατη ανάληψη της Προεδρίας της ΕΕΕ από την κα Μ. Τραυλού έστειλε δύο επιστολές τις οποίες δημοσιοποίησε και στα ΜΜΕ».
Οι συνεχείς πιέσεις – παρεμβάσεις, οι έγγραφες διαμαρτυρίες και καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ αλλά και η κοινωνική κατακραυγή εναντίον των εφοπλιστών σε μια περίοδο που τα κέρδη τους έχουν εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα επίπεδα, όπως διαφαίνεται, ανάγκασαν τους εφοπλιστές να ανακρούσουν πρύμνα και να δεχθούν να εγκαινιάσουν τις διαπραγματεύσεις έπειτα από 12 χρόνια. Όπως επισημαίνει η ΠΕΝΕΝ, με βάση τις πληροφορίες της, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ανάμεσα στα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν και «οι ΣΣΕ για τους ναυτεργάτες, αυτή των ναυτιλιακών υπαλλήλων, της ναυτικής εκπαίδευσης καθώς και άλλων».