Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας χρονιάς, η Αγωνιστική Ριζοσπαστική Ενότητα (ΑΡΕΝ) καλωσορίζει τους/τις νεοδιόριστους-ες συναδέλφους/ισσες, μόνιμους/ες και αναπληρωτές/τριες», και τους/τις καλεί, όπως αναφέρει σε σχετική της ανακοίνωση, να συσπειρωθούν στα σωματεία μέσα από τα οποία θα μπορέσουν όλοι/ες μαζί ενωμένοι/ες να δώσουμε τους δύσκολους αγώνες που είναι μπροστά τους.
Όπως τονίζει, «όλοι οι εκπαιδευτικοί, όλοι οι εργαζόμενοι, στο επόμενο διάστημα συμμετέχουμε στα σωματεία και στις γενικές συνελεύσεις και φωνάζουμε “παρόντες και παρούσες” στα αγωνιστικά – απεργιακά προσκλητήρια με αιτήματα:
▬ Αυξήσεις στους μισθούς μας
▬ Αυτόματη τιμαριθμική προσαρμογή στο ύψος του πληθωρισμού.
▬ 13ο και 14ο μισθό
▬ Ξεπάγωμα της διετίας 16-17
▬ Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης
▬ Μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα
▬ Κατάργηση του χρηματιστηρίου ενέργειας
▬ Επιβολή πλαφόν στην τιμή του ρεύματος
▬ Εθνικοποίηση του δικτύου παραγωγής και διανομής του ηλεκτρικού ρεύματος
▬ Κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη
▬ Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα
▬ Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα
▬ Μαζικούς μόνιμους διορισμούς χωρίς γραπτό διαγωνισμό και προσοντολόγιο
▬ Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης».
Όπως σημειώνει ανάμεσα στα άλλα σε σχετική της ανακοίνωση, «η νέα σχολική και συνδικαλιστική χρονιά ξεκινά μέσα σε ένα ιδιαίτερα αρνητικό οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον που αναδεικνύει βαθύτερα ζητήματα δημοκρατίας και το πώς λειτουργούν οι κρατικοί μηχανισμοί με όλες τις κυβερνήσεις» (πόλεμος στην Ουκρανία, προώθηση σειράς σκληρών και αντιλαϊκών μέτρων από την κυβέρνηση της ΝΔ, ακραία καταστολή και βία εναντίον όσων διαμαρτύρονται και κινητοποιούνται, σκάνδαλο υποκλοπών και παρακολουθήσεων). «Μέσα σ’ αυτό το δυστοπικό περιβάλλον οι εργαζόμενοι καλούνται να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια σε βασικά αγαθά λαϊκής κατανάλωσης, στην ενέργεια και τα καύσιμα, με μισθούς πείνας, που ιδιαίτερα στο δημόσιο παραμένουν καθηλωμένοι τα τελευταία δέκα χρόνια έχοντας υποστεί και τεράστιες περικοπές που φτάνουν το 40% σε σχέση με το 2011», υπογραμμίζει.
Στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζουν, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «ακάθεκτοι την επίθεση τόσο στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών όσο και στα αντίστοιχα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ο στόχος είναι να επιβληθεί ένα σχολείο εμπορευματοποιημένο, κατηγοριοποιημένο, που θα λειτουργεί με όρους ιδιωτικής επιχείρησης, με τους/τις μαθητ(ρι)ες και τις οικογένειές τους να αντιμετωπίζονται σαν πελάτες και τους εκπαιδευτικούς να έχουν μετατραπεί σε φοβισμένους και υποταγμένους υπαλλήλους».
«Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ατομική αξιολόγηση, τράπεζα θεμάτων, ελάχιστη βάση εισαγωγής, ελληνική PISA, ισοτιμία των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων με αυτά των δημόσιων ΑΕΙ, δεξιότητες, ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες και εκπαιδευτικοί όμιλοι είναι κομμάτια που συνθέτουν αυτό το παζλ της μετάλλαξης του δημόσιου σχολείου σε πολυκατάστημα, που θα στηρίζεται στην απλήρωτη εργασία και στην καταστρατήγηση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, με τον διευθυντή – μάνατζερ ως επόπτη εφαρμογής της πολιτικής αυτής , τον σύλλογο διδασκόντων πολυδιασπασμένο σε φατρίες και τους εκπαιδευτικούς κυνηγούς μορίων , με υποσχέσεις για πιθανή “εξέλιξη” σε στελέχη της εκπαίδευσης ή μια καλή βάση στην ατομική αξιολόγηση», συμπληρώνει.
Και απέναντι σε όλα αυτά τι απαντά το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών;
Αυτό που τα δύο προηγούμενα χρόνια, όταν συσπειρώθηκε και μαζικοποιήθηκε, έδωσε ηχηρά ραπίσματα σ’ αυτήν την πολιτική. Αυτό που τον Νοέμβρη του 2020 απάντησε με άνω του 90% αποχή στις ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία της Κεραμέως για τα υπηρεσιακά συμβούλια. Που αργότερα αρνήθηκε να καταδώσει τους/τις μαθητ(ρι)ες των κατειλημμένων σχολείων και που τόσο την άνοιξη του 2021 , όσο και αργότερα τον Σεπτέμβρη και τον Οκτώβρη συμμετείχε μαζικά στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση και στις 11 Οκτώβρη 2021 πλημμύρισε τους δρόμους της Αθήνας και των μεγάλων πόλεων, όταν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έσυρε στα δικαστήρια τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για να σταματήσει την απεργία.
Επιπλέον, όπως σημειώνει, η νέα χρονιά βρίσκει τους εκπαιδευτικούς και στον απόηχο του 20ού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. «Δυστυχώς η έκβαση του συνεδρίου δεν επιβεβαίωσε όσους ήλπισαν ότι κάτι αλλάζει. Και αυτό παρά την αρνητική εξέλιξη και το ξεπούλημα της Απεργίας – Αποχής από την παράταξη των ΣΥΝΕΚ, που με πρόσχημα τις επαπειλούμενες κυρώσεις έσπασε το μπλοκ των αγωνιστικών δυνάμεων στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ».
Τα υψηλά ποσοστά αποχής στις εκλογές για αντιπροσώπους στο συνέδριο, συνεχίζει, «ευνόησαν τις συστημικές δυνάμεις, οι οποίες παρά τη μείωση των ψήφων τους, διατήρησαν τα ποσοστά τους και συνεχίζουν να κατέχουν την πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, στο οποίο οι συσχετισμοί δεν άλλαξαν (3 ΔΑΚΕ, 3 ΣΥΝΕΚ, 2 ΑΣΕ, 2 ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, 1 ΠΕΚ)». Αλλά και το ίδιο το Συνέδριο, αντί να σχεδιάσει τα επόμενα αγωνιστικά βήματα του κλάδου ενάντια στην επίθεση που δέχεται, «σημαδεύτηκε από τη συμμαχία των παρατάξεων ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ,ΠΕΚ, ώστε να ψηφιστούν θέσεις που θα διευκολύνουν την αποδοχή από τον κλάδο της πολιτικής της τωρινής και των μελλοντικών κυβερνήσεων, με στόχο να γίνει πιο δύσκολη η αγωνιστική του κινητοποίηση. Για να το πετύχουν αυτό οι παρατάξεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού επέβαλαν για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια μια απαράδεκτη αντικαταστατική διαδικασία ψηφοφορίας».
Η ΑΡΕΝ, υπενθυμίζει, ότι «με πλήρη επίγνωση των κεντρικών πολιτικοσυνδικαλιστικών επίδικων του συνεδρίου και της περιόδου, δεν διεκδίκησε ψήφο για το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και κάλεσε τους/τις συναδέλφους/ισσες να ενισχύσουν εκείνες τις ριζοσπαστικές δυνάμεις , μαζί με τις οποίες παλεύει στα πρωτοβάθμια σωματεία όλα αυτά τα χρόνια στο πλαίσιο των μετωπικών αγωνιστικών σχημάτων, τις δυνάμεις με τις οποίες έδωσε με συνέπεια και διάρκεια τον αγώνα κατά της αξιολόγησης το προηγούμενο διάστημα». Κι αυτό, διότι «θεωρεί ότι η επιλογή αυτή συμβάλλει στη δημιουργία μιας δυναμικής ενότητας των δυνάμεων της ριζοσπαστικής αριστεράς και για την ενότητα αυτή θα συνεχίσει να παλεύει και την επόμενη περίοδο».