18.7 C
Athens
Σάββατο, 13 Απριλίου, 2024

Χατζηδάκης, Καραμανλής και εργοδοσία ξέρουν από «ιδανικό περιβάλλον» για τα «αιματοβαμμένα κράνη» των διανομέων EFOOD

Από το Γιώργη Χρήστου

Πρόσφατα

Στον ατέλειωτο κατάλογο της καθημερινής φρίκης, με τα εργατικά ατυχήματα και δυστυχήματα, με νεκρούς και βαρύτατα τραυματισμένου διανομείς, υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά, σημειώνει το Σωματείο Εργαζομένων EFOOD Π. Αττικής στη σχετική του ανακοίνωση – καταγγελία, για την παράσταση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιήσει, στο υπ. Εργασίας, την Τετάρτη 17 Αυγούστου, και ώρα 2μμ., «για τα αλλεπάλληλα εργατικά ατυχήματα των συναδέλφων».

Σωματείο EFOOD Αττικής: Συγκέντρωση στο υπ. Εργασίας (17/8) για τα αλλεπάλληλα εργατικά ατυχήματα των συναδέλφων

Τα ατυχήματα επί το πλείστον συμβαίνουν: (α) κοντά στη λήξη της βάρδιας, «και οι επιπτώσεις των ατυχημάτων κατά κύριο λόγο είναι οι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, παρόλο που οι συνάδελφοί μας φορούσαν το κράνος Jet (τύπος κράνους με ακάλυπτο το πρόσωπο) που χορηγεί η efood για μέσο ατομικής προστασίας (ΜΑΠ)», και (β) εξαιτίας της εφαρμογής της εταιρείας που έχουν οι διανομείς για να ειδοποιούνται για την παράδοση παραγγελιών, και η οποία, «κατά τη διάρκεια ολόκληρης της βάρδιας, χτυπά ασταμάτητα με ήχο που προσομοιάζει με αντίστροφη μέτρηση ωρολογιακής βόμβας και μας παρενοχλεί αποσπώντας μας την προσοχή από την οδήγηση, σε εξοντωτικές αποστάσεις που απαιτούν πλοήγηση παράλληλα. Οι ατέλειωτες ηχητικές παρενοχλήσεις είναι στο σύνολό τους αχρείαστες και ο μόνος λόγος ύπαρξης είναι να διατηρούνται οι διανομείς σε “εγρήγορση”».

Η εργοδοσία της EFOOD…

Η EFOOD, που «ενεργεί σαν κράτος εν κράτει» και διαφημίζει «το κοινωνικό της πρόσωπο πάνω στα αιματοβαμμένα κράνη» των διανομέων, δε θέλει να ακούει τρεις λέξεις: πρόβλεψη επαγγελματικού κινδύνου. «Επιδεικτικά», καταγγέλλει το Σωματείο, «αδιαφορεί να μας διαθέσει τη μελέτη επαγγελματικού κινδύνου που υποχρεούται από το νόμο να έχει εκπονήσει και αρνείται κάθε διάλογο με τους εργαζόμενους για την ασφάλειά τους».

Και επιπλέον, αρνείται «να μας χορηγήσει τα κατάλληλα ΜΑΠ που απαιτούνται για την κατά το δυνατόν ασφαλή πλοήγηση» αλλά «μας διαθέτει κράνη παντελώς ακατάλληλα για το είδος της εργασίας που η ίδια έχει δημιουργήσει (Αχανείς γεωγραφικές ζώνες εξυπηρέτησης – Διελεύσεις από δρόμους ταχείας κυκλοφορίας – Οδήγηση με ασταθή οχήματα λόγω του ογκώδους δολοφονικού κουτιού με τα ανεξέλεγκτα βάρη και είδη φορτίων κα)».

…και οι «άξιοι συμπαραστάτες»

Θα μπορούσε να λειτουργεί «σαν κράτος εν κράτει», να αρνείται διάλογο με το Σωματείο για την ασφάλεια στην εργασία κ.λπ., εάν δεν είχε τις πλάτες κάποιων, όπως της κυβέρνησης; «Όχι» είναι η απάντηση, γιατί «έχει άξιους συμπαραστάτες τα υπουργεία Εργασίας και Υποδομών που τρία χρόνια μπλοκάρουν την έκδοση κοινής ΚΥΑ για την περιγραφή των κατάλληλων ΜΑΠ. Το ίδιο συμβαίνει και με τον ΣΕΠΕ με τους ανύπαρκτους ελέγχους σε ένα τόσο επικίνδυνο επάγγελμα».

Σωματείο και εργαζόμενοι διανομείς απαιτούν:

  • την άμεση έκδοση της κοινής ΚΥΑ για τα ΜΑΠ από τα υπουργεία Εργασίας και Υποδομών.
  • τον έλεγχο της EFOOD από τον ΣΕΠΕ για τα όλα εργατικά ατυχήματα και τη μαύρη εργασία στις πλατφόρμες.
  • ένταξη του επαγγέλματος οδηγού δικύκλου στα βαρέα και ανθυγιεινά.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις