13.6 C
Athens
Σάββατο, 28 Ιανουαρίου, 2023

Σημαντικότερες διατάξεις για ΟΤΑ, Δημόσιο του Ν.4960/2022 (ΦΕΚ 145Α) για τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα

Δημοσιεύθηκε ο Ν.4960/2022 (ΦΕΚ 145A/22-07-2022) «Εθνικό Σύστημα Επιτροπείας και Πλαίσιο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου». Οι σημαντικότερες διατάξεις είναι οι εξής:


Ι. ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ 

Α. Έννοιες-ορισμοί

Με το άρθρο 3 προστίθενται περ. λθ) έως νδ) στο άρθρο 1 του ν. 4939/2022 (Α’ 111), περί ορισμών.

Σύμφωνα με τις περιπτ. με) έως μθ:

με) «επιτροπεία ασυνόδευτου ανηλίκου» είναι o θεσμός που αποβλέπει στην προστασία των προσωπικών και περιουσιακών συμφερόντων του ασυνόδευτου ανηλίκου μέσω της εγκαθίδρυσης οιονεί οικογενειακής σχέσης που αναπληρώνει τη γονική μέριμνα του ασυνόδευτου ανηλίκου, η οποία ελλείπει ή δεν ασκείται κατά το χρονικό διάστημα που βρίσκεται ο ανήλικος στη χώρα, για λόγους πραγματικούς ή νομικούς

μστ) επίτροπος είναι το νομικό πρόσωπο που ορίζεται από τον Εισαγγελέα και αναδέχεται την επιτροπεία ασυνόδευτου ανηλίκου, με σκοπό τη διασφάλιση του βέλτιστου συμφέροντος και την προάσπιση των δικαιωμάτων, των εννόμων συμφερόντων και της συνολικής ευημερίας του ανηλίκου.

μζ) «κατάσταση επιτροπείας» είναι κάθε περίπτωση ασυνόδευτου ανηλίκου που συνεπάγεται τον ορισμό επιτρόπου,

μη) «συντονιστής» είναι το φυσικό πρόσωπο που υποδεικνύεται από τον επίτροπο ως βοηθητικό όργανο για την εποπτεία των πράξεων του εντεταλμένου επιτροπείας και την προσωρινή αναπλήρωσή του σε περίπτωση κωλύματος,

μθ) «εντεταλμένος επιτροπείας» είναι το φυσικό πρόσωπο που υποδεικνύεται από τον επίτροπο για την άσκηση, στο όνομα και για λογαριασμό του, των επιτροπικών καθηκόντων.

Β. Λειτουργίες της επιτροπείας ασυνόδευτων ανηλίκων

Με το άρθρο 9 προστίθεται άρθρο 66Γ μετά το άρθρο 66Β του ν. 4939/2022 (Α’ 111), με το οποίο προσδιορίζονται οι λειτουργίες της επιτροπείας, που συνίστανται στην επιμέλεια του προσώπου του ασυνόδευτου ανηλίκου, στην εκπροσώπησή του σε θέματα προσωπικής κατάστασης και στη συνδρομή του σε περιουσιακά θέματα.

Οι παραπάνω λειτουργίες αναλύονται στα νέα άρθρα 66Δ, 66Ε και 66ΣΤ του ν. 4939/2022 (Α’ 111) τα οποία προστίθενται με τα άρθρα 1011 και 12 αντίστοιχα.

Γ. Φορείς παροχής υπηρεσιών επιτροπείας 

Με το άρθρο 14 προστίθεται άρθρο 66Η  μετά το άρθρο 66Ζ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), με το οποίο ορίζεται ότι στο Ε.Σ.Ε.Α.Α. δύνανται να παρέχουν υπηρεσίες ως φορείς παροχής υπηρεσιών επιτροπείας (Φ.Π.Υ.Ε.), μεταξύ άλλων και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού (Ο.Τ.Α.) και τα υφιστάμενα νομικά πρόσωπα αυτών, κατά την έννοια της περ. δ’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014.

Η επιλογή τους γίνεται, σύμφωνα με την παρ.3 του νέου άρθρου 66Η του Ν.4939/22, από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου μέσω:

α) Ειδικών διαδικασιών για την κατανομή των δημοσιονομικών πόρων ευρωπαϊκών προγραμμάτων και χρηματοδοτικών μηχανισμών, όπως είναι ο Χρηματοδοτικός Μηχανισμός Ε.Ο.Χ. και το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/1147 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Ιουλίου 2021 για τη θέσπιση του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (L 251),

β) διαγωνιστικής διαδικασίας, σύμφωνα με τον ν. 4412/2016 (Α’ 147) περί δημοσίων συμβάσεων,

γ) σύναψης προγραμματικής σύμβασης, του άρθρου 61 του ν. 4609/2019 (Α’ 67),

δ) επιχορήγησης από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου Φ.Π.Υ.Ε. του ιδιωτικού τομέα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που πληρούν τα κριτήρια του παρόντος,

 ε) υπογραφής μνημονίου ή συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και του Φ.Π.Υ.Ε..

Στην παρ.4 του νέου άρθρου 66Η ορίζεται ότι οι επιλεγόμενοι Φ.Π.Υ.Ε. καταχωρίζονται σε κατάλογο, ο οποίος, με επιμέλεια της Μονάδας Θεσμικής Προστασίας της Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, κοινοποιείται άμεσα στις εισαγγελικές αρχές για την κίνηση της διαδικασίας ορισμού επιτρόπων.

Δ. Διαδικασία ορισμού επιτρόπου

Με το άρθρο 17 προστίθεται άρθρο 66ΙΑ μετά το άρθρο 66Ι του ν. 4939/2022 (Α’ 111), και ορίζεται η διαδικασία ορισμού του Επιτρόπου από τον Εισαγγελέα, ο οποίος Επίτροπος ορίζεται από τον κατάλογο των Φ.Π.Υ.Ε. της παρ. 4 του άρθρου 66Η.

Ε. Λήξη επιτροπείας 

Με το άρθρο 19 προστίθεται άρθρο 66ΙΓ μετά το άρθρο 66ΙΒ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), με το οποίο ορίζονται οι περιπτώσεις που επιφέρουν την αυτοδίκαιη λήξη της επιτροπείας, όπως και οι εξαιρέσεις αυτής.

ΣΤ. Εντεταλμένος επιτροπείας-Συντονιστής

Με το άρθρο 20 προστίθεται άρθρο 66ΙΔ μετά το άρθρο 66ΙΓ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), στο οποίο ορίζεται ότι ο Φ.Π.Υ.Ε. που ορίζεται από τον Εισαγγελέα ως επίτροπος ασυνόδευτων ανηλίκων, αναθέτει την άσκηση των επιτροπικών καθηκόντων σε εντεταλμένο επιτροπείας, τον οποίο απασχολεί με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή μορφή απασχόλησης και ο οποίος ενεργεί στο όνομα και για λογαριασμό του επιτρόπου και έχει τις ίδιες επιτροπικές εξουσίες.

Επιπλέον, με το άρθρο 21 προστίθεται άρθρο 66ΙΕ μετά το άρθρο 66ΙΓΔ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), με το οποίο ορίζεται ότι ο Φ.Π.Υ.Ε. που ορίζεται από τον Εισαγγελέα ως επίτροπος ασυνόδευτων ανηλίκων τοποθετεί, διορίζει ή χρησιμοποιεί συντονιστή, τον οποίο απασχολεί με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή μορφή απασχόλησης, με σκοπό την εποπτεία των πράξεων του εντεταλμένου επιτροπείας. 

Ζ. Σύγκρουση συμφερόντων 

Με το άρθρο 22 προστίθεται άρθρο 66ΙΣΤ μετά το άρθρο 66ΙΕ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), με το οποίο ορίζονται οι περιπτώσεις που συνιστούν σύγκρουση συμφερόντων κατά την άσκηση των καθηκόντων του επιτρόπου, του συντονιστή και του εντεταλμένου επιτροπείας, ώστε να διασφαλίζονται η ανεξαρτησία και η αμεροληψία τους.

Ο Φ.Π.Υ.Ε. που ορίζεται από τον Εισαγγελέα ως επίτροπος ασυνόδευτου ανηλίκου, εφόσον έχει οριστεί σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 66ΙΑ, δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα φορέας λειτουργίας δομής στην οποία φιλοξενείται ο ίδιος ανήλικος.

Η. Παύση επιτρόπου και εντεταλμένου επιτροπείας

Με το άρθρο 23 προστίθεται άρθρο 66ΙΖ μετά το άρθρο 66ΙΣΤ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), με το οποίο ορίζονται οι περιπτώσεις που επιφέρουν την παύση του επιτρόπου και του εντεταλμένου επιτροπείας.

Θ. Ευθύνη επιτρόπου και εντεταλμένου επιτροπείας 

Με το άρθρο 24 προστίθεται άρθρο 66ΙΗ μετά το άρθρο 66ΙΖ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), με το οποίο ορίζεται το εύρος της ευθύνης που έχουν ο επίτροπος και ο εντεταλμένος επιτροπείας σε περίπτωση ζημίας σε βάρος του ανηλίκου, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του Αστικού Κώδικα.

Ο Φ.Π.Υ.Ε. που ορίζεται από τον Εισαγγελέα ως επίτροπος ασυνόδευτων ανηλίκων Φ.Π.Υ.Ε. ευθύνεται εις ολόκληρον για τις πράξεις και παραλείψεις του συντονιστή και του εντεταλμένου επιτροπείας, κατ’ ανάλογη εφαρμογή είτε του άρθρου 922 του Αστικού Κώδικα περί σχέσης πρόστησης, είτε των άρθρων 105 και 106 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα περί ευθύνης του Δημοσίου και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου.

Ι. Διαδικασία εποπτείας και ελέγχου

Με το άρθρο 26 προστίθεται άρθρο 66Κ μετά το άρθρο 66ΙΘ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), στο οποίο προβλέπεται ως αρμόδια αρχή για την παρακολούθηση, υποστήριξη και τακτική αξιολόγηση του έργου του επιτρόπου, του συντονιστή και του εντεταλμένου επιτροπείας η Μονάδα Θεσμικής Προστασίας της Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.

ΙΑ. Υποβολή αναφορών

Με το άρθρο 27 προστίθεται άρθρο 66ΚΑ μετά το άρθρο 66Κ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), στο οποίο εξειδικεύεται η υποχρέωση υποβολής αναφορών στη Μονάδα Θεσμικής Προστασίας από τον επίτροπο κάθε έξι (6) μήνες και από τον συντονιστή κάθε τρεις (3) μήνες με ένα ορισμένο ελάχιστο περιεχόμενο.

ΙΒ. Διαδικασία υποβολής και διαχείρισης παραπόνων ασυνόδευτων ανηλίκων

Με το άρθρο 28 προστίθεται άρθρο 66ΚΒ μετά το άρθρο 66ΚΑ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), στο οποίο προβλέπεται ότι ο κάθε Φ.Π.Υ.Ε. που ορίζεται από τον Εισαγγελέα ως επίτροπος ασυνόδευτων ανηλίκων, τηρεί διαδικασία υποβολής, εξέτασης και επίλυσης παραπόνων των ασυνόδευτων ανηλίκων που τίθενται υπό την επιτροπεία του.

ΙΓ. Κατάρτιση και επιμόρφωση προσωπικού Φ.Π.Υ.Ε.

Με το άρθρο 29 προστίθεται άρθρο 66ΚΓ μετά το άρθρο 66ΚΒ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), στο οποίο ορίζεται ότι οι Φ.Π.Υ.Ε. που ορίζονται από τον Εισαγγελέα ως επίτροποι ασυνόδευτων ανηλίκων, αναπτύσσουν την κατάλληλη εισαγωγική κατάρτιση και διαρκή επιμόρφωση για το προσωπικό τους, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς, διεθνείς και εθνικούς κανόνες που ισχύουν για την επιτροπεία των ασυνόδευτων ανηλίκων. Η Μονάδα Θεσμικής Προστασίας παρέχει οδηγίες σχετικά με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και δύναται να ασκεί επίβλεψη στους Φ.Π.Υ.Ε. του πρώτου εδαφίου.


ΙΙ. ΔΟΜΕΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ

Α. Κατηγορίες Δομών Μακροχρόνιας Φιλοξενίας

Με το άρθρο 31 προστίθενται μετά το άρθρο 66ΚΔ του ν. 4939/2022 (Α’ 111): α) Κεφάλαιο Δ’ με τίτλο «Πλαίσιο Φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων», β) Υποκεφάλαιο Α’ με τίτλο «Φιλοξενία ασυνόδευτων ανηλίκων» και γ) άρθρο 66ΚΕ, το οποίο εντάσσεται στο Υποκεφάλαιο Α’ του Κεφαλαίου Δ’, και στο οποίο τίθεται το πεδίο εφαρμογής του νέου κεφαλαίου και ορίζεται ότι η Ειδική Γραμματεία Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων διασφαλίζει τη στέγαση και τις συνοδευτικές υπηρεσίες αυτής για τους ασυνόδευτους ανηλίκους, σε

α) Δομές Μακροχρόνιας Φιλοξενίας (Δ.Μ.Φ.), οι οποίες διακρίνονται σε:

αα) Κέντρα Φιλοξενίας για Ασυνόδευτους Ανηλίκους (Κ.Φ.Α.Α.) από έξι (6) έως δεκαοκτώ (18) ετών και

αβ) Εποπτευόμενα Διαμερίσματα Ημιαυτόνομης Διαβίωσης (Ε.Δ.Η.Δ.) για ασυνόδευτους ανηλίκους από δεκαέξι (16) έως δεκαοκτώ (18) ετών και σε

β) δομές επείγουσας φιλοξενίας για ασυνόδευτους ανηλίκους που διαβιούν σε επισφαλείς συνθήκες διαβίωσης και εντοπίζονται μέσω του Εθνικού Μηχανισμού Επείγουσας Ανταπόκρισης. 

Β. Κέντρα Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων

Με το άρθρο 32 προστίθεται άρθρο 66ΚΣΤ μετά το άρθρο 66ΚΕ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), με το οποίο τίθεται το πλαίσιο για την φιλοξενία των ανηλίκων σε κέντρα φιλοξενίας (ξενώνες) ασυνόδευτων ανηλίκων και συγκεκριμένα οι βασικές αρχές που διαπνέουν τη λειτουργία των Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.).

Γ. Εποπτευόμενα διαμερίσματα ημιαυτόνομης διαβίωσης

Με το άρθρο 33 προστίθεται άρθρο 66ΚΖ μετά το άρθρο 66ΚΣΤ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), στο οποίο τίθεται το πλαίσιο των κανόνων που διέπει τη λειτουργία των εποπτευόμενων διαμερισμάτων ημιαυτόνομης διαβίωσης για ανηλίκους από δεκαέξι (16) ετών μέχρι την ενηλικίωσή τους.

Με την παρ.1 του άρθρου 41 προστίθεται νέα παρ.4 στο άρθρο 147 του ν. 4939/2022 (Α’ 111), στην οποία ορίζεται ότι μέχρι την έκδοση της απόφασης της παρ. 7 του άρθρου 66ΚΖ, η υπό στοιχεία Δ11/οικ.60207/2717/20.12.2019 απόφαση της Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 4924), περί των εποπτευόμενων διαμερισμάτων, διατηρείται σε ισχύ.

Δ. Φορείς λειτουργίας Δομών Μακροχρόνιας Φιλοξενίας

Με το άρθρο 34 προστίθεται άρθρο 66ΚΗ μετά το άρθρο 66ΚΖ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), με το οποίο ορίζεται ότι φορείς, οι οποίοι δύνανται να λειτουργούν ως Δομές Μακροχρόνιας Φιλοξενίας Δ.Μ.Φ. είναι μεταξύ άλλων και οι Ο.Τ.Α. α’ βαθμού και τα υφιστάμενα νομικά πρόσωπα αυτών, κατά την έννοια της περ. δ’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014.

Ε. Διαχείριση αιτημάτων στέγασης

Με το άρθρο 35 προστίθεται άρθρο 66ΚΘ μετά το άρθρο 66ΚΗ του ν. 4939/2022 (Α’ 111) με το οποίο τίθεται η Μονάδα Διαχείρισης Αιτημάτων Στέγασης και Μετεγκαταστάσεων της Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Μονάδα Διαχείρισης) ως αρμόδια αρχή για τη διαχείριση των αιτημάτων στέγασης ασυνόδευτων ανηλίκων.

Η Μονάδα Διαχείρισης εκδίδει, κατά το άρθρο 66Λ, το οποίο προστίθεται με το άρθρο 36 μετά το άρθρο 66ΚΘ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), πράξη τοποθέτησης του ασυνόδευτου ανηλίκου στην οριζόμενη δομή φιλοξενίας, με την οποία αναθέτει τη φροντίδα και την ευημερία ενός ανηλίκου στον συγκεκριμένο φορέα λειτουργίας της Δ.Μ.Φ.

Ο φορέας λειτουργίας της δομής που έχει οριστεί για τη διαμονή του ασυνόδευτου ανηλίκου ενημερώνει εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών τη Μονάδα Διαχείρισης για κάθε άφιξη και αποχώρηση ανηλίκου.

ΣΤ. Διαδικασία εποπτείας και αξιολόγησης Δομών Μακροχρόνιας Φιλοξενίας

Με το άρθρο 37 προστίθεται άρθρο 66ΛΑ μετά το άρθρο 66Λ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), στο οποίο ορίζονται τα βασικά στάδια της διαδικασίας εποπτείας και αξιολόγησης των δομών φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων και η Μονάδα Εποπτείας και Αξιολόγησης Κέντρων Φιλοξενίας της Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων ως αρμόδια αρχή για την παρακολούθηση και την εποπτεία στις διαδικασίας. Η διαδικασία αυτή απολήγει στη σύνταξη και έκδοση πορισμάτων αξιολόγησης, τα οποία μπορεί να επιφέρουν συνέπειες στον φορέα και τα οποία κοινοποιούνται στις αρχές που είναι αρμόδιες κάθε φορά για τη χρηματοδότηση ή την αδειοδότηση των Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.).


ΙΙΙ. ΕΘΝΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ

Με το άρθρο 38 προστίθεται άρθρο 66ΛΒ μετά το άρθρο 66ΛΑ του ν. 4939/2022 (Α’ 111), με το οποίο συστήνεται στη Διεύθυνση Εφαρμογών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου «Εθνικό Μητρώο Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων» (Ε.Μ.Π.Α.Α) για όλα τα ζητήματα που άπτονται της προστασίας των ασυνόδευτων ανηλίκων, προκειμένου να συγκεντρώνονται και να τηρούνται όλα τα απαραίτητα δεδομένα, ώστε να γίνεται σωστός χειρισμός των υποθέσεων των ασυνόδευτων ανηλίκων, να υπάρχει έλεγχος ως προς τη δυναμικότητα και λειτουργία των δομών φιλοξενίας και να σχεδιάζονται πολιτικές και υπηρεσίες βάσει αξιόπιστων στατιστικών στοιχείων για τις ανάγκες των ασυνόδευτων ανηλίκων.

Δικαίωμα πρόσβασης στο Ε.Μ.Π.Α.Α., κατά τον τομέα των αρμοδιοτήτων τους, έχει μεταξύ άλλων και το προσωπικό των φορέων παροχής υπηρεσιών επιτροπείας και λειτουργίας δομών φιλοξενίας.

Με την παρ.1 του άρθρου 41 προστίθεται νέα παρ.3 στο άρθρο 147 του ν. 4939/2022 (Α’ 111), στην οποία ορίζεται ότι μέχρι την έκδοση της απόφασης της παρ. 5 του άρθρου 66ΛΒ, α) η υπό στοιχεία Δ11/ οικ.26945/1074/12.6.2019 απόφαση της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Β’ 2399) περί του Μητρώου Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων και β) η υπό στοιχεία Δ11/οικ.26943/1073/24.6.2019 απόφαση της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Β’ 2474) περί του Μητρώου Ασυνόδευτων Ανηλίκων, διατηρούνται σε ισχύ.


IV. ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Α. Εκκρεμείς μετατάξεις και αποσπάσεις υπαλλήλων στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και μετάταξη ήδη αποσπασμένων υπαλλήλων

Με το άρθρο 43 δίδεται η δυνατότητα στους υπαλλήλους, μονίμους και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που ανήκουν οργανικά σε φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α` 143), και έχουν αιτηθεί την απόσπαση ή μετάταξή τους στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου δυνάμει των διατάξεων της παρ. 6 του άρθρου 106 του ν. 4670/2020 (Α’ 43) και του άρθρου 110 του ν. 4674/2020 (Α’ 53), οι οποίες καταργούνται με την περ. λε) της παρ. 1 του άρθρου 20 σε συνδυασμό με την περ. β) του άρθρου 41 του ν. 4829/2021 (Α’ 166), να ολοκληρώσουν τις εκκρεμείς διαδικασίες μετάταξης ή απόσπασης σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις αποκλειστικά εντός δύο (2) μηνών από τη δημοσίευση του Ν.4960/22 (ημερ. δημοσ. 22.07.2022).

Περαιτέρω, δίδεται η δυνατότητα στους ήδη υπηρετούντες αποσπασμένους υπαλλήλους με τις ανωτέρω αναφερόμενες διατάξεις να αιτηθούν εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών από τη δημοσίευση του Ν.4960/22 (ημερ. δημοσ. 22.07.2022) τη μετάταξή τους στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου σε κενή οργανική θέση, εφόσον υπάρχει, σε κλάδο/ειδικότητα ίδιας κατηγορίας/εκπαιδευτικής βαθμίδας ή ανώτερης κατηγορίας/εκπαιδευτικής βαθμίδας, βάσει των τυπικών τους προσόντων και με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του φορέα υποδοχής, περίληψη της οποίας δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Σε κάθε περίπτωση η ως άνω διαδικασία μετάταξης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ή να έχει λάβει Κωδικό Αριθμό Δημοσίευσης σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή της αίτησης του υπαλλήλου.

Β. Τοποθέτηση προσωπικού Ο.Τ.Α. και νομικών προσώπων σε θέση Υπευθύνου  Προστασίας Θεμελιωδών Δικαιωμάτων Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

Με το άρθρο 49 συστήνεται στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου θέση Υπεύθυνου Προστασίας Θεμελιωδών Δικαιωμάτων με αρμοδιότητα τη συλλογή και προκαταρκτική αξιολόγηση καταγγελιών για φερόμενες παραβάσεις θεμελιωδών δικαιωμάτων κατά την υποδοχή πολιτών τρίτων χωρών και τις διαδικασίες χορήγησης διεθνούς προστασίας σε αυτούς, καθώς και τη διαβίβασή τους στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας ή στα κατά περίπτωση αρμόδια όργανα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 49, η θέση του Υπεύθυνου Προστασίας Θεμελιωδών Δικαιωμάτων δύναται να καλύπτεται και από δημόσιο υπάλληλο με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, που υπηρετεί σε υπηρεσίες μεταξύ άλλων και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ και β’ βαθμού και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), καθώς και των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ..), που υπάγονται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, όπως εκάστοτε ορίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Σύμφωνα με την παρ.5 του άρθρου 49, η επιλογή του Υπευθύνου γίνεται, κατόπιν ανοικτής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, από Πενταμελή Επιτροπή Αξιολόγησης που συστήνεται με απόφαση του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου.


Πηγή: dimosnet.gr

Παρόμοια Άρθρα