Άρθρο-παρέμβαση του προέδρου της ΠΕΝΕΝ, Αντώνη Νταλακογεώργου
Η διετής πανδημία όπως φανερώνουν τα επίσημα στοιχεία εκτόξευσε την αξία του διεθνούς εμπορικού στόλου σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα!
Το ίδιο και περισσότερο ισχύει για το διάστημα του ρωσο-ουκρανικού πολέμου που τα ναύλα έχουν σημειώσει ιστορικό υψηλό ρεκόρ.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η CLARKONSπροκύπτει ότι ο παγκόσμιος στόλος αγγίζει πλέον τα 2,2 δις DWT!
Ο αριθμός αυτός σημαίνει αύξηση 1,4% της προσφοράς.
Οι παραγγελίες ήδη έχουν σπάσει ρεκόρ, ιδιαίτερα στα LNG’s. Το πρώτο 6μηνο του 2022 παραγγέλθηκαν 94 πλοία αξίας 19,7 δις δολαρίων!
Επίσης έντονη παρουσιάζεται και η κίνηση σε αγοραπωλησίες πλοίων. Έτσι πάνω από 71 εκατομμύρια DWTάλλαξαν χέρια το πρώτο εξάμηνο αυτού του χρόνου με την αξία τους να ανέρχεται στα 28 δις δολάρια.
Αντίθετα οι διαλύσεις πλοίων σημειώνουν υποχώρηση…. Το Α΄ εξάμηνο πήγαν για τα διαλυτήρια 8 εκατομμύρια DWT. Αυτός ο αριθμός είναι ο δεύτερος χαμηλότερος σε διαλύσεις από το 2008!
Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν κατά την διάρκεια της φετινής έκθεσης των Ποσειδωνίων από Βρετανική εταιρεία (VESSELSVALUE) και αφορούν την εκτιμώμενη αξία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου.
Στην διάρκεια των 4 τελευταίων χρόνων (από τα προηγούμενα Ποσειδώνια) η αξία του ελληνόκτητου στόλου σχεδόν έχει διπλασιαστεί!!!
Συγκεκριμένα στην έρευνα σημειώνεται ότι το 2018 – 2022 ο ελληνόκτητος στόλος έχει αυξηθεί κατά 92% στα 159 δις δολάρια!!
Στο ίδιο διάστημα ο αριθμός των πλοίων των ελλήνων εφοπλιστών αυξήθηκε κατά 474 πλοία(11%) στα 4766!!!
Σχόλιο της ΠΕΝΕΝ
Ο συσσωρευμένος πλούτος τους δεν κρύβεται και οι ίδιοι κάνουν τα πάντα να προβληθεί το δήθεν επιχειρηματικό τους δαιμόνιο!
Τηλεοπτικά κανάλια, ραδιόφωνα εφημερίδες, ιστοσελίδες και πολλές δεκάδες «δημοσιογράφοι» είναι καθημερινά στρατευμένοι στην υπηρεσία τους για να αναδεικνύουν και να προπαγανδίζουν το «μεγαλείο τους».
Από κοντά και δίπλα τους βρίσκεται σταθερά και το αστικοποιημένο πολιτικό δυναμικό της χώρας μας, το οποίο και αυτό πασχίζει να περάσει μια αγιοποιημένη εικόνα για την επιχειρηματική τους δράση!!
Όλοι μαζί έχουν βάλει το λιθαράκι τους να οικοδομηθεί στην Ναυτιλία ένα απεχθές καθεστώς επιχειρηματικής ασυδοσίας πλαισιωμένο με πρωτοφανή προνόμια στο παρασιτικό εφοπλιστικό κεφάλαιο της ποντοπόρου ναυτιλίας, τα οποία αξιοποίησαν στο έπακρο για να εμφανίζονται σήμερα στην κορυφή της πυραμίδας της διεθνούς Ναυτιλίας, και αυτοί που ήταν οι στυλοβάτες αυτού του «θαύματος», οι έλληνες Ναυτεργάτες, να έχουν διωχθεί κακήν – κακώς από την μεγάλη «αρμάδα» των εφοπλιστών και έτσι να επικρατήσει το καθεστώς μιας σύγχρονης γαλέρας στα πλοία τους!
Και όχι μόνο αυτό, το πόση αξία δίνουν στην χώρα αποδεικνύεται περίτρανα από το γεγονός ότι από τα 4766 πλοία τους μόνο τα 620 φέρουν ελληνική σημαία ενώ η συνεισφορά τους στα φορολογικά έσοδα σε ετήσια βάση είναι κατώτερη από αυτήν των ελάχιστων ελλήνων Ναυτεργατών στα πλοία τους!!!
Αυτή είναι η «πελώρια» συνεισφορά τους στην χώρα, στην οικονομία, στην κοινωνία και στους Ναυτεργάτες!
Ο αριθμός των Ελλήνων στα πλοία τους είναι το 15% του συνόλου των θέσεων εργασίας και το υπόλοιπο 85% αποτελεί αντικείμενο της πιο αισχρής εκμετάλλευσης με μισθούς πείνας, χωρίς κοινωνική ασφάλιση και συνδικαλιστικά δικαιώματα!