Αντίσταση Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας: Διακήρυξη για τις εκλογές ανάδειξης αντιπροσώπων στο 20ό Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Τρίτη 17/5, Γενική Συνέλευση Γ΄ΕΛΜΕ Αθήνας
Τετάρτη 18/5, εκλογές για ανάδειξη αντιπροσώπων στο 20ό Συνέδριο ΟΛΜΕ

Ανατρέπουμε τους συσχετισμούς για μια ΟΛΜΕ αγωνιστική,
μακριά από την ηττοπάθεια και τη συναίνεση με κάθε κυβέρνηση!

Το φετινό συνέδριο της ΟΛΜΕ – με 1 χρόνο καθυστέρηση, με ευθύνη της πλειοψηφίας της Ομοσπονδίας – έρχεται ίσως στην πιο κρίσιμη περίοδο για το παρόν και το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης. Καλούμαστε, λοιπόν, να απαντήσουμε αν θα αφήσουμε την κυβέρνηση της Ν.Δ.:

  • να σκληρύνει τα ταξικά φίλτρα επιλογής μαθητών, πετώντας τους έξω από τα πανεπιστήμια και την 12χρονη εκπαίδευση προς την κατάρτιση. Σε αυτό το σχέδιο συμβάλλουν η Τράπεζα θεμάτων, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η μείωση των εισακτέων στα Πανεπιστήμια, η εξίσωση Κολλεγίων – ΑΕΙ και η ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (μεταγυμνασιακών)
  • να καθιερώσει τον ανταγωνισμό όλων εναντίων όλων, σχολείων, καθηγητών, μαθητών, δηλητηριάζοντας το παιδαγωγικό κλίμα στα σχολεία. Η αξιολόγηση, με τον δημόσια αναρτημένο «βαθμό» του κάθε σχολείου και το «αυτόνομο σχολείο» με τις «δράσεις» του, θα φέρουν την ταξική κατηγοριοποίηση. Οι εξετάσεις «τύπου PISA», καθώς και τα δεκάδες νέα Πρότυπα σχολεία, θα βοηθήσουν στο ξεσκαρτάρισμα των σχολείων. Τελικά ο εκπαιδευτικός θα «χρεώνεται» τις κακές μαθησιακές επιδόσεις των μαθητών

Η ακρίβεια μας έχει γονατίσει! Απαιτούμε να ζούμε από την εργασία μας με αξιοπρέπεια! Απαιτούμε πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας και επαναφορά 13ου και 14ου μισθού! Τα αγαθά πρώτης ανάγκης (ρεύμα, τηλεπικοινωνίες, μεταφορές κλπ) να επανακρατικοποιηθούν και το κράτος να εγγυάται τις χαμηλές τιμές τους

  • να εμπορευματοποίησει – ιδιωτικοποιήσει την εκπαίδευση, με μείωση μέχρι στραγγαλισμού της κρατικής χρηματοδότησης και με αναζήτηση πόρων από τα σχολεία, με απογευματινές επί πληρωμή δραστηριότητες μέσω των νέων Σχολικών Συμβουλίων.
  • να εντείνει την επαγγελματική εξουθένωση και απαξίωση του κλάδου με την συνεχή αύξηση των εξωδιδακτικών εργασιών, με υλοποίηση δράσεων, συμπλήρωση φορμών, αποτιμήσεων και αλλεπάλληλες συνεδριάσεις που απαιτεί η αξιολόγηση. Και όλα αυτά ενώ η αύξηση του ωραρίου μας παραμένει. Ταυτόχρονα μόνιμοι και αναπληρωτές θα πρέπει να συλλέγουμε διαρκώς «προσόντα» αμελητέας επιστημονικής αξίας στον πρώην ελεύθερο χρόνο μας.

Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα παίρνει επείγοντα χαρακτήρα, γιατί έχουμε μπει στην τροχιά της εφαρμογής του ψηφισμένου αντιεκπαιδευτικού νομοθετικού πλαισίου και η αντίδραση των εκπαιδευτικών πρέπει να είναι άμεση.

Η κυβέρνηση οχυρώνεται, φοβούμενη τους ερχόμενους εργατικούς αγώνες

  • Ήδη από την περίοδο του lockdown ζήσαμε τις χουντικής έμπνευσης απαγορεύσεις συναθροίσεων και έξαρση της αστυνομικής βίας. Στη συνέχεια ίδρυσε την πανεπιστημιακή αστυνομία – που ακόμα δεν έχει εγκατασταθεί στα ΑΕΙ – σε μια προσπάθεια να καταστείλει τις αντιδράσεις των φοιτητών.
  • Με τον νόμο Χατζηδάκη ποινικοποιείται η συνδικαλιστική δράση και επιδιώκεται ο ασφυκτικός έλεγχος των σωματείων. Οι «ενοχλητικές» απεργίες θα απαγορεύονται, όπως γίνεται ήδη κατά κόρον και οι απεργοί θα επιστρατεύονται. Ταυτόχρονα, προχώρησε στην κατάργηση του οκταώρου, των συλλογικών συμβάσεων αλλά και κάθε προστασίας της εργασίας και επιβολή εξαντλητικών υπερωριών.

Δάσκαλοι και καθηγητές «τιμήθηκαν» με την πρώτη εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη, καθώς κηρύχθηκε παράνομη η Απεργία – Αποχή από την αξιολόγηση.

Στη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουμε, προστίθεται και ο εφιάλτης του γενικευμένου ιμπεριαλιστικού πολέμου που απειλεί την Ευρώπη και ολόκληρο τον κόσμο.

Η στρατιωτική εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία απειλεί όλους τους λαούς και αποδεικνύει ότι οι πόλεμοι δεν αποτελούν παρελθόν, αλλά το αναπόδραστο μέλλον, όσο οι λαοί δεν παίρνουν με τους αγώνες τους το μέλλον στα χέρια τους.

Σχετίζεται με τον έλεγχο ενεργειακών δρόμων, πόρων και πρώτων υλών, την προώθηση των εμπορικών και ευρύτερα οικονομικών συμφερόντων των πολυεθνικών και των ανταγωνισμών μεταξύ τους.

Τις δραματικές συνέπειες τις ζουν οι λαοί με χιλιάδες νεκρούς, τραυματίες, προσφυγιά και φτώχεια. Οι χώρες της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ ήδη ανακοίνωσαν διπλασιασμό των κονδυλίων για νέα θηριώδη εξοπλιστικά προγράμματα. Κι ενώ οι νατοϊκές βάσεις σε Αλεξανδρούπολη και Σούδα συμμετέχουν ήδη ενεργά στον πόλεμο, με τη συναίνεση της αντιπολίτευσης, η ελληνική κυβέρνηση κλιμακώνει την εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο με την άκρως επικίνδυνη απόφαση για αποστολή όπλων στην κυβέρνηση της Ουκρανίας.

Το συνδικαλιστικό κίνημα βρίσκεται σε βαθιά κρίση

Στα χρόνια της πανδημίας ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και ΟΛΜΕ διολίσθησαν με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα απ’ ό,τι πριν, στην συνθηκολόγηση, στην παραίτηση από τους εργατικούς αγώνες, στην «υπεύθυνη στάση» άσφαιρων αιτημάτων χωρίς απεργίες και πορείες, κηρύσσοντας ένα άτυπο συνδικαλιστικό lockdown.

  • Στο μέτωπο της αξιολόγησης, η ΔΑΚΕ ήδη από τον Μάρτιο 2021 πήρε θέση υπέρ της εφαρμογής της, κριτικάροντας, απλώς, την υπέρμετρη γραφειοκρατία. Η ΠΕΚ αποσύρθηκε πλήρως από την απεργία – αποχή τον Σεπτέμβριο. Ξεπερνώντας, όμως, ακόμα και τις κυβερνητικές απειλές, ο κλάδος συμμετείχε με συντριπτικό τρόπο στην απεργία-αποχή ενάντια στην αξιολόγηση. Η μεγαλειώδης συμμετοχή στην απεργία και το συλλαλητήριο στις 11/10, έδειξε τη δυνατότητα να ανοίξει ρωγμή και να σπάσει η πολιτική της κυβέρνησης παρά τις καθ’ υπαγόρευση δικαστικές αποφάσεις. Αυτό ακριβώς φόβισε τα επιτελεία, γιατί ήταν ένας αγώνας που τόλμησε να αμφισβητήσει το πλαίσιο και το όριο μιας απλής διαμαρτυρίας. Τότε επιστρατεύτηκε ο κυβερνητικός συνδικαλισμός της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ) που όχι μόνο αρνήθηκε να διερευνήσει τους δρόμους συνέχισης της απεργίας αποχής, αλλά με πραξικόπημα αλλαγής της ψήφου 8 προέδρων φρόντισε να κλείσει τον υπαρκτό κίνδυνο συνέχισης του αγώνα από την Γ.Σ Προέδρων στις 16/10.

Δυο λόγια από αναπληρωτές για αναπληρωτές…

Οι αναπληρωτές καθηγητές, μεγάλο πλέον κομμάτι του εκπαιδευτικού δυναμικού, αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της χρόνιας αδιοριστίας, ενώ ταυτόχρονα εργάζονται με όρους ελαστικής εργασίας. Τρίμηνες συμβάσεις, εργασία σε δύο τουλάχιστον σχολεία, αέναο κυνήγι «προσόντων» για το καλύτερο πλασάρισμα στους πίνακες κατάταξης είναι μερικές από τις αιτίες επιδείνωσης της εργασιακής τους κατάστασης. Επίσης, σε σχέση με τους μόνιμους συναδέλφους, δεν έχουν πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Οι διορισμοί που ήδη έγιναν αλλά και αυτοί που πρόκειται να γίνουν (όπως διαρρέει το υπουργείο Παιδείας) είναι σταγόνα στον ωκεανό των πραγματικών κενών και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Η κυβερνητική πολιτική αποσκοπεί στην πολυδιάσπαση του εκπαιδευτικού κόσμου. Το γαϊτανάκι των διαχωρισμών και της διάσπασης του κλάδου θα λάβει τέλος μόνο με την μονιμοποίηση ΤΩΡΑ όλων των αναπληρωτ(ρι)ών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το ΠΤΥΧΙΟ και ΟΛΗ την προϋπηρεσία.

  • Για μια ΟΛΜΕ πρωτοπόρα και όχι υπονομευτή των αγώνωνΚαι ενώ ο κλάδος περίμενε από την ΟΛΜΕ να δώσει το σύνθημα της συνέχισης του αγώνα και να πιστοποιήσει έτσι ότι η ομοσπονδία ανέκτησε το κύρος της, ακολούθησε μια ψυχρολουσία κινδυνολογίας από την ΔΑΚΕ, γεμάτη ψέματα και απειλές για πρόστιμα και κυρώσεις. Από κοντά, όμως, σε αγαστή συνεργασία, και οι ΣΥΝΕΚ· παπαγάλιζαν την ίδια επιχειρηματολογία, εμπλουτίζοντάς την – όπως και το 2013 – με τη γραμμή “δεν υπάρχουν όροι και προϋποθέσεις” σπέρνοντας την απογοήτευση, οδηγώντας το συνδικαλιστικό κίνημα σε ανυποληψία και καθιστώντας την κυβέρνηση ελεύθερη να υλοποιήσει τα σχέδια της.
  • Ο κατήφορος όμως σηματοδοτήθηκε και από την εμβληματική απόφαση αυτοδιορισμού της διοίκησης της ΟΛΜΕ από τα δικαστήρια (ΣΥΝΕΚ, ΔΑΚΕ, ΠΕΚ, ΠΑΜΕ), στο όνομα της πανδημίας, αντί να οριστεί συνέδριο της ΟΛΜΕ κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, προκειμένου η Ομοσπονδία σε ζωντανό χρόνο να αποφασίσει για τη δράση της, αλλά και να αποτυπωθούν οι συσχετισμοί μετά από τη μεγάλη ανανέωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Η μόνη δύναμη που αρνήθηκε τον διορισμό της στο Δ.Σ ήταν οι Παρεμβάσεις.

Η φετινή χρονιά σημαδεύτηκε, λοιπόν, από την πρωτοφανή για την ιστορία της ΟΛΜΕ αναντιστοιχία των αγωνιστικών διαθέσεων των συναδέλφων με την άτακτη υποχώρηση της ηγεσίας της Ομοσπονδίας.

22 εκπαιδευτικά σωματεία δεν υποτάχθηκαν· όρθωσαν το ανάστημα τους απέναντι στα πραξικοπήματα και την υποχώρηση του κυρίαρχου συνδικαλισμού, τον αυταρχισμό και την τρομοκρατία των διώξεων και επαναπροκήρυξαν την απεργία αποχή ενάντια στην αξιολόγηση.

Απευθύνουμε κάλεσμα διεύρυνσης της κοινής δράσης με όλες τις δυνάμεις του κλάδου που αναφέρονται στο όνομα του αγώνα, ιδιαίτερα στην ΑΣΕ – ΠΑΜΕ, να συνταχθούν με αυτή την γραμμή αγώνα και να επαναπροκηρύξουν την απεργία αποχή που χάραξαν τα πρωτοβάθμια σωματεία,  χωρίς αναμονή και υποταγή στην στάση του κυρίαρχου συνδικαλισμού. Με εμπιστοσύνη στον κόσμο της εργασίας και της εκπαίδευσης να χαράξουμε και να προβάλουμε έναν ενιαίο αγωνιστικό σχεδιασμό, με διαδηλώσεις και απεργίες, που δεν θα περιμένουμε πότε θα τις εξαγγείλει η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ.

Δεν υποχωρούμε! Δε συναινούμε! Αγωνιζόμαστε!

  • Παλεύουμε για αγώνες που δεν θα είναι χαμηλής πτήσης στα όρια των απογευματινών συλλαλητηρίων διαμαρτυρίας με τα μάτια στραμμένα στις κάθε λογής εκλογικές κάλπες, αλλά θα κλιμακώνουν την πάλη, με πανεργατικά χαρακτηριστικά δημιουργώντας όρους νίκης.
  • Υπερασπίζουμε την εργασία μας, τα δημοκρατικά συλλογικά μας δικαιώματα , το δημόσιο σχολείο.
  • Αγωνιζόμαστε για ΕΛΜΕ/ ΟΛΜΕ που ενώνουν, αγωνίζονται με δύναμη, αυτοπεποίθηση, αλληλεγγύη και φέρνουν ΝΙΚΕΣ, μακριά από τη συναίνεση και τα σφιχταγκαλιάσματα με κυβερνήσεις και κράτος.

Βασική προϋπόθεση για να ανοίξει ένας τέτοιος δρόμος, είναι η ανατροπή των συσχετισμών στο 20ό Συνέδριο της ΟΛΜΕ και η απόρριψη του φιλοκυβερνητικού και γραφειοκρατικού συνδικαλισμού.

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

ΑΝΔΡΕΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 1° ΕΠΑΛ Γαλατσίου
ΒΑΛΩΜΕΝΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ 4° ΕΠΑΛ Αθήνας
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ (αναπληρωτής) 4° ΕΠΑΛ Αθήνας
ΖΗΡΟΣ ΝΙΚΟΣ 39° Γυμνάσιο Αθήνας
ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ 1° Γυμνάσιο Ν. φιλαδέλφειας
ΜΙΤΣΙΛΕΓΓΑΣ ΖΑΡΙΦΗΣ 3° ΓΕΛ Γαλατσίου
ΞΥΠΟΛΙΑ ΔΩΡΑ 1° ΕΠΑΛ Γαλατσίου
ΟΡΤΑΝΤΖΟΓΛΟΥ ΜΑΡΙΑΝΘΗ 2° Γυμνάσιο Ν. Φιλαδέλφειας
ΣΟΥΡΤΖΗΣ ΦΩΤΗΣ 1° ΕΠΑΛ Γαλατσίου
ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΩΓΩ 1° ΕΠΑΛ Γαλατσίου
ΤΟΠΑΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 1° – 2° Γυμνάσιο & 2° ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας
(αναπληρώτρια) Ν. Φιλαδέλφειας
ΦΑΡΚΩΝΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ 39° ΓΕΛ Αθήνας

Ανατρέπουμε τους συσχετισμούς για μια ΟΛΜΕ αγωνιστική,
μακριά από την ηττοπάθεια και τη συναίνεση με κάθε κυβέρνηση!