ΟΛΜΕ, ΔΟΕ: Πανελλαδική στάση εργασίας την ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων PISA | Τετάρτη 18 Μάη

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ΟΛΜΕ

Σχετικά με το πρόγραμμα PISA – Πανελλαδική 3ωρη στάση στις 18/5

H πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, παρά τις αντιδράσεις σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας, θέτει σε εφαρμογή τα άρθρα 104 και 108 του ν.4823/2021, ώστε να διενεργήσει εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ’ τάξης 300 Δημοτικών και της Γ’ τάξης 300 Γυμνασίων.

Το ΥΠΑΙΘ, συνεπές στην στείρα επικοινωνιακή πολιτική του, διακηρύσσει ότι το εξεταστικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με βάση το διεθνές πρόγραμμα P.I.S.A. (Programme for International Student Assessment) του ΟΟΣΑ. Δείχνει να αγνοεί ότι το πρόγραμμα αυτό έχει δεχτεί σοβαρή κριτική παγκοσμίως με βασικά επιχειρήματα, μεταξύ άλλων, ότι η χρησιμοποίησή του ως ερευνητικού εργαλείου οδηγεί σε έναν ακραίο και αφόρητο ανταγωνισμό ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κατάταξη των σχολείων, των μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει την στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης.

Αντί το ΥΠΑΙΘ να ασχοληθεί επιτέλους με τα μαθησιακά κενά αλλά και τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες της πανδημίας, εμμένει στην άσκοπη προβολή μιας δήθεν «αριστείας» για λίγους και οδηγεί στην αντιπαιδαγωγική κουλτούρα του ανταγωνισμού.

Αποδεικνύεται για μία ακόμα φορά η άγνοια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για την σχολική πραγματικότητα και η αδιαφορία της για τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Δεν ενδιαφέρεται για την πρόοδο και τη διασφάλιση μιας ποιοτικά αναβαθμισμένης συμπεριληπτικής δημόσιας εκπαίδευσης, που θα δίνει πραγματικά ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά.

Οι εξετάσεις τύπου PISA, όπως και η Τράπεζα Θεμάτων και η ΕΒΕ,  αλλάζουν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και το μετατρέπουν σε ένα εξεταστικό κέντρο με τον παιδαγωγικό του ρόλο εξοβελισμένο, με στόχο τον αποκλεισμό των μαθητών/μαθητριών από τη δημόσια εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί ονειρευόμαστε ένα δημόσιο, δωρεάν, συμπεριληπτικό, δημοκρατικό και συνεχώς βελτιούμενο σχολείο για όλα τα παιδιά. Ένα σχολείο που θα στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη και ουσιαστική καλλιέργεια του συνόλου της μαθητικής κοινότητας.

Κηρύσσουμε πανελλαδική 3ωρη στάση εργασίας (8-11πμ) στις 18 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων και καλούμε τα μέλη μας να μην συμμετάσχουν στις διαδικασίες διεξαγωγής του ελληνικού προγράμματος PISA.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ της χώρας να προκηρύξουν, όπου χρειάζεται, συμπληρωματική 3ωρη στάση (11-2μμ) και να ενημερώσουν άμεσα τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των εμπλεκομένων σχολείων για τις συνέπειες του προγράμματος PISA.

Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο,

Υπερασπιζόμαστε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας!


ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ | ΔΟΕ

Ακυρώνουμε την υλοποίηση των εξετάσεων PISA

H κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. σε εφαρμογή των άρθρων 104 και 108 του ν.4823/21 επιχειρεί, υποτίθεται, να διενεργήσει εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο για τους/τις μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης 300 Δημοτικών και της Γ΄ τάξης 300 Γυμνασίων.

Την επόμενη σχολική χρονιά προβλέπεται η καθολική εφαρμογή των εξετάσεων σε όλα τα δημοτικά και γυμνάσια της χώρας οι οποίες αποτελούν μέρος του συνολικού αντιδραστικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της αξιολόγησης μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων, με οδυνηρές συνέπειες για τη δημόσια εκπαίδευση, με περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών και ασφυκτικό έλεγχο των σχολικών πρακτικών και διδασκαλίας.

Η δίωρη εξέταση σε Γλώσσα και Μαθηματικά με ποσοτικούς δείκτες και κοινά θέματα για όλη τη χώρα μετατρέπουν τους/τις μαθητές/τριες σε πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος που έχει ως στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον μορφωτικό αποκλεισμό του μαθητικού πληθυσμού. Οι μαθητές/τριές μας οδηγούνται σε ένα αγώνα δρόμου ώστε να ανταπεξέλθουν σε «φασόν», πανελλήνιου τύπου εξετάσεις, που καλλιεργούν την κουλτούρα απόρριψης που θα τους συνοδεύει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Επιδιώκουν να ενισχύσουν τον κοινωνικό ανταγωνισμό, τη λογική «όλοι εναντίον όλων», με τα αποτελέσματα να ιεραρχούν μαθητές και σχολεία, ανοίγοντας τον αντιδραστικό δρόμο για την γονεϊκή επιλογή σχολείων, μέσω της σύγκρισης!

Οι εξετάσεις PISA μόνο αθώες δεν είναι!

Αποτελούν εργαλεία του Ο.Ο.Σ.Α. και των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων της Ε.Ε. για τη δημόσια εκπαίδευση. Επιχειρούν να αλλάξουν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να το μετατρέψουν σε ένα εξεταστικό κέντρο όπου θα κυριαρχεί η εμπορευματοποίηση του μορφωτικού αγαθού.

  • Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπεί η γνώση σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, θυσιάζοντας οποιαδήποτε έννοια ολόπλευρης ανάπτυξης και ουσιαστικής καλλιέργειας των μαθητών/τριών. Να μη «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη πάνω στα σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα.
  • Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο, τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας.

Με βάση τα παραπάνω:

Κηρύσσουμε πανελλαδική 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας για το πρώτο 3ωρο του πρωινού προγράμματος, στις 18 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων, προκειμένου να ακυρώσουμε τις εξετάσεις  κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού.

Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. της χώρας να προβούν σε κοινές ενημερώσεις – συζητήσεις με τις ενώσεις – συλλόγους γονέων και συλλόγους διδασκόντων, ώστε να απορρίψουν τη συμμετοχή στις εξετάσεις.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις προκειμένου να αποτραπεί η διάλυση του δημόσιου σχολείου.


Διαβάστε επίσης | Πρωτοβουλία ΠΕ: Μπλόκο στις εξετάσεις PISA, ένα διεθνή αποτυχημένο θεσμό που σερβίρει το υπ. Παιδείας σαν καινοτομία