19.8 C
Athens
Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024

Άνοιγμα Σχολείων: Επιτελικό αλαλούμ. Τσιμουδιά για τηλεκπαίδευση ελλείψει πλατφόρμας

Πρόσφατα

Η καταστροφική διαχείριση της Νίκης Κεραμέως σε ό,τι αφορά στην αντιμετωπίση της πανδημίας στα σχολεία κατέληξε, όπως ήταν φυσιολογικό, σε τρομερό αδιέξοδο. Διαθέσιμη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης ουσιαστικά δεν υπάρχει.

Από το Νίκο Γαλανόπουλο
Πηγή: News247

Ποια είναι η μοναδική λέξη που δεν ακούστηκε στη συνέντευξη Τύπου της Νίκης Κεραμέως (μαζί με τον Θάνο Πλεύρη) για τον τρόπο με τον οποίο θα ανοίξουν τα σχολεία από την προσεχή Δευτέρα παρά την επέλαση της Ομικρον; Απάντηση: Δεν ακούστηκε η λέξη τηλεκπαίδευση.

Εδώ γεννάται ένα μεγάλο γιατί. Τα επιχειρήματα της Υπουργού ότι η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να αντικατασταθεί για ψυχολογικούς και εκπαιδευτικούς λόγους ισχύουν (τα έχουμε, άλλωστε, καταγράψει εδώ και πολλούς μήνες) ωστόσο εδώ έχουμε να κάνουμε με απολύτως οριακές καταστάσεις και με μία μεγάλη απειλή.

H τηλεκπαίδευση σε χώρες όπως οι ΗΠΑ ήταν η πρώτη και εύλογη απάντηση στο χάος που δημιούργησε η Ομικρον. Γιατί να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην Ελλάδα για ένα βραχύ χρονικό διάστημα, μέχρι να καταλαγιάσει το αυτό το απίστευτα ισχυτό κύμα του ιού και αυξηθεί κατά πολύ ο αριθμός των εμβολιασμένων μαθητών;

Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρχει διαθέσιμη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης αλλά απ’ ότι φαίνεται ΔΕΝ υπάρχει. Και δεν υπάρχει γιατί η πολυδιαφημισμένη συμφωνία του ελληνικού δημοσίου με την εταιρία CISCO είναι πιο διάτρητη από ποτέ, ιδιαίτερα μετά από την τελευταία απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα που αποτελούσε κόλαφο για το Υπουργείο.

Εξηγούμαστε αναλυτικά: “Στη σχετική απόφασή της, και συγκεκριμένα στη σελίδα 40, η Αρχή τονίζει: “Είναι σαφές ότι η εταιρεία Cisco (εν προκειμένω ο όμιλος και οι εταιρείες του) υπόκειται στο δίκαιο των ΗΠΑ, συνεπώς, κατ’ αρχήν, δεν εξασφαλίζεται επαρκές επίπεδο προστασίας προσωπικών δεδομένων.”

Ακολούθως, στη σελίδα 42 αναγράφονται τα εξής: “Το Υπουργείο (σσ Παιδείας) οφείλει να αποδείξει και τεκμηριώσει με μια λεπτομερή έκθεση ότι η προβληματική νομοθεσία δεν θα εφαρμοστεί στην πράξη στα διαβιβαζόμενα δεδομένα ή/και στον εισαγωγέα και, κατά συνέπεια, ότι η νομοθεσία αυτή δεν θα εμποδίσει τον εισαγωγέα να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του οι οποίες απορρέουν από το άρθρο 46 του ΓΚΠΔ.”

Τουτέστιν, η Αρχή αξιώνει από το Υπουργείο να προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες έτσι ώστε η λειτουργία της τηλεκπαίδευσης να είναι τουλάχιστον σύννομη (γιατί μέχρι σήμερα ΔΕΝ είναι).

Για τα ανωτέρω και για όλα όσα καταδικαστικά βρήκε η Αρχή, έχει δοθεί προθεσμία συμμόρφωσης στο Υπουργείο, 2 μήνες για κάποια από αυτά και 4 μήνες για άλλα. Οι 2 μήνες λήγουν στις 16/1/2022, σε 12 μέρες από σήμερα.

Το Υπουργείο, δηλαδή, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει σε νέα εκτίμηση αντικτύπου (η πιο πρόσφατη απορρίφθηκε) αλλά και σε διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Το δεύτερο δεν έχει γίνει σίγουρα. Το πρώτο ας το επιβεβαιώσει ή ας το διαψεύσει το Υπουργείο Παιδείας και η ίδια η Υπουργός η οποία άλλωστε υπογράφει και τη Συμφωνία για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου.

Η κα Υπουργός, ως νομικός, γνωρίζει βέβαια πάρα πολύ καλά ότι εφόσον αρχίσει διαδικασία τηλεκπαίδευσης χωρίς να ικανοποιούνται στοιχειωδώς οι παραπάνω προϋποθέσεις τα πρόστιμα από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα θα αρχίσουν να πέφτουν βροχή. Και αυτή βέβαια είναι μία εξέλιξη η οποία θα “ακουμπά” και τη Cisco (και με την έννοια του πλήγματος στην αξιοπιστία της).

Απ’ όλα τα παραπάνω λοιπόν, γίνεται σαφές γιατί το Υπουργείο αποφεύγει όπως ο διάολος το λιβάνι τη λέξη τηλεκπαίδευση ενώ κάτω από πολύ πιο ευνοϊκές συνθήκες σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της πανδημίας την είχε τσίχλα στο στόμα. Συν το ότι η τηλεκπαίδευση πρέπει να συνοδευτεί και από ειδικές άδειες για τους γονείς.

Θα κλείσουμε με ένα ερώτημα προς το Υπουργείο Παιδείας: Τι ακριβώς θα συμβεί με τους μαθητές που εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα (είτε γιατί θα βρεθούν θετικοί είτε γιατί έχουν υποκείμενα νοσήματα που καθιστά επικίνδυνη τη δια ζώσης παρακολούθηση); Θα καλυφθούν από τηλεκπαίδευση και αν ναι, από ποια πλατφόρμα;

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις