Ο ολοκληρωμένος και ολοκληρωτικός έλεγχος μίντια και δημοσιογράφων γίνεται με κρατικά κονδύλια, τις περίφημες δαπάνες επικοινωνιακής πολιτικής, προγράμματα που συνεχίζουν να εγκρίνονται από την υπηρεσία του Μεγάρου Μαξίμου, αν και σταμάτησε η δημοσιοποίησή τους ανά 6μηνο και έτος. Ποιος θα τολμήσει, για παράδειγμα, να γράψει σε εφημερίδα ή ιστοσελίδα οτιδήποτε αρνητικό για τον περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη, ο οποίος για το 2021 διαχειρίζεται κονδύλι ύψους 4.244.157 ευρώ για προβολή κάθε ενέργειας της περιφερειακής αρχής και κάθε είδους φιέστα; Και σαν να μην έφτανε αυτό, η διοίκηση Πατούλη έχει και απευθείας τηλεοπτική κάλυψη-προβολή μέσω της σύμβασης με τον σταθμό Attica TV του Θριάσιου, στον οποίο ελέγχει δελτία ειδήσεων και συγκεκριμένες εκπομπές «προβολής» της δράσης της.
Η κρατική διαφήμιση σημείωσε μεν θεαματική βουτιά την περίοδο των μνημονίων, με το συνολικό ποσό που πήγε στα ΜΜΕ να ανέρχεται σε 10-12 εκατ. ευρώ ανά έτος, αλλά ήταν και παραμένει ένας από τους βασικούς πυλώνες στήριξης λειτουργίας τους. Για πρώτη φορά, όμως, τα διαφημιστικά κονδύλια διανέμονται στα ΜΜΕ με αποκλειστικό κριτήριο τον έλεγχο της δημοσιογραφικής ύλης. Γνώμονας είναι η θετική μόνο προβολή για αυτόν που πληρώνει και η εξαφάνιση όλων των αρνητικών δημοσιευμάτων. Ένα δεύτερο παράδειγμα, άλλωστε, είναι ο νεοδημιουργηθείς φορέας για το «εθνικό σχέδιο ανάκαμψης», με έργο τον συντονισμό των επιχειρηματικών προγραμμάτων, ο οποίος μόνο για διαφημιστική προβολή διαθέτει το ποσό των 650.000 ευρώ!
Ήδη, από το 2016, η κρατική διαφήμιση πήρε τα πάνω της, κυρίως από υπουργεία, περιφέρειες, φορείς του στενού δημόσιου τομέα. Τα ποσά έχουν κυριολεκτικά ξεφύγει τα δυο τελευταία χρόνια της διακυβέρνησης Μητσοτάκη, με τη λίστα Πέτσα και την καμπάνια εμβολιασμού ως τα πλέον χαρακτηριστικά προγράμματα καθολικού ολοκληρωτικού ελέγχου των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων. Με την κυβέρνηση να σέρνει τον χορό της αύξησης των κονδυλίων για επικοινωνία, έχουν πραγματικά ξεσαλώσει και όλες οι άλλες κρατικές δομές, κυρίως οι περιφέρειες και τα υπουργεία, μοιράζοντας εύκολα χρήμα στα φιλικά τους μίντια, παζαρεύοντας την προβολή των προέδρων, διευθυντών και λοιπών στελεχών.
Πηγή: ΠΡΙΝ του Σαββατοκύριακου