3.5 C
Athens
Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου, 2023

Απολογισμός Δράσης ΔΣ ΕΛΜΕ Κέρκυρας για τις συνδικαλιστικές χρονιές 2019-2020 και 2020-2021

Πρόσφατα

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η δράση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας αναπτύχθηκε σε μια περίοδο ,κατά την οποία η πανδημία είχε κυρίαρχη επίδραση στη δράση και τη λειτουργία των σχολείων και της κοινωνίας. Στο πρώτο εξάμηνο του 2020 είχε ως χαρακτηριστικό την καθολική καραντίνα σε όλες τις δραστηριότητες. Ο εκπαιδευτικός κόσμος κλήθηκε να καλύψει το κλείσιμο των σχολείων με την εφαρμογή της τηλεκπαιδευσης. Στηρίξαμε τα παιδιά στην πρώτη φάση σε επίπεδο ψυχοσυναισθηματικό και γνωστικό και προσπαθήσαμε με ίδια μέσα να λειτουργήσουμε προς όφελος των μαθητών μας. Μέσα σε αυτήν την δύσκολη περίοδο η κυβέρνηση της Ν.Δ αντιμετωπίζοντας την κρίση ως ¨ευκαιρία¨ φρόντισε να περάσει μια σειρά από αντιδραστικούς νόμους μέσα σε ένα περιβάλλον κοινωνικής ακινησίας και σιωπής λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας, για το περιβάλλον, τις εργασιακές σχέσεις, την αύξηση των ωρών εργασίας , την συνδικαλιστική δράση . Το ίδιο έπραξε και το Υπουργείο παιδείας. Μέσα στην καραντίνα μια σειρά από νόμους που αφορούσαν την επαγγελματική εκπαίδευση, την εισαγωγή στα ΑΕΙ, πέρασε την ΕΒΕ , την εξίσωση των πτυχίων κολλεγίων με αυτά των ΑΕΙ, την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, την επαναφορά της τράπεζα θεμάτων στην Α και Β Λυκείου, τις εξετάσεις τύπου PISA στη Γ΄ Γυμνασίου, το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας αντέδρασε σε όλες αυτές τις προσπάθειες της κυβέρνησης πραγματοποιώντας παραστάσεις διαμαρτυρίας, μέσα στην καραντίνα, τόσο στη ΔΔΕ, όσο και στην ΠΔΕ, μαζί με το ΣΕΠΕ, ενάντια σε όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης. Η ΕΛΜΕ ήταν από τα πρώτα σωματεία, που μαζί με σωματεία του ιδιωτικού τομέα πραγματοποίησαν διαμαρτυρία στο Νοσοκομείο, ζητώντας μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας. Το ίδιο κάναμε και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για τα μέτρα στα σχολεία, κάνοντας μάλιστα αυτοψία σε όλα τα σχολεία της Κέρκυρας, λίγο πριν ανοίξουν, μετά την πρώτη καραντίνα.

Κατά το ίδιο διάστημα το Υπουργείο επιδίωξε να επιβάλει το Live streaming στα σχολεία βρήκε όμως τους εκπαιδευτικούς στο δρόμο , οι οποίοι κατάφεραν με την αντίδρασή τους το Υπουργείο να υπαναχωρήσει. Το

2020 στον εκπαιδευτικό χώρο το Υπουργείο επιδίωξε να εφαρμόσει δια της βίας ηλεκτρονικές εκλογές για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων, με πρόσχημα την πανδημία και βρήκε μπροστά του την καθολική απόρριψη από την πλευρά των εκπαιδευτικών.

Καθόλη τη διάρκεια των 2 αυτών χρόνων η στάση της κυβέρνησης και του Υπουργείου απέναντι σε κάθε δημόσια δομή ήταν εχθρική και με στόχο να διαχειριστεί την υγειονομική κρίση με το λιγότερο δυνατό οικονομικό κόστος. Πιστεύει ακόμα και τώρα πως η πανδημία είναι η χρυσή της ευκαιρία, για να ξηλώσει κάθε τί που έχει δημόσιο χαρακτήρα. Η αυταρχικότητα και η αστυνομοκρατία που επιβλήθηκε την προηγούμενη χρονιά από την κυβέρνηση ξεπέρασε κάθε όριο. Η ΕΛΜΕ βίωσε την αστυνομοκρατία αυτή, στον εορτασμό του Πολυτεχνείου, αλλά μαζί με τα υπόλοιπα σωματεία του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα, πραγματοποίησε δύο συγκεντρώσεις για το Πολυτεχνείο, έξω από το Εργατικό Κέντρο και στη Σπηλιά, με τους καθηγητές και το Δ.Σ. να παραβρίσκονται και στις δύο, σπάζοντας με αυτόν τον τρόπο την τρομοκρατία της κυβέρνησης στην πράξη. Αυτό συνέβη και στην εκπαίδευση, με μια σειρά κινητοποιήσεις να πνίγονται στα χημικά, με τις τρεις προσφυγές του Υπουργείου στα δικαστήρια, για να βγάλει παράνομη την Απεργία – Αποχή και μια σειρά άλλα παραδείγματα. ΟΜΩΣ οι φοιτητές και ο κόσμος της εργασίας έδειξαν ότι μπορούν με την οργανωμένη δράση συσπειρωμένοι, να αντιστέκονται, να αγνοούν με την δράση τους τις απαγορεύσεις και οι αγώνες να έχουν νικηφόρα αποτελέσματα ( πανεπιστημιακή αστυνομία, efood, cosco).

Στο μέτωπο της εκπαίδευσης και στον μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και κόντρα στις απειλές και τον αυταρχισμό του υπουργείου, τροχοπέδη ήταν η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας. Η μεγαλειώδης και περήφανη αντίσταση των εκπαιδευτικών και η μαζική τους συμμέτοχη στην απεργία – απόχη -95% πανελλαδικά και στην Κέρκυρα-, άλλα και στην απεργία της 11 Οκτωβρίου, όπου 100.000 εκπαιδευτικοί κατέβηκαν στο δρόμο, δεν κράτησε ως το τέλος. Η πλειοψηφία που έχει διαμορφωθεί στην Ομοσπονδία (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ) υποτάχθηκε στην ¨νομιμότητα¨ και συνεχίζει μέχρι και σήμερα, αταλάντευτη να νίβει η μία την άλλη, με αποτέλεσμα να αφήνουν ακάλυπτο ένα ολόκληρο κλάδο εργαζομένων μπροστά στις απειλές και τους εκφοβισμούς του υπουργείου και της κυβέρνησης. Ο αγώνας αυτός, κατάφερε να σταματήσει το νέο σχολείο εφιάλτη που οραματίζεται η κυβέρνηση με κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών κι εκπαιδευτικών, από το Φεβρουάριο, που επιχειρήθηκε να περάσει για πρώτη φορά, μέχρι και την απόφαση του Δικαστηρίου και την αλλαγή στάσης της ΟΛΜΕ. Ακόμα και τώρα δυσκολεύεται η κυβέρνηση να το περάσει και απόδειξη γι’ αυτό είναι οι συνεχείς παρατάσεις που δίνει. Ο αγώνας αυτός δε σταματάει εδώ. Είναι ένας μακρύς και δύσκολος αγώνας και αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη, τόσο για την ατομική αξιολόγηση, που είναι προ των πυλών, όσο και για τα επόμενα μέτρα που θα έρθουν.

Μονόδρομος είναι η οργάνωση της πάλης από τα πρωτοβάθμια σωματεία, τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους, ο συντονισμός της δράσης τους, η διαμόρφωση συσχετισμών σε αυτά που να δίνουν τη δυνατότητα να παίξουν τον πραγματικό τους ρόλο. Και αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα. Να μπορέσουν συντονισμένα τα πρωτοβάθμια σωματεία να ξεπεράσουν και να πιέσουν την Ομοσπονδία.

Μονόδρομος είναι και η ακόμα πιο στενή συνεργασία της ΕΛΜΕ, τόσο με τους γονείς και τους μαθητές, όσο και με σωματεία εργαζομένων του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα. Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο θέμα των εκπαιδευτικών, όπως και τα υπόλοιπα δεν είναι μόνο θέμα των άλλων εργαζομένων. Η Παιδεία, η Υγεία, τα εργασιακά, το Ασφαλιστικό είναι ζητήματα που αφορούν όλον τον κόσμο της εργασίας, τους γονείς που είναι εργαζόμενοι, αλλά και τους μαθητές μας, που είναι η αυριανή βάρδια της Εργατικής Τάξης. Η προσπάθεια που έγινε τα τελευταία χρόνια για την πιο στενή συνεργασία των σωματείων, πρέπει να συνεχιστεί με μεγαλύτερο ζήλο, αφού μέχρι τώρα έχει δώσει αποτελέσματα. Η παρουσία των σωματείων στην απεργία των εκπαιδευτικών, οι κοινές παραστάσεις διαμαρτυρίας με γονείς, οι κοινές εκδηλώσεις για την πανδημία και την υγεία, για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, οι κοινές κινητοποιήσεις, με αποκορύφωμα τον εορτασμό του Πολυτεχνείου, όπου έσπασε η απαγόρευση, είναι μόνο λίγα από αυτά που μπορούν να γίνουν από το σύνολο των σωματείων, τόσο στην Κέρκυρα, όσο και πανελλαδικά.

Το Δ.Σ. που προέκυψε από τις εκλογές τον Δεκέμβρη του 2019 παρέμεινε το ίδιο και το 2020-2021 εξαιτίας της αναστολής των εκλογικών διαδικασιών λόγω της πανδημίας και η σύνθεσή του ήταν:

Α.Σ.Ε. (το ψηφοδέλτιο που στηρίζεται από το ΠΑΜΕ) 3 έδρες

ΕΑΚ 2 έδρες

ΔΑΚΕ 1 έδρα

ΑΣΚ 1 έδρα.

Το Σωματείο ενήργησε με γνώμονα την υπεράσπιση του Δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Διεκδίκησε και διεκδικεί :

  • την υγειονομική ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών

  • περισσότερες προσλήψεις καθαριστριών και στους 3 Δήμους της Κέρκυρας

  • ενημέρωσε για την αξιολόγηση και για τις αλλαγές στην εκπαίδευση

  • στήριξε οικονομικά μαθητές και εκπαιδευτικούς ( ταμείο Αλληλοβοήθειας)

  • φρόντισε για την ασφάλεια , διατροφή και διαμονή μαθητών που είχαν αποκλειστεί από τις οικογένειές τους κατά τη διάρκεια των πλημμυρών

  • πραγματοποίησε παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Δ/νση Β/θμιας και Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης για τα πρότυπα και τα πειραματικά, για τη σύμπτυξη τμημάτων σε σχολεία, για δωρεάν παροχή ράπιντ τέστ

αντιστάθηκε:

  • στην υποχρεωτική εφαρμογή τηλεκπαιδευσης σε περιόδους που τα σχολεία ήταν κλειστά για λόγους άσχετους με την πανδημία

  • στον παράδοξο και παράτυπο τρόπο τοποθέτησης νεοδιόριστων και αναπληρωτών και για κάθε υπηρεσιακή μεταβολή

  • τα κενά των σχολείων

Οι Γ.Σ δεν ήταν εφικτές κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Παρόλα αυτά έγιναν συνελεύσεις σε εξωτερικούς χώρους κάθε φορά που το επέτρεπαν οι συνθήκες και το απαιτούσαν οι στιγμές. Η συμμετοχή ήταν γενικά ικανοποιητική και σιγουρά μεγαλύτερη στις συνελεύσεις που αφορούσαν την αξιολόγηση και τη στάση του κλάδου. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις κινητοποιήσεις και στις Γ.Σ. θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερη και καθήκον του νέου Δ.Σ. είναι να κάνει ότι μπορεί προκειμένου να σταματήσει η λογική της ανάθεσης και να μαζικοποιήσουμε ακόμα περισσότερο τις διαδικασίες του σωματείου.

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας συνεχίζει την αγωνιστική της παράδοση διεκδικώντας εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και μαθητών μας, παρεμβαίνοντάς στα εκπαιδευτικά και κοινωνικά ζητήματα την αφορούν.

Στόχοι Πάλης για το επόμενο διάστημα

  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών, νοσηλευτών και λοιπών υγειονομικών.

  • Πλήρη επίταξη, άνευ όρων, κλινών, κλινικών, κρεβατιών ΜΕΘ, εξοπλισμού εργαστηρίων και του προσωπικού του ιδιωτικού τομέα και ένταξή του στο κρατικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας

  • Μέτρα στήριξης και επιτάχυνσης του εμβολιαστικού προγράµµατος. Κέντρα ενηµέρωσης, εµβολιασµού, διεξαγωγής τεστ και εξατοµικευµένης παρακολούθησης συνδεδεµένα µε τα σχολεία, στα πλαίσια ενός ενισχυμένου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

  • Μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων με ευθύνη του ΕΟΔΥ, με σκοπό το σπάσιμο της αλυσίδας μετάδοσης. Καμία οικονομική επιβάρυνση των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων που χρειάζεται να προσκομίσουν τεστ. Να πολλαπλασιαστούν τα σημεία που ο ΕΟΔΥ πραγματοποιεί δωρεάν τεστ και να επεκταθεί χρονικά η διαδικασία.

  • Όχι στον εκβιασμό και τη διαίρεση των εργαζοµένων που καλλιεργεί η κυβέρνηση. Δε θα περάσουν οι ποινές και οι απολύσεις.

Επιπλέον, ζητάμε άμεσα:

  • Να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων. Διαφάνεια στις τοποθετήσεις. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Κατάργηση το ν. 4692/18 του ΣΥΡΙΖΑ. Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων, του θεσμού των Ωρομίσθιων και ΑΜΩ, των προσλήψεων εκτός πινάκων. Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών που εργάζονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

  • Εδώ και τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, 15 μαθητές ανά τάξη. Έγκριση όλων των τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών.

  • Να εξασφαλιστεί μόνιμο προσωπικό για την καθαριότητα για όλα τα σχολεία, ώστε να μπορούν επί της ουσίας να τηρηθούν τα πρωτόκολλα.

  • Επιπλέον δρομολόγια για τη μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο με σκοπό να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

  • Αυξημένη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με σκοπό την εξασφάλιση όλων απαραίτητων υλικών καθαρισμού, ατομικής υγιεινής και υποδομών στα σχολεία.

Για τη στήριξη των μαθητών, την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας και την ίδια την μορφωτική και εκπαιδευτική διαδικασία απαιτούμε:

  • Να ληφθούν άμεσα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση.

  • Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.

  • Να λειτουργούν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών. Να λειτουργήσουν παντού τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες κάλυψης και αναπλήρωσης των κενών.

  • Ουσιαστική ενίσχυση των αντικειμένων της Φυσικής Αγωγής, των Εικαστικών, της Θεατρικής και Μουσικής Αγωγής με στόχο την ολόπλευρη στήριξη των μαθητών. Επαναφορά των καλλιτεχνικών μαθημάτων που καταργήθηκαν στο Λύκειο (Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο). Επαναφορά της Κοινωνιολογίας ως ισότιμο μάθημα.

  • Προσλήψεις Ψυχολόγων και Κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία από την αρχή της χρονιάς. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, μείωση του αριθμού μαθητών στα τμήματα Ένταξης. Στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ με όλο το αναγκαίο προσωπικό ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες της αξιολόγησης και των διαγνώσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Να μην εφαρμοστεί η οδηγία – κόφτης για την παράλληλη στήριξη.

  • Πρόγραμμα σχολικών γευμάτων κρατικά οργανωμένο με επέκταση σε όλα τα σχολεία. Πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού π.χ. τραπεζοκόμοι για τη στήριξη του προγράμματος σε όλα τα σχολεία.

  • Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι τεχνολογικές υποδομές των σχολείων με ενίσχυση σε πόρους και υλικό όλων των ψηφιακών λειτουργιών των σχολείων, που θα υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δε θα την υποκαθιστούν. Απεμπλοκή των ιδιωτών από τις διάφορες λειτουργίες του σχολείου που τους έχει παραχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας.

  • Κατάργηση όλων των νομοθετικών διατάξεων που γενικεύουν τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός πανδημίας, των διατάξεων για τις κάμερες στις τάξεις. Καμία αξιοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για την κάλυψη εκπαιδευτικών κενών.

Απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές – αντεργατικές νομοθετικές διατάξεις που ψηφίστηκαν το τελευταίο διάστημα απαιτούμε:

  • Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση στα σχολεία και των εκπαιδευτικών (ν. 4823/2021, ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό) που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Επαναπροκήρυξη της Απεργίας – Αποχής από την ΟΛΜΕ και λήψη όλων των μέτρων προκειμένου να μην εφαρμοστούν οι παραπάνω νόμοι

  • Να καταργηθεί – να μην εφαρμοστεί συνολικά ο νόμος 4823/21 (Κεραμέως).

  • Καμία εμπλοκή ιδιωτικών φορέων, επιχειρήσεων και ΜΚΟ στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη λειτουργία των σχολείων. Αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση για όλες τις ανάγκες των σχολείων.

  • Να καταργηθεί εδώ και τώρα η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα θεμάτων.

  • Να καταργηθεί, να μην εφαρμοστεί ο νόμος 4808/21 (Χατζηδάκη) για τα εργασιακά.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις