Εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: η μηχανή είχε εκτροχιαστεί και τον Αύγουστο

Στις 22 Αυγούστου είχε εκτροχιαστεί ξανά το μηχάνημα λείανσης που κόστισε τη ζωή ενός εργαζόμενου την Τρίτη

Σε σοβαρές καταγγελίες προχώρησε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ Σπύρος Ρεβύθης μέσω της ΕΡΤ για την εκπομπή «Από τις 6», σχετικά με τον εκτροχιασμό που κόστισε τη ζωή σε έναν 41χρονο εργαζόμενο, αναφέροντας ότι υπάρχουν στοιχεία για προβλήματα στα συγκεκριμένα λειαντικά μηχανήματα της αναδόχου εταιρίας που πραγματοποιούσε τις εργασίες συντήρησης και μάλιστα είχε σημειωθεί ξανά εκτροχιασμός στις 22 Αυγούστου 2021 για τον ίδιο λόγο, στο σταθμό Βικτώρια.

Όπως είπε με το που έγινε το δυστύχημα άνοιξαν τα στόματα των συναδέλφων και μίλησαν και για άλλα προβλήματα. «Έχουμε στοιχεία στα χέρια μας από εργαζόμενους», είπε ενώ παρουσίασε φωτογραφίες από το περιστατικό, που δείχνουν τη λοκομοτίβα να έχει εκτροχιαστεί λόγω προβλημάτων στα φρένα.

Δείτε τις φωτογραφίες που εξασφάλισε ο ρεπόρτερ της ΕΡΤ Κώστας Στάμου.

«Είχε κρατηθεί κρυφό από την εταιρεία και μόνο μετά το δυστύχημα το μάθαμε και μπορέσαμε να βρούμε στοιχεία», είπε ο Σπύρος Ρεβύθης. Ο ίδιος επισήμανε η λείανση ήταν εργασία που είχε να γίνει από το 2008 για λόγους ασφαλείας και πως ο ίδιος είχε δώσει τη συγκατάθεσή του στο σχετικό ΔΣ.

Σχολιάζοντας τις αναφορές της Διοίκησης της ΣΤΑΣΥ για συγκατάθεσή του στο ΔΣ για τις εργασίες λείανσης των γραμμών, είπε πως είχε συμφωνήσει διότι αποτελούν απαραίτητες διορθωτικές εργασίες συντήρησης που έπρεπε γίνουν για λόγους ασφαλείας, όμως η Διοίκηση είχε την αποκλειστική ευθύνη να ελέγξει τον εργολάβο.

Ο ίδιος καταλόγισε στη Διοίκηση χρησιμοποιεί μεθόδους που ανήκουν σε άλλη εποχή με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να φοβούνται μήπως χάσουν τις δουλειές τους γι’ αυτό και δεν είχε γίνει γνωστό το περιστατικό. «Έχουμε καταγγελίες και για άλλα περιστατικά, αλλά δεν έχουμε στοιχεία. Μόλις τα βρούμε θα τα παρουσιάσουμε κι αυτά», είπε.

Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ

Τις καταγγελίες σχολίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Χαιρέτας, λέγοντας πως και ο ίδιος, πρώτη φορά  βλέπει τις φωτογραφίες από τον εκτροχιασμό το καλοκαίρι.

Το γεγονός αυτό που καταγγέλλεται διερευνήθηκε και δεν έχει καμία σχέση με το σύστημα πέδησης, υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ. Τόνισε ότι η έρευνα για το δυστύχημα προχωρά και ότι είναι επιθυμία και της ΣΤΑΣΥ να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια.

Ο κ.Χαιρέτας σε ότι αφορά την διερεύνηση ανέφερε επίσης  ότι θα τοποθετηθεί και ανεξάρτητο μέλος στην επιτροπή έρευνας. Επανέλαβε ωστόσο ότι το θέμα αφορά κυρίως την εταιρεία και τις αρχές που πρέπει να το ερευνήσουν. Πρόσθεσε μάλιστα ότι η διοίκηση είναι μαζί με την οικογένεια του εργαζομένου που έχασε τη ζωή του και αναζητεί απαντήσεις .Για τα θέματα συντήρησης του μηχανήματος έργου, ευθύνεται η γερμανική εταιρεία που έχει αναλάβει , μετά από διαγωνισμό  αυστηρών προδιαγραφών.

Για την θέση των εργαζομένων ότι την εργασία λείανσης,  δεν θα έπρεπε να την έχουν αναλάβει εξειδικευμένη εταιρία αλλά η ίδια η ΣΤΑΣΥ, ο κ. Χαιρέτας, σχολίασε επίσης ότι, είναι ένα σημαντικό έργο για την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών που είχε καθυστερήσει πολύ και ακολουθήθηκαν  όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και έλεγχοι πριν την κύρωση της σύμβασης με την εταιρεία.


Πηγή: ΕΡΤ