9 C
Athens
Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου, 2023

ΕΚΑ, Σωματείο ΣΤΑΣΥ: Η διοίκηση να δώσει απαντήσεις για θέματα ασφαλείας και για τον άδικο χαμό του συναδέλφου

«Το πρόβλημα στα φρένα γεννά τα ερωτήματα. Είχε συντηρηθεί το όχημα; Τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας» ο εργολάβος

Σαφείς αιχμές, για τη μη τήρηση των μέτρων ασφαλείας, από την αυστριακή εταιρεία – εργολάβο που είχε αναλάβει το έργο του καθαρισμού των γραμμών του ΗΣΑΠ, αφήνουν το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, και το Σωματείο Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, με ανακοινώσεις τους. Αφορμή το εργατικό δυστύχημα, που σημειώθηκε, στις 04:05 της Τρίτης, το σταθμό ΗΣΑΠ του Αγίου Νικολάου, όταν η ειδική μηχανή λείανσης παρουσίασε πρόβλημα, με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα, λόγω και της κατηφορικής κλίσης της γραμμής και να συγκρουστεί με συρμό στην περιοχή της Αττικής που είχε τοποθετηθεί, για να σταματήσει την πορεία της. Από τη σύγκρουση των δύο οχημάτων, προκλήθηκε ο θανάσιμος τραυματισμός ενός 41χρονου εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, καθώς και ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑΣΥ και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας.

Στο μεταξύ, με αφορμή το εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ,  το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ προχωρούν σε στάσεις εργασίας, σε αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ, την Πέμπτη 18 Νοέμβρη.

Εργατικό Κέντρο Αθήνας

«Είναι πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα για τις συνθήκες του δυστυχήματος με το ειδικό όχημα λείανσης των γραμμών, στο οποίο επέβαιναν τρεις εργαζόμενοι, ο ένας εκ των οποίων σκοτώθηκε και οι δύο τραυματίστηκαν», αναφέρει το ΕΚΑ διευκρινίζει: «Το πρόβλημα στα φρένα που αναφέρει η ΣΤΑΣΥ γεννά τα ερωτήματα. Είχε συντηρηθεί το όχημα; Τηρούνταν τα μέτρα ασφαλείας από την εργολαβική εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο;»

Το ΕΚΑ απαιτεί «από την Κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς να διερευνήσουν ενδελεχώς τις συνθήκες του δυστυχήματος και να αποδώσει ευθύνες όπου πρέπει ώστε να μπει ένα τέλος στην ασυδοσία των εργολάβων που βάζουν το κέρδος πάνω από την ανθρώπινη ζωή». «Όχι άλλες χαμένες ζωές εν ώρα εργασίας» προσθέτει και εκφράζει «τα θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του συναδέλφου εργαζόμενου που έχασε τόσο τραγικά την ζωή του στο εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ».

Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ

«Η διοίκηση πρέπει να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων» τονίζει το Σωματείο Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, και ζητά απαντήσεις για τα αίτια του τραγικού συμβάντος σήμερα, το πρωί.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το Σωματείο Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ πενθεί για τον συνάδελφο Πέτρο Γιάμαλη και συμπαραστεκόμαστε ολόθερμα στους οικείους του. Ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στους τραυματισμένους συναδέλφους. Παράλληλα, απαιτούμε την πλήρη διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος και καλούμε την διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να απαντήσει στα κρίσιμα ερωτήματα:

– Ελέγχθηκε και από ποιόν φορέα το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας;

– Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;

– Η εργολαβική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο τηρούσε όλα τα μέτρα ασφαλείας;

– Είχε παρουσιάσει και στο παρελθόν βλάβη το συγκεκριμένο μηχάνημα;

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων. Η ανοχή τελείωσε.

Αιχμές και από τον πρόεδρο του Σωματείου ΣΤΑΣΥ

Την εκτίμηση πως θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες σε όσους είχαν αναλάβει τη συντήρηση του συρμού λείανσης των γραμμών, εκφράζει με δηλώσεις του στο CNN Greece ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ) και εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης. «Ο συρμός αυτός δεν ανήκε στη ΣΤΑΣΥ. Τον ενοικίασε η εταιρεία από εργολάβο, για να χρησιμοποιηθεί στη λείανση των σιδηροτροχιών. Αυτή η μηχανή έπρεπε να πληροί κάποιες προϋποθέσεις: Έπρεπε να γίνουν κάποια check lists, κάποιοι έλεγχοι ρουτίνας. Δηλαδή, έπρεπε να δοκιμαστεί και να τσουλήσει, για να το πούμε απλά, πάνω στις γραμμές της ΣΤΑΣΥ, ώστε να δοκιμαστούν τα φρένα και όλα όσα αφορούν την ασφάλεια του συρμού αλλά και του δικτύου. Αυτό δεν ξέρουμε εάν έγινε και πότε. Κι αν έγινε, το ερώτημα είναι γιατί δεν λειτούργησαν ούτε τα κανονικά φρένα αλλά ούτε και τα εφεδρικάΆρα κάποιοι σίγουρα έχουν ευθύνες», υπογράμμισε με νόημα.

Σε ερώτηση του, για το τι πιστεύει ο ίδιος ότι προκάλεσε το σιδηροδρομικό δυστύχημα, απάντησε: «Δε λειτούργησαν τα εφεδρικά φρένα ή δεν είχε εφεδρικά φρένα ο υπηρεσιακός συρμός λείανσης. Αυτή η λοκομοτίβα ήταν από μία εταιρεία, από την οποία την είχε ενοικιάσει η ΣΤΑΣΥ. Την ώρα που οι εργάτες ολοκλήρωσαν την εργασία τους, ανακάλυψαν ο μηχανοδηγός και οι υπάλληλοι ότι ο συρμός δεν είχε φρένα. Το σημείο όπου βρισκόταν ο συρμός είχε κατηφόρα, στο σταθμό Κηφισιάς με κατεύθυνση προς Πειραιά. Τότε, άρχισε να ρολάρει επάνω στις ράγες ανεξέλεγκτος αναπτύσσοντας ταχύτητα περίπου 50 χλμ. / ώρα και τα φρένα δεν λειτούργησαν όπως θα έπρεπε, ούτε καν τα εφεδρικά. Σε όλους του συρμούς που έχουμε στη ΣΤΑΣΥ και έχουν φρένα από το 1970 και το 1980, εκτός από τα κανονικά υπάρχουν και εφεδρικά φρένα, δεύτερα και τρίτα. Για να γίνω πιο κατανοητός, φανταστείτε ένα αυτοκίνητο να έχουν σπάσει τα φρένα του και να τραβήξει κάποιος το χειρόφρενο».

«Όταν η λειαντική μηχανή βρέθηκε στην κατηφόρα μετά το σταθμό Κηφισιάς ανέπτυξε ταχύτητα. Τη στιγμή που ο συρμός βρέθηκε στο Ηράκλειο, οι εργαζόμενοι ειδοποιήθηκαν ότι μπροστά στο σταθμό του Αγίου Νικολάου έχει τοποθετηθεί συρμός του ΗΣΑΠ ως ανάχωμα και θα γίνει μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών. Πήδηξαν οι εργαζόμενοι πάνω από το συρμό που βρισκόταν εν κινήσει, γιατί φοβήθηκαν τη μετωπική με τον συρμό-ανάχωμα και από εκείνη τη στιγμή η μηχανή άρχισε να κινείται ανεξέλεγκτα επάνω στις ράγες. Όταν έφτασε στο σημείο ανάμεσα στο σταθμό του Αγίου Νικολάου και αυτόν της Αττικής, έπεσε επάνω στο συρμό-ανάχωμα», συνέχισε.

Τέλος, ερωτηθείς αναφορικά με τις επόμενες ενέργειες των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, στον απόηχο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, ο Σπ. Ρεβίθης είπε: «Έχουμε ήδη ζητήσει εξηγήσεις από την εταιρεία, ώστε να μας πει τι ακριβώς έχει συμβεί. Οι Αρχές έχουν αναλάβει τη διερεύνηση του δυστυχήματος. Εμείς, τις επόμενες ημέρες θα προγραμματίσουμε κινητοποιήσεις, γιατί το θέμα αυτό πρέπει να αναδειχθεί. Ήταν ένα δυστύχημα  που χάθηκε άδικα ένας νέος άνθρωπος, μεροκαματιάρης. Είναι λυπηρό το γεγονός ότι με ανευθυνότητα κάποιων ανθρώπων που θα έπρεπε να ελέγξουν την λειτουργικότητα της συγκεκριμένης μηχανής ότι χάθηκε τόσο άδικα μια ανθρώπινη ζωή»

Παρόμοια Άρθρα