ΜΕΤΑ: Μοτοπορεία για τα εργατικά ατυχήματα/δυστυχήματα των διανομέων στην Καλλιθέα. Να είμαστε εκεί | Σάββατο 23/10

Τον έλεγαν Ανέες Μιρ του Αμτζάτ. Ήταν μόλις 18 ετών. Ήταν από το Πακιστάν. Ήταν ένας ανασφάλιστος διανομέας. Πέθανε μόνος. Ήταν ένας από εμάς.

Τον έλεγαν Ανέες Μιρ του Αμτζάτ. Σκοτώθηκε το βράδυ της 10ης Οκτωβρίου 2021, στη συμβολή των οδών Κρέμου και Χαροκόπου, στην Καλλιθέα, όταν οδηγός ταξί παραβίασε την οδική σήμανση του «stop». Εκείνη την Κυριακή, όπως καθημερινά, είχε προσπαθήσει απλώς να βγάλει το «φτωχοκάματο του τρόμου», με το οποίο θα στήριζε τον ίδιο και την οικογένειά του, τους γονείς του και τα δύο του αδέλφια, που ζουν και εργάζονται στο χωριό Καπουροβάλι του Πακιστάν.

Τον έλεγαν Ανέες Μιρ του Αμτζάτ. Δεν είχε χαρτιά, άδεια παραμονής ή εργασίας, ήταν κάτοχος κάρτας αιτούντων ασύλο. Η σορός του νεαρού συναδέλφου πακιστανού ντελιβερά έμεινε στα αζήτητα. Δεν τον έψαξαν ούτε οι άνθρωποι από το εστιατόριο όπου εργαζόταν και τον είχαν αδήλωτο, κάπου στην πλατεία Θεάτρου. Κανείς δεν απέδωσε ευθύνες για το θάνατό του, κανείς δε νοιάστηκε.

Τον έλεγαν Ανέες Μιρ του Αμτζάτ και το όνομά του προστέθηκε στη «μαύρη λίστα» με τους δεκάδες νεκρούς διανομείς και η οποία έχει συγκεκριμένους «συγγραφείς»: τις κυβερνήσεις, και σήμερα αυτή της ΝΔ και το «νόμο των σκλάβων», το αντεργατικό νομοσχέδιο Χατζηδάκη, και την εργοδοσία, που ασύδοτα τρομοκρατεί, πιέζει, υπερεντατικοποιεί την εργασία για να βγει η παραγγελία, εξαντλεί τους συναδέλφους διανομείς σε ατελείωτα ωράρια που ξεπερνούν κατά πολύ το οκτάωρο, αφήνει αδήλωτους και ανασφάλιστους εργαζόμενους, δηλαδή τους καθιστά πιο υποτιμημένους και ευάλωτους και άρα πιο εύκολο να πέσουν θύματα σε κάθε λογής εργοδοτικές αυθαιρεσίες, που με τη σειρά τους μπορούν να προκαλέσουν ένα εργατικό ατύχημα/δυστύχημα, που για το ΜΕΤΑ αποτελεί εργοδοτική δολοφονία.

Τον έλεγαν Ανέες Μιρ του Αμτζάτ και για την κυβέρνηση της ΝΔ και την εργοδοσία ήταν ένας αριθμός, μια στατιστική, ένας σκλάβος που εύκολα μπορούν να αντικαταστήσουν. «Δολοφονήθηκε» για την κερδοφορία του κεφαλαίου, για την οποία φροντίζει υπέρ το δέον η κυβέρνηση, καθώς, παρά τα δεκάδες εργατικά δυστυχήματα και τα εκατοντάδες εργατικά ατυχήματα, συνεχίζει τον ωμό εμπαιγμό και δεν ικανοποιεί άμεσα τα αιτήματα των εργαζομένων που αφορούν:

  • Ένταξη της ειδικότητας των διανομέων στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα. Να συνεδριάσει άμεσα η επιτροπή ΒΑΕ του Υπουργείου.

  • Μηχανάκια, εξοπλισμός, συντήρηση και έξοδα μετακίνησης να παρέχονται από την επιχείρηση, να συμπεριλαμβάνεται το κράνος για τους διανομείς.

  • Υποχρεωτική Κλαδική σύμβαση εργασίας με αυξήσεις για όλους τους εργαζόμενους σε επισιτιστικά καταστήματα.

  • Σταθερή εργασία 5ημερο 7ωρο με αποδοχές 8ωρου και πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα. Να καταργηθούν όλες οι ελαστικές μορφές απασχόλησης. Καμία άλλη ανοχή στην εργοδοτική αυθαιρεσία.

  • Να απαγορευτεί η διανομή με δίκυκλο σε επικίνδυνες καιρικές συνθήκες στη βάση των διατάξεων που προβλέπουν μέχρι σήμερα και για άλλες ειδικότητες. Να οροθετηθεί χιλιομετρικά η εμβέλεια διανομής .

  • Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο έκτρωμα που καταργεί το 8ωρο και τις συνδικαλιστικές ελευθερίες των εργαζομένων.

Το Σάββατο 23 Οκτώβρη, και ώρα 1μμ., στη Θησέως και Χαροκόπου, στην Καλλιθέα, εκεί που έχασε τη ζωή του ο Ανέες Μιρ του Αμτζάτ, η Συνέλευση Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου και το Συνδικάτο Επισιτισμού Τουρισμού Ξενοδοχείων ν. Αττικής διοργανώνουν μοτοπορεία για τους αμέτρητους διανομείς που σακατεύονται και χάνουν τη ζωή τους στο δρόμο, για 3-4 ευρώ την ώρα.

Το ΜΕΤΑ καλεί τους εργαζομένους και τα Σωματεία να ενισχύσουν τη μαζικοποίηση της κινητοποίησης, ώστε να σταλεί ένα ηχηρό μήνυμα προς την κυβέρνηση, το Χατζηδάκη και την εργοδοσία ότι ο αντεργατικός τους νόμος θα μείνει στα χαρτιά, δε θα εφαρμοστεί και θα καταργηθεί στην πράξη, και να απαιτήσουμε σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα,  συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία.

Σάββατο 23 Οκτώβρη 2021, όλοι και όλες στη μοτοπορεία, ώρα 1μμ., Θησέως και Χαροκόπου, στην Καλλιθέα.