15.3 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Φωνή λαού και στην Κρήτη κατά της Κεραμέως: «Οι απεργίες δεν είναι παράνομες. Είναι δίκαιες»

Πρόσφατα

Χιλιάδες εκπαιδευτικών με τη συμπαράσταση των μαθητών τους αλλά και πολλών γονέων κατέκλυσαν χθες τις πόλεις της Κρήτης, στέλνοντας σαφές μήνυμα στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και στην κυβέρνηση. Στο Ηράκλειο και στα Χανιά πραγματοποιήθηκαν πάνδημες συγκεντρώσεις και πορείες διαμαρτυρίας στην πλατεία Ελευθερίας και στην πλατεία Δικαστηρίων αντίστοιχα, ενώ ειδικά στο Ηράκλειο έγινε και ολιγόωρη κατάληψη του κτιρίου της περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στη λεωφόρο Κνωσού.

Παρόμοια εικόνα και στο Ρέθυμνο, όπου εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της πόλης. Η συμμετοχή στην απεργία, σύμφωνα με τα σωματεία των εκπαιδευτικών, ξεπέρασε το 90% και τα σχολεία στην Κρήτη στη συντριπτική τους πλειονότητα έμειναν κλειστά.

«Η κυρία Κεραμέως έχει επιλέξει να στέλνει τους εκπαιδευτικούς στα δικαστήρια, έχει επιλέξει τον δρόμο του αυταρχισμού και σήμερα παίρνει αποστομωτική απάντηση από τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που βρίσκονται στους δρόμους», ανέφερε σε δηλώσεις του από το Ηράκλειο ο Γιώργος Μακράκης, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου.

Επιστολή στην Κεραμέως

Στην ίδια την υπουργό Παιδείας απευθύνονται με επιστολή τους οι μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου Αρκαλοχωρίου ζητώντας ίσες ευκαιρίες με τα παιδιά όλης της χώρας ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων. Στην επιστολή εξηγούν αναλυτικά γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση καθώς τα περισσότερα σπίτια της περιοχής είναι κατεστραμμένα.

«Οι συμμαθητές μας ανά την Ελλάδα κατά κανόνα θα προσέρχονται στις σχολικές αίθουσες, ενώ εμείς στην καλύτερη περίπτωση θα κάνουμε τηλεκπαίδευση μέσα σε πρόχειρα καταλύματα, αυτοκίνητα ή σπίτια με σημαντικές φθορές και ζώντας σε ένα οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον που αδυνατεί σε πολλές περιπτώσεις να εξασφαλίσει ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο», αναφέρουν μεταξύ άλλων στην επιστολή τους. Οι μαθητές ζητούν να βρεθεί τρόπος για να ξεκινήσει άμεσα η διά ζώσης εκπαίδευση αλλά και να υπάρξει μοριοδότηση για τους φετινούς υποψηφίους από τον δήμο τους στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Είμαστε μαθητές της Γ΄ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Αρκαλοχωρίου το οποίο προσφάτως επλήγη από τον καταστροφικό σεισμό της 27ης  Σεπτεμβρίου, στον οποίο δυστυχώς θρηνήσαμε και ένα συμπολίτη μας. Παίρνοντας, λοιπόν, ως αφορμή το γεγονός αυτό αποφασίσαμε να συντάξουμε αυτή την   επιστολή για να καταθέσουμε δύο αιτήματα τα οποία θεωρούμε ότι μπορούν να διευκολύνουν την όλη κατάσταση: την επιστροφή μας στη δια ζώσης διδασκαλία και την μοριοδότηση των φετινών υποψηφίων του Δήμου Μινώα Πεδιάδας στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις.

Φυσικά όταν συμβαίνει μια τέτοια καταστροφή το πρώτο πράγμα που είναι μείζονος σημασίας είναι η επόμενη μέρα να μας βρει όλους υγιείς και ενωμένους χωρίς να έχουν υπάρξει θύματα. Σε δεύτερη φάση όμως καλούμαστε να έρθουμε αντιμέτωποι με τις συνέπειες αυτής της καταστροφής. Γνωρίζουμε, ως μαθητές της Γ ΄λυκείου, ότι τη φετινή χρονιά πρέπει, αν θέλουμε να διεκδικήσουμε μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να ξεπεράσουμε πολυάριθμες δυσκολίες. Όμως δυστυχώς εμείς καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και μια ακόμα δυσκολία αυτή του σεισμού.

Μετά τα 6 ρίχτερ που έπληξαν την περιοχή μας, αλλά και λόγω των αλλεπάλληλων μετασεισμών, το σχολείο και τα φροντιστήρια μας δεν μπορούν να λειτουργήσουν και η ημερομηνία επαναλειτουργίας τους είναι άγνωστη, καθώς σύμφωνα με τα λεγόμενα ειδικών το φαινόμενο θα συνεχιστεί για μήνες. Παρόλα αυτά θεωρούμε, γνωρίζοντας  από τις δύο προηγούμενες χρονιές τα όσα χρειάζονται για την ομαλή λειτουργία της τηλεκπαίδευσης, ότι η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι εφικτή για δύο λόγους.

Αρχικά, λόγω της έντονης σεισμικής δραστηριότητας που εξακολουθεί να υπάρχει στην περιοχή, και η οποία δεν μας επιτρέπει να αισθανόμαστε ασφαλείς σε κλειστούς χώρους καθώς πάντα υπάρχει ο κίνδυνος ενός ισχυρού μετασεισμού έως και  5,5 ριχτερ σύμφωνα με τα λεγόμενα σεισμολόγων , πράγμα που δεν επιτρέπει να  γνωρίζουμε αν τα ήδη καταπονημένα σπίτια μας μπορούν να τον αντέξουν, και στη συνέχεια λόγω του ότι πολύ από εμάς δεν έχουμε πρόσβαση όχι μόνο στο διαδίκτυο αλλά ούτε και στο ίδιο μας το σπίτι.

Την ίδια ώρα όμως οι συμμαθητές μας ανά την Ελλάδα κατά κανόνα θα προσέρχονται  στις σχολικές αίθουσες, ενώ εμείς στην καλύτερη περίπτωση θα κάνουμε τηλεκπαίδευση μέσα σε πρόχειρα καταλύματα , αυτοκίνητα ή σπίτια  με σημαντικές φθορές και ζώντας σε ένα οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον που αδυνατεί σε πολλές περιπτώσεις να εξασφαλίσει ένα  αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο.

Ζητούμε, λοιπόν, να πάψει η τηλεκπαίδευση να αποτελεί πανάκεια και να αναζητηθούν άλλοι, πιο αποτελεσματικοί τρόποι, όπως για παράδειγμα η ταχεία παροχή κοντέινερ, για τη λύση του προβλήματος. Ας μην λησμονούμε άλλωστε ότι εμείς, η γενιά  του 2004, δεν έχουμε γνωρίσει ακόμα το σχολείο μας. Είναι η Τρίτη σχολική χρονιά που κυλάει μέσω της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είμαστε κουρασμένοι και έχουμε την ανάγκη να δούμε ο ένας  τον άλλο από κοντά και να κάνουμε μάθημα υπό φυσιολογικές συνθήκες, έστω και την τελευταία μας χρονιά στα θρανία.

Όλη η παραπάνω κατάσταση, το άγνωστο για το τι μας επιφυλάσσει η φύση, αφού κανείς δεν μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος μαζί της καθώς είναι απρόβλεπτη, αλλά και η αποχή όλων μας από την κανονικότητα, δημιουργεί άγχος και καταρρακώνει την ψυχολογία μας. Για τον λόγο αυτό, επειδή πιστεύουμε ότι, καθώς είστε υπουργός παιδείας είστε κοντά στα παιδία και μπορείτε να συμμεριστείτε το άγχος μας για την επόμενη μέρα και την άσχημη ψυχολογική μας κατάσταση, σας ζητάμε να μεριμνήσετε για την μοριοδότηση μας στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις όπως άλλωστε έχει πράξει η Ελληνική Πολιτεία αρκετές φορές στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Άλλωστε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις  θα κληθούμε να ανταγωνιστούμε παιδιά από όλη την υπόλοιπη Ελλάδα των οποίων η σχολική χρονιά κυλάει ως τώρα ομαλά και χωρίς δυσκολίες ανάλογες με αυτές που βιώνουμε εμείς τον τελευταίο καιρό. 

Συνοψίζοντας , θα θέλαμε να συμπληρώσουμε κυρία υπουργέ ότι είναι πολύ δύσκολο και λυπηρό για νέους που ετοιμάζονται να ξεκινήσουν μία καινούρια ζωή, τη δική τους ζωή ανεξάρτητοι, να βλέπουν τις ελπίδες τους να χάνονται μη μπορώντας  να κάνουν τίποτα. Γι’ αυτό λοιπόν απευθυνόμαστε σε εσάς, όχι με φυγόπονη διάθεση και προσπαθώντας να εκμεταλλευτούμε καταστάσεις για να κερδίσουμε προνόμια, ελπίζοντας να δώσετε λύση στα προβλήματα και τις ανησυχίες μας/

Σεισμόπληκτα σχολεία

Εν τω μεταξύ, πολύ σοβαρά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν δεκάδες σχολεία στην Κρήτη μετά τον σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου, με τους μαθητές να βρίσκονται για τρίτη εβδομάδα εκτός των αιθουσών, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν προβλέπεται άμεση επίλυση του προβλήματος. Εξάλλου, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί ούτε τηλεκπαίδευση καθώς –ειδικά στο Αρκαλοχώρι– υπάρχουν χιλιάδες κατεστραμμένα σπίτια.

Ήδη με απόφαση του αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου μένουν κλειστά και αυτή την εβδομάδα συνολικά 30 σχολεία, κυρίως στον Δήμο Μινώα Πεδιάδας (σχεδόν όλα στο Αρκαλοχώρι) αλλά και στους δήμους Ηρακλείου, Αρχανών – Αστερουσίων, Φαιστού και Χερσονήσου, ενώ ακατάλληλο έχει κριθεί και το κτίριο που στεγάζει το Γυμνάσιο και το Λύκειο του Δήμου Οροπεδίου Λασιθίου στο Τζερμιάδο. Ειδικά στο Αρκαλοχώρι υπάρχουν σχολεία που τελούν υπό κατεδάφιση καθώς έχει κριθεί πως είναι αδύνατον να επισκευαστούν (όπως το Γυμνάσιο της περιοχής) ενώ πολύ σοβαρές ζημιές έχει το 2ο Δημοτικό αλλά και το Λύκειο Αρκαλοχωρίου, με τις εργασίες των επισκευών να υπολογίζεται πως θα διαρκέσουν τουλάχιστον έναν μήνα.

Ζημιές σε σχολείο στο Αρκαλοχώρι (2ο δημοτικό)
 

Χθες οι γονείς των συστεγαζόμενων 24ου και 31ου Δημοτικών Σχολείων Ηρακλείου πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στο δημοτικό συμβούλιο ζητώντας την άμεση μεταφορά των περίπου 380 παιδιών σε άλλο κτίριο καθώς μόνο για τη μελέτη αποκατάστασης του ήδη παλαιού κτιρίου θα χρειαστεί ένας χρόνος, ενώ πλέον το κτίριο έχει κριθεί ακατάλληλο. Οι γονείς εναντιώνονται σε λύσεις προσωρινής στέγασης σε προκάτ αίθουσες οι οποίες δεν πρόκειται να φτάσουν πριν από τα Χριστούγεννα αλλά και στο ενδεχόμενο εναλλαγής της βάρδιας σε πρωινή-απογευματινή που προτάθηκε ως λύση από τον δήμο.

Από την κινητοποίηση γονέων στο Δημαρχείο Ηρακλείου

Η λύση της διπλής βάρδιας ήδη προωθείται και για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αρκαλοχωρίου καθώς στο προαύλιό του θα τοποθετηθούν 15 λυόμενες αίθουσες που θα στεγάσουν τα παιδιά του 2ου Δημοτικού το οποίο χρήζει σοβαρότατων επισκευών.


Πηγή: efsyn.gr

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις