9.9 C
Athens
Τρίτη, 31 Ιανουαρίου, 2023

Η απάντηση του ΣΕΕΝ στην ΠΕΝΕΝ για τη χορήγηση διανυκτερεύσεων στα πλοία εκθέτει ανεπανόρθωτα την αξιοπιστία του

Ανακοίνωση Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού

Αυτόματα λειτούργησαν τα αντανακλαστικά του ΣΕΕΝ (εφοπλιστικός συλλογικός φορέας της επιβατηγού Ναυτιλίας – Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) στην καταγγελία της ΠΕΝΕΝ αλλά και στην σαφή προειδοποίησή της να προχωρήσει σε αγωνιστική δράση για την τήρηση της ΣΣΕ που αφορά την χορήγηση διανυκτερεύσεων σε πλοία της Ακτοπλοΐας.

Είναι προφανές ότι η εσπευσμένη και οργισμένη απάντηση προς την ΠΕΝΕΝ οφείλεται στην εταιρεία και τα πλοία που διαπίστωσε η Ένωσή μας ότι επί σειρά μηνών δεν χορηγείται η διανυκτέρευση….

O λόγος γίνεται για την B.S.Ferries….

Στην απάντησή του ο ΣΕΕΝ, μεταξύ των άλλων, καταλογίζει στην ΠΕΝΕΝ ότι “έχει σκοπό την δημιουργία εντυπώσεων και προβλημάτων στην ομαλή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού των ακτοπλοϊκών δρομολογίων και καταλήγει με την παραίνεση να απόσχουμε από κάθε είδους βλαπτικές ενέργειες στην εκτέλεση των Ακτοπλοϊκών γραμμών”.

Η απάντησή τους αποδεικνύεται όχι μόνο αβάσιμη αλλά και παντελώς ψευδής.

Με αυτή διέπραξαν δύο ατοπήματα:

1) Εάν η καταγγελία της ΠΕΝΕΝ δεν είχε υπόσταση και τεκμηρίωση γιατί η εταιρεία έσπευσε άμεσα να χορηγεί διανυκτερεύσεις στα 3 από τα 4 πλοία που είχαμε καταγγείλει την καταστρατήγηση της ΣΣΕ;

2) Σχετικά με το τέταρτο πλοίο το οποίο είναι το B.S.DELOS ας δούμε εάν η καταγγελία μας ήταν αυθαίρετη και για δημιουργία εντυπώσεων.

Σημειώνουμε στην συνέχεια το καθημερινό δρομολόγιο του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου B.S.DELOS.

Έναρξη φόρτωσης στις 05.30, αναχώρηση από τον Πειραιά στις 07.30, άφιξη στην Πάρο στις 11.30, στην Νάξο στις 12.40, στην Σαντορίνη στις 15.00.

Ακολουθεί άμεση αναχώρηση του πλοίου για επιστροφή προς τον Πειραιά. Άφιξη στην Νάξο στις 17.00, στην Πάρο στις 19.00 και φθάνει στον Πειραιά 11.15 – 11.20.

Μετά το πέρας του δρομολογίου ακολουθεί επισταμένος και εξονυχιστικός καθαρισμός του (πλύσιμο και σκούπισμα) για το πλήρωμα καταστρώματος στα εξωτερικά καταστρώματα και στο γκαράζ ο οποίος ολοκληρώνεται περίπου στις 01.00.

Κάθε επόμενη ημέρα ακολουθείται το ίδιο δρομολόγιο, το ίδιο πρόγραμμα εργασιών, το ίδιο ωράριο εργασίας για το πλήρωμα.

Τα παραπάνω που αφορούν τα μέλη της ΠΕΝΕΝ, με μικρές διαφορές και αυξομειώσεις, ισχύουν και για τις υπόλοιπες επιστασίες στο πλοίο.

Σχετικά με τον ισχυρισμό του ΣΕΕΝ ότι συνιστά διανυκτέρευση η παραμονή του πλοίου και ανάπαυση του πληρώματος τις ώρες 01.00 έως 05.30 μόνο ως αστείο θα μπορούσε να το λάβει κανείς υπόψη του!

Αναφορικά με την αναπροσαρμογή (λόγω επιβαρυμένων δρομολογίων του πλοίου) των μισθών για τους καλοκαιρινούς μήνες, αυτό αφορά την καταβολή επιπλέον υπερωριακής αμοιβής, η οποία υπολείπεται των πραγματικών δεδουλευμένων υπερωριών και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συνδεθεί με την χορήγηση διανυκτέρευσης ή καταβολής του αντίστοιχου ημερομισθίου σε περίπτωση αδυναμίας στη λειτουργία του πλοίου.

Κατά συνέπεια έχουμε μία κραυγαλέα, καραμπινάτη και απολύτως αποδεδειγμένη περίπτωση μη εφαρμογής της ΣΣΕ.

Δυστυχώς για τον ΣΕΕΝ η προσπάθειά του να στοχοποιήσει την ΠΕΝΕΝ (έχοντας και την σιωπηλή συγκατάθεση – συναίνεση και αυτών που με ανακοινώσεις και ανόητα πυροτεχνήματα υπονομεύουν τα ναυτεργατικά δικαιώματα) αποτυγχάνει παταγωδώς!

Τις παραπάνω διαπιστώσεις έκανε και το Κ.Λ.Π σε συνεργασία με την ΔΝΕΡ όταν κλήθηκαν να ελέγξουν το δρομολόγιο του συγκεκριμένου πλοίου.

Καλό θα είναι εκεί στον ΣΕΕΝ, μέσα στην βιασύνη και στην πρεμούρα τους να απορρίψουν τις τεκμηριωμένες καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ, να αναλάβουν έστω και εκ των υστέρων τις ευθύνες τους και να αποσύρουν όσα καταλογίζουν στην ΠΕΝΕΝ.

Δηλώνουμε την ικανοποίηση μας που έστω και την τελευταία στιγμή πριν την ανάληψη δράσης από την Ένωση μας, η εμπλεκόμενη ναυτιλιακή εταιρεία αναγνώρισε το πρόβλημα και δήλωσε ότι θα καταβάλλει στο εξής την διανυκτέρευση σύμφωνα με το άρθρο 16 της ισχύουσας ΣΣΕ.

Με αφορμή το συγκεκριμένο πρόβλημα θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή, τόσο στις ναυτιλιακές εταιρείες όσο και στις υπηρεσίες του ΥΕΝ, ότι στον χώρο της επιβατηγού Ναυτιλίας σημειώνεται μια εκτεταμένη παραβατικότητα στα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών για τα οποία οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους και ταυτόχρονα να σταματήσουν την προπαγάνδα τους περί εκβιαστικών μεθόδων της ΠΕΝΕΝ!

Παρόμοια Άρθρα