3.4 C
Athens
Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου, 2023

Αντί-Λογος: Να μην περάσει το αντεργατικό ν/σ της κυβέρνησης ΝΔ. Να μην επιτρέψουμε την κατάργηση του 8ωρου

Πρόσφατα

«ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ» ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ, ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
τουλάχιστον θα υπάρχει χρόνος για… λιομάζωμα (!)

Το νομοσχέδιο Χατζηδάκη με τον προσχηματικό τίτλο ¨Προστασία της Εργασίας» συμπληρώνει τα αντεργατικά μέτρα που έχει υιοθετήσει, σε αγαστή συνεργασία με τον ΣΕΒ, η κυβέρνηση της ΝΔ από την αρχή της διακυβέρνησής της, πιστή στο νεοφιλελεύθερο δόγμα της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας, που δήθεν ενισχύεται μειώνοντας το κόστος εργασίας και περιστέλλοντας τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που στοχεύει στην πλήρη εξατομίκευση της εργασιακής σχέσης, τη διάλυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και της συλλογικής προστασίας, και την περιστολή των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, δηλαδή της συλλογικής αντίστασης απέναντι στην επιχείρηση και τους εργοδότες.

Στο Σχέδιο Νόμου, συμπεριλήφθηκε και η μετατροπή του ΣΕΠΕ σε Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή, δηλαδή σε τεχνοκρατικό, εισπρακτικό, αυτοσυντηρούμενο μηχανισμό, ανεξέλεγκτο από οποιοδήποτε πολιτικό και κοινωνικό έλεγχο. Η Επιθεώρηση Εργασίας αποκόπτεται από τον μηχανισμό Κοινωνικού Ελέγχου που προβλεπόταν από το εκάστοτε θεσμικό πλαίσιο (αρ.21-22 ν.3996/2011, Συμβούλιο Κοινωνικού Ελέγχου Επιθεώρησης Εργασίας, στο οποίο συμμετέχουν και ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ). Η μετατροπή σε Διοικητική Αρχή συνεπάγεται επιπλέον δημοσιονομικό κόστος (αμοιβές Διοικητή, Συμβουλίου Διοίκησης, Γενικών Δ/ντων, συμβούλων κλπ), την ίδια ώρα, που για τις πραγματικές ανάγκες της αποστολής του ΣΕΠΕ προβλέπεται η καθήλωση του Π/Υ του στο 95% των ήδη «κουτσουρεμένων» κονδυλίων που διατίθενται στο ΣΕΠΕ. Με αυτή την έννοια, είναι εγκληματικά ανεύθυνη η στάση των συνδικαλιστικών ηγεσιών του χώρου μας, πού είτε χειροκροτούν ως ιθαγενείς που τους δωρίζουν καθρεφτάκια (Π.Ο.Σ.ΕΠ.Ε), είτε σπεύδουν, μετά από μήνες αφωνίας ή απουσίας, να περισώσουν επιδόματα προς άγρα ψήφων (Ο.Σ.ΥΠ.Ε). Τα οργανωτικά και επιχειρησιακά ζητήματα της Επιθεώρησης (π.χ. διάρθρωση Υπηρεσιών, στελέχωση, επιλογή προϊσταμένων, εκπαίδευση Επιθεωρητών κ.α), που ρυθμίζονταν απευθείας στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο (ν.3996/2011, ΔΥ Κώδικας, Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας), τώρα θα ρυθμιστούν με Προεδρικό Διάταγμα και στη συνέχεια θα είναι αντικείμενο αρμοδιότητας του πανίσχυρου Διοικητή. Ζητήματα δημιουργούνται και σχετικά με την γεωγραφική κάλυψη της επικράτειας από τις Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ. καθώς εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια του Διοικητή να αποφασίσει την διάρθρωση των Τμημάτων ανά την επικράτεια, την μετακίνηση του προσωπικού κ.α. Τέλος, είναι προφανές ότι το εργασιακό τοπίο για τους Επιθεωρητές θα προσιδιάζει σε καθεστώς ιδιωτικού υπαλλήλου, με το αφεντικό (Διοικητής) να αξιολογεί, να επιβραβεύει, να τιμωρεί και να …μετακινεί το προσωπικό, κατά το δοκούν και χωρίς κανέναν έλεγχο.

Το ζήτημα της ενδυνάμωσης της Επιθεώρησης Εργασίας δεν είναι θέμα που άπτεται της οργανωτικής του δομής, αλλά συναρτάται με την ενίσχυσή του με ανθρώπινο δυναμικό, με υλικοτεχνική υποδομή και αρμοδιότητες.

Το κυριότερο: Συνδέεται με την επαναφορά του αντικειμένου ελέγχου του, δηλαδή την αντιστροφή της τάσης απορρύθμισης της αγοράς εργασίας που προωθούν με ζήλο οι μνημονιακές και μετα-μνημονιακές κυβερνήσεις και που έχουν ως αποτέλεσμα την αδυναμία του εργαζόμενου να διεκδικήσει τα όποια δικαιώματά του και του Επιθεωρητή Εργασίας να αντιμετωπίσει με σιγουριά, κύρος και αποφασιστικότητα το εργασιακό τοπίο που έχει διαμορφωθεί.

Αναλυτικά, το προτεινόμενο σχέδιο νόμου προβλέπει :

  • Διευθέτηση του χρόνου εργασίας με ατομική συμφωνία εργοδότη-εργαζόμενου. Ο χρόνος εργασίας δεν θα υπολογίζεται σε ημερήσια ή εβδομαδιαία βάση, αλλά σε ευρύτερα χρονικά διαστήματα (6μηνα, 12μηνα). Νομιμοποίηση της 10ωρης εργασίας χωρίς πληρωμή προσαύξησης υπερωριακής απασχόλησης και εργαζόμενοι λάστιχο χωρίς οικογενειακή ή κοινωνική ζωή. Μόνιμα διαθέσιμοι στις ανάγκες του εργοδότη.

  • Αύξηση του επιτρεπόμενου ορίου των υπερωριών στις 150 ώρες το χρόνο (από 96 στη βιομηχανία και 120 στην υπόλοιπη οικονομία). Περαιτέρω εντατικοποίηση της εργασίας, αύξηση των εργατικών ατυχημάτων λόγω της καταπόνησης και αύξηση της ήδη τεράστιας ανεργίας

  • Κατάργηση της υποχρεωτικής ανάπαυσης κατά την Κυριακή και τις ημέρες Αργίας σε ακόμα περισσότερους κλάδους της οικονομίας.

  • Περαιτέρω υπονόμευση της πλήρους απασχόλησης, καθώς οι εργαζόμενοι μερικής απασχόλησης θα υποχρεούνται να παράσχουν πρόσθετη εργασία πέρα από την ατομική σύμβαση εργασίας τους σύμφωνα με τις ανάγκες της επιχείρησης ακόμα και με διακεκομμένο ωράριο

  • Μείωση αποδοχών εργαζομένων από την αύξηση του αριθμού των ωρών νόμιμης υπερωριακής απασχόλησης

  • Ρύθμιση της τηλεργασίας με όρους ατομικής σύμβασης και όχι με συλλογικές διαπραγματεύσεις.

  • Περιορισμό του δικαιώματος της απεργίας, υποχρέωση για ηλεκτρονική ψηφοφορία και προηγούμενη ένταξη των συνδικαλιστικών οργανώσεων στο νομοθετημένο κρατικό μητρώο, προκειμένου να έχουν δικαίωμα στην απεργία, την συλλογική διαπραγμάτευση κ.α

  • Μετατροπή της έννοιας του προσωπικού ασφαλείας σε κρίσιμους κλάδους κατά τη διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων στις ΔΕΚΟ σε προσωπικό που διασφαλίζει την ελάχιστη εγγυημένη λειτουργία και προστατεύει τα δικαιώματα των πολιτών ως προς την παροχή ενός μίνιμουμ (33%) επιπέδου υπηρεσιών

  • Μείωση των μελών των συνδικάτων που προστατεύονται από απόλυση ανάλογα με τα μέλη της οργάνωσης: για έως 200 μέλη 5, για έως 1.000 μέλη 7, για περισσότερα από 1.000 μέλη 9.

  • Υποβάθμιση της σημασίας της διαδικασίας επίλυσης εργατικής διαφοράς, καθώς δεν αναστέλλεται πλέον η προθεσμία που έχει ο απολυμένος για να ασκήσει η αγωγή. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι δεν έχει νόημα να απευθυνθεί στο ΣΕΠΕ για εργατική διαφορά, αφού έτσι και αλλιώς θα πρέπει να ζητήσει δικαστική προστασία. (Αρ 121 του Σχεδίου Νόμου με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 3 παρ. Β του ν. 3996/2011)

  • Τέλος, θεσμοθέτηση του …θεσμοθετημένου από το 2011, αλλά ανενεργού μέτρου της ψηφιακής κάρτας εργασίας που συνδέεται με το πολυδάπανο ΕΡΓΑΝΗ II (Π/Υ 1.240.000€). Για να προστεθεί, στο υφιστάμενο εργασιακό κάτεργο, άλλο ένα όργανο «εξανδραποδισμού» του εργαζόμενου από τον εργοδότη, ο οποίος θα διαχειρίζεται την κάρτα του, γνωρίζοντας ότι όπως και τώρα (που το ωράριο είναι δηλωμένο στο ΕΡΓΑΝΗ) έτσι και τότε …κανείς δεν θα τον ελέγξει.

Θα πρέπει ως πολίτες, ως εργαζόμενοι, ως στελέχη του αρμόδιου Υπουργείου να διατρανώσουμε την αντίθεσή μας. Συμμετέχοντας μαζικά στις κινητοποιήσεις των επόμενων ημερών (συλλαλητήριο 26 Μαΐου και 24ωρη απεργία 3 Ιουνίου) και οργανώνοντας συλλογικά επιπλέον δράσεις στους χώρους εργασίας μας (Συνελεύσεις, συγκεντρώσεις και απεργιακές κινητοποιήσεις) που θα καταστήσουν σαφές ότι είμαστε αντίθετοι με τα όσα αντεργατικά προβλέπονται στο Σχέδιο Νόμου.

ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΒΡΟΥΤΣΗ-ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ-!

ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ 8ΩΡΟΥ

ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ, ΕΝΩΤΙΚΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΟΣΑ ΜΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις