5.9 C
Athens
Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου, 2023

Ν.4784/2021 (ΦΕΚ 40A/2021) Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα | Διατάξεις για Δημόσιο, ΟΤΑ

Πρόσφατα

Δημοσιεύθηκε ο Ν.4784/2021 (ΦΕΚ 40Α/16-03-2021) «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και άλλες διατάξεις». Οι σημαντικότερες διατάξεις του νόμου που αφορούν στους ΟΤΑ και στο Δημόσιο είναι οι εξής:

1. Σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας

Με τα άρθρα 1 έως 14 (Μέρος Α) του νόμου θεσπίζεται πλαίσιο κατάρτισης Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) και καθορίζονται διαδικασίες εκπόνησης, εξέτασης, χαρακτηρισμού, παρακολούθησης και εποπτείας των Σ.Β.Α.Κ. με στόχο την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.

Σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 1 του νόμου, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α’ βαθμού με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριάντα χιλιάδων (30.000) κατοίκων, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη γενική απογραφή πληθυσμού, οι ΟΤΑ α’ βαθμού, ανεξαρτήτως πληθυσμού κατοίκων εφόσον εμπίπτουν στις περιοχές αρμοδιότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και το σύνολο των ΟΤΑ β’ βαθμού υποχρεούνται στην έναρξη κατάρτισης Σ.Β.Α.Κ. εντός ενός (1) έτους από τη δημοσίευση του νόμου.

2. Μικροκινητικότητα

Με τα άρθρα 15 έως 31 (Μέρος Β) του νόμου επιλύεται το πρόβλημα έλλειψης αντιμετώπισης των θεμάτων κυκλοφορίας των ελαφριών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο) και των θεμάτων που αφορούν στην κατασκευή και διάθεση στην αγορά προς πώληση και κοινή χρήση τους, προκαλώντας ως συνέπεια σημαντικά θέματα οδικής ασφάλειας και προστασίας των χρηστών του οδικού δικτύου και ιδιαίτερα των πιο ευάλωτων εξ αυτών.

3. Λεωφορείο αστικού τύπου χωρίς παρουσία οδηγού

Με το άρθρο 42 του νέου νόμου, τροποποιείται η παρ.1 του άρθρου 13 του Ν.2696/1999 και επιδιώκεται η επικαιροποίηση του νομοθετικού πλαισίου της κυκλοφορίας οχημάτων χωρίς οδηγό, υπό το πρίσμα των τεχνολογικών εξελίξεων στον αντίστοιχο τομέα, λαμβάνοντας υπόψη βέλτιστες πρακτικές της διεθνούς εμπειρίας σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας οχημάτων. Παράλληλα καταργούνται οι διατάξεις των παρ. 4 έως και 8 του άρθρου 48 του ν. 4313/2014, που ρύθμιζαν το θέμα έως σήμερα.

4. Απαγόρευση προμήθειας πλαστικών

Με το άρθρο 70 του νέου νόμου αναστέλλεται έως την 3η.7.2021 για τα νοσοκομεία και τις πάσης φύσεως δομές παροχής υπηρεσιών υγείας η έναρξη ισχύος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4736/2020 (Α’ 200).

5. Σύναψη προγραμματικών συμβάσεων

Σύμφωνα με το άρθρο 58, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δύναται να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις, προγραμματικές συμφωνίες και μνημόνια συνεργασίας με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και γενικότερα με τους φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), με νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, καθώς και με ευρωπαϊκούς και διεθνείς ερευνητικούς φορείς

6. Ανακατασκευή οικοδομών στον Δήμο Ληξουρίου

Με τη διάταξη της παρ.6 του άρθρου 43 του Ν.4305/2014 ορίστηκαν ειδικές πολεοδομικές και δομικές διατάξεις για την αστική ανάπλαση των εργατικών κατοικιών του οικισμού “Ληξούρι Ι” και “Ληξούρι ΙΒ” στην Κεφαλονιά. Με το άρθρο 62 του νέου νόμου διευκρινίζεται ότι η ανακατασκευή των κατεδαφιστέων κτηρίων η οποία θα γίνεται στην ίδια θέση και στα ίδια τμ θα αποκαθιστά και το αρχικό ύψος των οικοδομών.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις