21.8 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

ΣΕΠΕ «η Αθηνά»: Για τη βαθμολογία των μαθητών και τη διακοπή των σχολικών γευμάτων

Πρόσφατα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει την αποστολή εγκυκλίων και οδηγιών για τον τρόπο αξιολόγηση των μαθητών που παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα λόγω των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κορονοϊού, σαν να διεξάγεται η εκπαιδευτική διαδικασία κανονικά, αγνοώντας τις ιδιαιτερότητες και τις πολλαπλές σοβαρές αδυναμίες της ΕΑΕ και το πλήθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, ειδικότερα οι μαθητές των ασθενέστερων τάξεων και στρωμάτων.

Ας μην κάνουμε ότι δεν συμβαίνει τίποτα. Ας αναγνωρίσουμε τουλάχιστον ότι τα σχολεία μας βρίσκονται σε κατάσταση εξαίρεσης.

  • για τα παιδιά χωρίς ηλεκτρονική συσκευή,

  • για όλα τα παιδιά που διαθέτουν μονάχα ένα κινητό τηλέφωνο για την επαφή τους με το σχολείο,

  • για τα παιδιά που δεν διαθέτουν ικανοποιητική τηλεφωνική σύνδεση,

  • για τα παιδιά που δεν έχουν γονείς γνώστες της τεχνολογίας να λύνουν εύκολα και γρήγορα τα προβλήματα που κάθε τόσο παρουσιάζονται,

  • για τα παιδιά που δεν έχουν κάποιον να τα βοηθήσει όταν δυσκολεύονται σε μια άσκηση ή σε μια εργασία,

  • για τα παιδιά που δεν συνήθισαν την ψύχρα της απομόνωσης μπροστά σε μια οθόνη,

  • για τα παιδιά που βλέπουν τους/τις δασκάλους/ες τους να παιδεύονται ακόμη προσπαθώντας να κάνουν ελκυστικό μάθημα με ένα άγνωστο και απαιτητικό εργαλείο, την στιγμή που το υπουργείο δεν προσφέρει ούτε ειδικό αναλυτικό πρόγραμμα ούτε ειδικό διδακτικό υλικό,

  • για τα παιδιά που χρειάζονται το σχολείο περισσότερο από τα υπόλοιπα γιατί δεν μπορούν να αναπτύξουν τις πραγματικές δυνατότητές τους μέσω της ΕΑΕ

  • για όλα αυτά και για άλλα τόσα που ζούμε στον αγώνα και την αγωνία της τηλε-εκπαίδευσης,

καλούμε το Υπουργείο να αφήσει στην άκρη τη βαθμολογία! Δεν είναι αυτό που λείπει από τα παιδιά, αλλά η ουσιαστική στήριξη για τα μεγάλα μορφωτικά ελλείμματα και τον κοινωνικό αποκλεισμό που γεννάει η πανδημία και η διαχείρισή της από την πλευρά της Κυβέρνησης.

Το παιδαγωγικά αμφιλεγόμενο μέσο της βαθμολογίας στις συνθήκες εξαίρεσης που ζούμε μπορεί να γίνει μέσο περαιτέρω διεύρυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Άλλωστε, την αρμόζουσα επιβράβευση και ενθάρρυνση που χρειάζεται θα τη δώσουμε καλύτερα στους μαθητές μας, χωρίς τους βαθμούς στην παρούσα φάση.

Καλούμε επίσης την Ομοσπονδία να υιοθετήσει και να στηρίξει το αίτημα.


ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ

Αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση διεκόπη από την 1η Μαρτίου η διανομή των σχολικών γευμάτων, τα οποία έφταναν τις 185.000!

Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας δεν μερίμνησαν έγκαιρα ώστε να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες και να συνεχιστεί απρόσκοπτα το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή το πρόγραμμα να έχει «κολλήσει» στο Ελεγκτικό Συνέδριο για άγνωστο χρονικό διάστημα.

Αποτελεί τουλάχιστον ντροπή αυτή η εξέλιξη. Σε μια περίοδο που η κρίση βαθαίνει, με την πανδημία που εξελίσσεται να επιταχύνει τη φτώχεια και την ανέχεια, με χιλιάδες οικογένειες να αδυνατούν να ανταπεξέλθουν λόγω ανεργίας, με εργαζόμενες/-ους σε αναστολή εργασίας να ζουν με ψευτοεπιδόματα, η κυβέρνηση για άλλη μια φορά απέδειξε ποιες είναι οι προτεραιότητές της, δείχνει πού καθυστερεί και πού όχι. Από τη μια, «ταΐζει» τόσο καιρό με ζεστό χρήμα τα μεγαλοαφεντικά-εργοδότες με «fast track» διαδικασίες και από την άλλη αδιαφορεί για τα παιδιά των λαϊκών κοινωνικών στρωμάτων, βλέποντας την οποιαδήποτε παροχή ανακούφισης ως κόστος.

Το αληθινό πρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας το έχουμε δει όλο το προηγούμενο διάστημα με το νομοθετικό και αντιεκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κυβέρνησης: Τράπεζα θεμάτων, νέοι εξεταστικοί φραγμοί στο Λύκειο, δραματική μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ, Πανεπιστημιακή Αστυνομία και σχέδιο διαγραφής δεκάδων χιλιάδων φοιτητών μέσω του περίφημου ν+2. Τελευταίο επεισόδιο στο αντιεκπαιδευτικό έργο της ΝΔ είναι η προσπάθεια υλοποίησης της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, όπου όμως η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος ήταν βροντερή και μαχητική.

Όταν η Κυβέρνηση είναι απασχολημένη με το να επιτίθεται στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας και συνεχίζει να εφαρμόζει αδιέξοδες και εγκληματικές πολιτικές διαχείρισης της πανδημίας με το να μην ενισχύει το ΕΣΥ, είναι αναμενόμενο να μην μπορεί να ενδιαφερθεί για τη συνέχιση του προγράμματος σίτισης χιλιάδων οικογενειών.

Είναι ντροπή να μην έχει προνοήσει το Υπουργείο Παιδείας ώστε να μην διακοπεί το πρόγραμμα ούτε για μία ημέρα. Είναι ακόμη πιο εξοργιστικό όταν στη μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας, στην Περιφέρεια Αττικής, όπου τα σχολεία βρίσκονται και πάλι σε αναστολή λειτουργίας, να μην έχει προβλεφθεί τρόπος συνέχισης του προγράμματος.

Εν μέσω πανδημίας και βαθιάς οικονομικής δυσχέρειας, χιλιάδες οικογένειες στηρίζονται σε αυτά τα γεύματα. Οι ανάγκες φυσικά δεν περιορίζονται μόνο στο χρονικό διάστημα που τα σχολεία λειτουργούν ούτε οι ανάγκες σταματούν όταν τα παιδιά φοιτούν στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, καθώς το πρόγραμμα σίτισης περιορίζεται μόνο στα Δημοτικά.

Μετά τα τάμπλετ που ακόμα τα περιμένουμε (δεν ήρθαν ποτέ!!!) και το 25% των μαθητών να μην έχει καμία πρόσβαση ούτε καν σε αυτή την εξ αποστάσεως, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να δείχνει το σκληρό της πρόσωπο, «κόβοντας» ένα πρόγραμμα που το εκπαιδευτικό κίνημα είχε καταφέρει με αγώνες να αποσπάσει.

Απαιτούμε να συνεχιστεί η παροχή των σχολικών γευμάτων σε όλη τη χώρα και στις περιοχές όπου τα σχολεία είναι κλειστά όπως η Αττική είτε με τη διανομή τους στο σπίτι είτε με την παροχή χρηματικών κουπονιών είτε με όποιο άλλο τρόπο επιλεχθεί ως προσφορότερος σε συνεργασία δήμων και υπουργείου Παιδείας.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις