Deutsche Welle: Οι αεροσυνοδοί βρίσκουν δουλειά στα τρένα

treno-grammes

Η πανδημία γονάτισε τις αεροπορικές εταιρείες, με αποτέλεσμα χιλιάδες να χάσουν τη δουλειά τους. Πολλοί μεταπηδούν στους δημόσιους γερμανικούς σιδηροδρόμους, όπως η Ναντίν Πέρλινγκερ ντος Σάντος, η οποία εργάζεται στις υπερταχείες ICE, σύμφωνα με δημοσίευμα της Deutsche Welle. Εκλαψε όταν πληροφορήθηκε πέρυσι την άνοιξη ότι ο αερομεταφορέας, στον οποίο εργαζόταν, δεν θα πετούσε ξανά. «Δεν μπορούσα να το πιστέψω», έλεγε μερικούς μήνες αργότερα η 45χρονη Ναντίν Πέρλινγκερ ντος Σάντος. Ομως, η πρώην αεροσυνοδός δεν το έβαλε κάτω. Παρά το γεγονός ότι για αρκετό διάστημα έπαιρνε τον μισθό της κανονικά, ρίχτηκε στη μελέτη. Επί τρεις μήνες μελετούσε τη νομοθεσία σιδηροδρόμων, τους κανονισμούς ασφαλείας και τα διάφορα κόμιστρα για μπορέσει να βρει δουλειά ως εισπράκτορας.

Η Ναντίν δεν είναι η μόνη εργαζόμενη που αναγκάστηκε να αναζητήσει δουλειά μακριά από τον οικείο της επαγγελματικό χώρο, όπως αναφέρει η D.W. Μετά τη χρεοκοπία της Air Berlin το 2017, της δεύτερης σε μέγεθος αεροπορικής εταιρείας στη Γερμανία μετά τη Lufthansa, οι εργαζόμενοι είχαν τη δυνατότητα να εργαστούν σε αρκετές άλλες αεροπορικές εταιρείες. Τρία χρόνια αργότερα, όμως, η πανδημία έφερε τα πάνω-κάτω στον χώρο της αεροπλοΐας. Οι ειδικοί είναι βέβαιοι ότι μετά το τέλος της πανδημίας θα υπάρξουν πολύ λιγότερες θέσεις εργασίας στις αεροπορικές εταιρείες από ό,τι πριν. Ενδεικτικό είναι πως μόνον η Lufthansa έβαλε λουκέτο στις θυγατρικές της Germanwings και SunExpress, με αποτέλεσμα να χάσουν τη δουλειά τους περίπου 1.300 εργαζόμενοι του προσωπικού καμπίνας. Αντιθέτως, στα τρένα η εικόνα είναι ελπιδοφόρος. Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) σχεδιάζουν 18.000 νέες προσλήψεις για φέτος. Συνεργαζόμενη με αεροπορικές εταιρείες, η δημόσια επιχείρηση δρομολόγησε τη μετεκπαίδευση και μετάταξη εργαζομένων, μεταξύ των οποίων η Ναντίν Πέρλινγκερ ντος Σάντος και περίπου 70 συνάδελφοί της.

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εκφράζουν ικανοποίηση για όποιον/α εργαζόμενο/η κατορθώσει να βρει δουλειά σε έναν εργοδότη, όπως είναι οι δημόσιοι σιδηρόδρομοι της Γερμανίας. Ο ειδικός σε ζητήματα αεροπλοΐας από το συνδικάτο Ver.di, Μάρβιν Ρεσίνσκι, δηλώνει ότι «οι αποδοχές είναι παρόμοιες και οι συνθήκες εργασίας αποδεκτές». Παράλληλα, ο Γερμανός συνδικαλιστής τονίζει ότι καταβάλλονται προσπάθειες, έτσι ώστε οι απολυμένοι των αεροπορικών εταιρειών να βρουν δουλειά στον γερμανικό ομοσπονδιακό στρατό ή την πανεπιστημιακή κλινική του Βερολίνου Charité. Δεν είναι, ωστόσο, μόνο οι αεροσυνοδοί, αλλά και οι πιλότοι για τους οποίους ενδιαφέρονται εν δυνάμει εργοδότες: «Μπορούμε να κάνουμε περισσότερα από το να πετάξουμε ένα αεροπλάνο», λέει η πιλότος της Lufthansa και εκπαιδεύτρια Λέιλα Μπελάζρι, η οποία συμβουλεύει πρώην εργαζομένους.

Μερικές από τις δεξιότητες είναι, για παράδειγμα, η εργασία σε περιβάλλον με πολύ άγχος, διατήρηση της ψυχραιμίας σε αντίξοες συνθήκες καθώς και οι τεχνολογικές γνώσεις, όπως επισημαίνει η D.W. Ο νεαρός συγκυβερνήτης αεροσκαφών Πάτρικ Ράιχ από το Βερολίνο μετεκπαιδεύθηκε ως μηχανοδηγός υπερταχείας. Παρά τη μισθολογική μείωση είναι ικανοποιημένος. Μιλώντας στον ιστότοπο Zeit Online, λέει: «Ο μισθός δεν είναι και τόσο καθοριστικός παράγοντας. Το πλαίσιο έχει μεγαλύτερη σημασία. Για εμένα είναι σημαντικότερο ότι μπορώ να είμαι περισσότερο κοντά στο παιδί μου και να το βλέπω να μεγαλώνει».