Λίστα «αντιφρονούντων εκπαιδευτικών» που δεν κατέθεσαν βαθμολογία, θέλει το υπ. Παιδείας

Από το Γιώργη Χρήστου

Σε συνέχεια της επιχείρησης τρομοκρατίας κατά των εκπαιδευτικών, διά μέσω διευθυντών εκπαίδευσης, όπως η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης («λειτουργεί ως το μακρύ χέρι της κυβέρνησης και πρωτοστατεί στις προσπάθειες τρομοκράτησης όσων δεν καταθέτουν βαθμολογία», έχει καταγγείλει η Αγωνιστική Ριζοσπαστική Ενότητα στην ανακοίνωσή της | ΑΡΕΝ: Δεν τρομοκρατούμαστε, δε φοβόμαστε. Θα είμαστε πάντα απέναντί τους), το υπουργείο Παιδείας, μέσω εγγράφου της υφυπουργού, Ζέττας Μακρή, ζητά λίστα των «αντιφρονούντων εκπαιδευτικών».

Συγκεκριμένα, με το Αρ. Πρωτ. 20466/ΓΔ4/22-02-2021 έγγραφο και θέμα «Κατάθεση βαθμολογίας τετραμήνου σε Γυμνάσια και Λύκεια», το υπουργείο Παιδείας καλεί τις «Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ενημερώσουν τις οικείες Διευθύνσεις Δ.Ε. για τις περιπτώσεις εκείνες που εκπαιδευτικοί δεν κατέθεσαν βαθμολογία, κατ’ εφαρμογή των οικείων διατάξεων, με την υποβολή κατάστασης στην οποία θα αναγράφονται οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, οι μαθητές για τους οποίους δεν κατέθεσαν βαθμολογία, τα μαθήματα στα οποία αφορά μη κατάθεση βαθμολογίας, καθώς και οι λόγοι της μη κατάθεσής της στο πλαίσιο των προβλεπόμενων από τις εφαρμοστέες διατάξεις λόγων».

Για το γεγονός ότι, με την τηλεκπαίδευση, οι ανισότητες μεταξύ μαθητών/τριών στο σχολείο επιτείνονται, καθώς πολλοί και πολλές δεν κατάφεραν να έχουν πρόσβαση, ούτε λόγος από το υπουργείο Παιδείας.

Για το γεγονός πως η κείμενη νομοθεσία προβλέπει ξεκάθαρα τη δυνατότητα μη κατάθεσης βαθμολογίας, κατά το κοινώς λεγόμενο, «ψιλοκομμένο τουμπεκί» από το υπουργείο Παιδείας

Συγκεκριμένα, σύμφωνα και με τη σχετική ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, αναφορικά με τη συγκεκριμένη δυνατότητα, της μη κατάθεσης βαθμολογίας τετραμήνου δηλαδή, προβλέπεται:

Για τα ΕΠΑΛ: «Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν κατατεθεί βαθμός ενός μαθήματος σε ένα τετράμηνο, τότε ο βαθμός που λείπει, αναπληρώνεται από τον βαθμό του μαθήματος του άλλου τετραμήνου» (άρθ. 133, παρ.2, Ν.4610/19).

Για τα Γυμνάσια: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου» (άρθ. 12 του Π.Δ. 126).

Για τα ΓΕΛ: «7. Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας». (παρ.7, άρθ. 103, Ν.4610/2019).

Ο στόχος της επιχείρησης τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών σαφής, από πλευράς του υπουργείου Παιδείας. Να κάμψει τις εστίες αντίστασης που δημιουργούνται στα σχολεία από τους εκπαιδευτικούς που σέβονται τον εαυτό τους, τους μαθητές και τις μαθήτριες τους, και τους γονείς τους. Να κάμψει τους εκπαιδευτικούς που σφυρηλάτησαν την πολιτική και συνδικαλιστική τους δράση, με τη δολοφονία του Νίκου Τεμπονέρα, τη δίμηνη απεργία διαρκείας του 97, τους αγώνες ενάντια στη «μεταρρύθμιση» Αρσένη το 98, την πολιτική επιστράτευση των απεργών, τις απολύσεις του 2013 και την «αξιολόγηση» του 2014.

Πλανάται πλάνην οικτρά, το υπουργείο Παιδείας!

Σημείωση: Να υποθέσει το ErgasiaNET πως, προκειμένου να επιβάλλει το δόγμα «νόμος και τάξη» και το νέο δόγμα «ωμή καταστολή και σιγή νεκροταφείου» στα σχολεία, θα προχωρήσει και στην ίδρυση… σχολικής αστυνομίας; Και αναφορικά με τη σχολική «αξιολόγηση», που έχει πιάσει πάτο, όπως οι εκλογές Κεραμέως για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, να υποθέσει πως θα αρχίσει να στέλνει «ραβασάκια» διότι οι εκπαιδευτικοί δε συμμορφώνονται «προς τας υποδείξεις»;


ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

Είναι δεδομένο ότι με βάση τις κείμενες διατάξεις η κατάθεση της βαθμολογίας τετραμήνου στα Γυμνάσια και Λύκεια είναι υποχρεωτική, εκτός των εξαιρετικών εκείνων περιπτώσεων που ορίζονται περιοριστικά στις εν λόγω διατάξεις και αφορούν ιδίως σε μαθήματα, τα οποία για οποιονδήποτε λόγο διδάχθηκαν λιγότερο από δέκα (10) ώρες.

Στις εξαιρετικές αυτές περιπτώσεις θα πρέπει να τηρούνται οι επιβαλλόμενες από τις ίδιες διατάξεις διατυπώσεις και προεχόντως απόδειξη και αιτιολόγηση εκ μέρους του διδάσκοντα της πλήρωσης των προϋποθέσεων για μη βαθμολόγηση.

Ενόψει αυτών καλούνται οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ενημερώσουν τις οικείες Διευθύνσεις Δ.Ε. για τις περιπτώσεις εκείνες που εκπαιδευτικοί δεν κατέθεσαν βαθμολογία, κατ’ εφαρμογή των οικείων διατάξεων, με την υποβολή κατάστασης στην οποία θα αναγράφονται οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, οι μαθητές για τους οποίους δεν κατέθεσαν βαθμολογία, τα μαθήματα στα οποία αφορά μη κατάθεση βαθμολογίας, καθώς και οι λόγοι της μη κατάθεσής της στο πλαίσιο των προβλεπόμενων από τις εφαρμοστέες διατάξεις λόγων.