Ναυτεργατικά Σωματεία: Απεργία 23-24 Φλεβάρη | Ενημέρωση από τη συνάντηση με Πλακιωτάκη

Αντιπροσωπεία των 13 Ναυτεργατικών σωματείων πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό Ε.Ν στον οποίο ανέπτυξε τις θέσεις για τα Ναυτεργατικά προβλήματα.

Στην διάρκεια της σύσκεψης οι εκπρόσωποι των Σωματείων εξέφρασαν την κοινή τους θέση για κατάργηση του νόμου 4714/20 με τον οποίο προβλέπεται η κατάργηση των ΣΣΕ και επιχειρείται ταυτόχρονα η αντιδημοκρατική παρέμβαση στις εσωτερικές και εκλογικές διαδικασίες των Σωματείων.

Επίσης τέθηκαν όλα τα επίκαιρα και ουσιαστικά Ναυτεργατικά προβλήματα της περιόδου και τα οποία αφορούν τις καθυστερήσεις στην απόδοση των συντάξεων και των άλλων ασφαλιστικών παροχών προς τους δικαιούχους, την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων στα πλοία, την τραγική ολιγωρία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και υπηρεσιών για το ειδικό επίδομα covid-19, τα ζητήματα που αφορούν την ανεργία, την λειτουργία του ΓΕΝΕ, την ναυτική εκπαίδευση.

Στην απάντησή του ο Υπουργός Ε.Ν υπεραμύνθηκε της ασκούμενης κυβερνητικής ναυτιλιακής πολιτικής προτάσσοντας για πολλοστή φορά την πολιτική της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας προκειμένου να δικαιολογήσει την κατάργηση των ΣΣΕ και αναφέροντας επίσης προκλητικά ότι «τυπικά δεν ισχύει η ΣΣΕ του 2010 στα ποντοπόρα». Παράλληλα ανέφερε ότι με τα μέτρα που έλαβε θα επανακάμψει η ελληνική σημαία στο ελληνικό νηολόγιο…..και με υποκρισία ότι «η πολιτική αυτή μπορεί να δημιουργήσει οφέλη τόσο στην πλοιοκτησία όσο και στους Ναυτεργάτες»!!!

Θρασύτατα ο ΥΕΝ αναφερόμενος στην πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση για την μείωση των προστίμων στις εταιρίες που παραβιάζουν τα ναυτεργατικά δικαιώματα (ΣΣΕ – Ναυτική νομοθεσία) δήλωσε ότι οι ελλείψεις – ανεπάρκειες και τα προβλήματα στις λιμενικές υποδομές καθιστούν αδύνατη την συμμόρφωση των εταιριών στην εκτέλεση των δρομολογίων που ο ίδιος και το Σ.Α.Σ. εγκρίνουν….

Κατά συνέπεια το μάρμαρο πρέπει να το πληρώσουν οι Ναυτεργάτες με την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων τους με πρόστιμα τα οποία είναι κομμένα και ραμμένα σε επίπεδα που ωφελούν και προτρέπουν τους εφοπλιστές να παραβιάζουν την υφιστάμενη νομοθεσία.

Προετοιμάζει τον εκσυγχρονισμό – ταφόπλακα της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης με την σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα!!!

Συνολικά η απάντηση του ΥΕΝ ήταν αρνητική για το σύνολο των Ναυτεργατικών προβλημάτων που ανέδειξαν στην τοποθέτησή τους οι εκπρόσωποι των Ναυτεργατικών Σωματείων.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω αποκτάει ακόμη μεγαλύτερη σημασία η αναγκαιότητα της απεργιακής κινητοποίησης και η καθολική συμμετοχή των Ναυτεργατών σε αυτή.

Καλούμε τους Ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων να κάνουν δική τους υπόθεση τα δίκαια αιτήματα της απεργίας στις 23-24 Φλεβάρη 2021 και την προοπτική κλιμάκωσής της και με τον τρόπο αυτό να στείλουμε ισχυρό, μαζικό αγωνιστικό μήνυμα στην κυβέρνηση και στους εφοπλιστές ότι βάζουμε μπροστά τα Ναυτεργατικά δικαιώματα και τις δικές μας ανάγκες.

12-02-21

Οι Διοικήσεις των Σωματείων

Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Ε.Ν

Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Ε.Ν

Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Ε.Ν

Πανελλήνια Ένωση Αρχιθαλαμηπόλων – Θαλαμηπόλων Ε.Ν

Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν

Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών Ε.Ν

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν

Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών ΜΕΚ Ε.Ν

Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών Ε.Ν

Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας Ε.Ν

Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S – Π/Κ – Ο/Γ

Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων – Κυβερνητών Ε.Ν


Προηγούμενες σχετικές αναρτήσεις: