Άνοιγμα σχολείων εν μέσω δεύτερου κύματος πανδημίας
Η κυβέρνηση άνοιξε τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις 11 Ιανουαρίου δίχως μέτρα προστασίας, όπως και τον Σεπτέμβριο. Η προχειρότητα της απόφασης οδήγησε σε διακοπή της διδασκαλίας, δίμηνο κλείσιμο των σχολικών μονάδων και εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Αυτή τη φορά προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, ανοίγοντας τα σχολεία χωρίς να έχει την ομόφωνη θετική εισήγηση της επιτροπής των επιδημιολόγων, που η ίδια διόρισε. Έτσι έστειλε μαθητές και εκπαιδευτικούς σε τμήματα 25 και 30 μαθητών/τριών, ενώ το επιδημιολογικό φορτίο είναι ακόμη μεγάλο στις μεγάλες πόλεις και ενώ απαγορεύονται οι συναθροίσεις άνω των 9 ατόμων
Εγκληματική απόφαση
Υπ’ αυτές τις συνθήκες, το άνοιγμα των σχολείων είναι μια εγκληματική πολιτική απόφαση – έστω και αν σύντομα θα αναγκαστούν να την ανακαλέσουν και να ξανακλείσουν τα σχολεία λόγω των συνθηκών της πανδημίας. Πέρα όμως από όσα αφορούν την υγειονομική απειλή, θα πρέπει παράλληλα να υπολογίσουμε και τις επιπτώσεις στην μόρφωση των παιδιών, ιδιαίτερα των χαμηλότερων οικονομικών στρωμάτων, που δεν θα έχουν την δυνατότητα να αναπληρώσουν τα διδακτικά κενά από τον προηγούμενο Μάρτιο. Η ανάγκη είναι επιτακτική, τα σωματεία των εκπαιδευτικών να πάρουν θέση και να αναλάβουν δράση ακόμη και με απεργία, κάνοντας σαφές ότι αν οι ομοσπονδίες συνεχίσουν την παθητική τους στάση θα έχουν τις ίδιες ευθύνες με το υπουργείο.
Το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, σύμφωνα με τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, προϋποθέτει:
– Ολιγομελή τμήματα έως 15 μαθητών. Αξιοποίηση όλων των τρόπων για την στέγαση των τμημάτων.
– Διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας
– Δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα μοριακά τεστ σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα -Ιχνηλατήσεις και διαρκή επιδημιολογική επιτήρηση σε κάθε σχολείο.
– Κάθε εκπαιδευτικός να εξαντλεί το ωράριά του σε ένα σχολείο.
– Εμβολιασμός, προαιρετικός, όλων των εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων στα σχολεία κατά προτεραιότητα, μετά τους υγειονομικούς και τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
– Μέτρα για τη συνολική αναπροσαρμογή-μείωση της ύλης σε όλες τις τάξεις.