Τηλεκπαίδευση: «Κόψε το ρεύμα σε μία ώρα, τώρα κάνει μάθημα το παιδί μου»

3.665 μαθητές στην Ήπειρο δεν έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση - ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ προς κυβέρνηση: Καμία αποκοπή ηλεκτρικού ρεύματος κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης

Ένα κοινωνικό θέμα που «καίει» αναδεικνύει το inkomotini.news, μέσα από την περιγραφή του ιδιωτικού υπαλλήλου, Ευθύμη Παιδαράκη, που έχει ως αντικείμενο αποκοπές και επανασυνδέσεις ηλεκτρικού ρεύματος. Πήγε, λοιπόν, σε μια κατοικία να κόψει το ρεύμα και τότε, συνέβη το εξής συγκλονιστικό: σύμφωνα με τον ίδιο, ο πατέρας βγήκε και ζήτησε από τον υπάλληλο να μην του κόψουν το ρεύμα τουλάχιστον για μία ώρα, γιατί έκανε μάθημα το παιδί του στην τηλεκπαίδευση.

Με λίγα λόγια, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, και η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, που δεν είναι «εξαρτώμενοι» από το μισθό ή τα επιδόματα φτώχειας του κράτους, «κάνουν την πάπια» και συνεχίζουν να επιτρέπουν στον κάθε πάροχο ρεύματος, εν μέσω πανδημίας, οικονομικής κρίσης και καραντίνας, να διακόπτει τη ρευματοδότηση σε νοικοκυριά που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στην πληρωμή των λογαριασμών τους.

Η συγκλονιστική ανάρτηση του Ευ. Παιδαράκη:

Την αξιοπρέπεια των ανθρώπων δεν την ποδοπατάμε… Τη ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ! Εντολή αποκοπής ρεύματος σε κάποιον οικισμό του νομού μας. Αφού έφτασα στον μετρητή και ξεκίνησα τη διαδικασία, έρχεται ο ιδιοκτήτης του σπιτιού με σκυμμένο το κεφάλι και μου λέει σχεδόν ψιθυριστά: “Σε παρακαλώ, κάνε υπομονή μια ώρα και μετά έλα κόψ’ το. Αυτή την ώρα κάνει το παιδί μου μάθημα μαθηματικών, σε παρακαλώ έλα λίγο αργότερα…”. Σειρά μου τώρα να σκύψω το κεφάλι και να ντρέπομαι να τον κοιτάξω… Ανάθεμά σε φτώχεια καταραμένη, μα κι ευλογημένη, γιατί μας κάνεις να γινόμαστε άνθρωποι και να σκύβουμε το κεφάλι μπροστά στην ανάγκη του άλλου… Ευλογημένη, γιατί μας ενώνεις πάνω στο αμόνι της ζωής αν και ξέρουμε πως το σφυρί της ανάγκης θα μας κτυπήσει αλύπητα!

Το θετικό είναι, σύμφωνα με τον κ. Παιδαράκη, ότι τελικά έγινε κατορθωτό με τη συνδρομή συνανθρώπων να συγκεντρωθεί το αναγκαίο ποσό και να αποφευχθεί – για την ώρα – η αποκοπή του ρεύματος.

3.665 μαθητές στην Ήπειρο δεν έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση

Στο μεταξύ, σύμφωνα με το flash.gr, η ανισότητα της τηλεκπαίδευσης κυριαρχεί, με ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτό της Ήπειρου, όπου περίπου 900 μαθητές της πρωτοβάθμιας και περίπου 1.000 μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση. Ενώ σε μια σειρά από απομακρυσμένες και ορεινές περιοχές είτε δεν υπάρχει σύνδεση στο internet είτε το σήμα είναι ιδιαίτερα ασθενές, καθιστώντας αδύνατη την παρακολούθηση των μαθημάτων. Όταν το πρόβλημα δημοσιοποιήθηκε τότε η η ΠΕΔ Ηπείρου σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ηπείρου, δήλωσε ότι θα διαθέσει 30.000 ευρώ για αγορά tablets και συνδέσεις.

ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ προς κυβέρνηση: Καμία αποκοπή ηλεκτρικού ρεύματος κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης

«Κανένας πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας να μην αποστέλλει εντολές αποκοπές για όσο διάστημα διαρκεί η τηλεκπαίδευση». Αυτό είναι το αίτημα της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ που υποβλήθηκε με επιστολή στον υπουργό Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, και στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Αναλυτικά η επιστολή:

Κυρία Υπουργέ και Κύριε Υπουργέ.

Στις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, λόγω της πανδημίας, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας σε ένα ζήτημα πιστεύουμε ουσιαστικό και άμεσης προτεραιότητας.

Ειδικότερα, θα θέλαμε να εξετάσετε και να ενεργήσετε στη βάση και της δικής σας ευαισθησίας, την ανάγκη λήψης μιας απόφασης που θα αφορά στο ζήτημα των φτωχών και ευάλωτων νοικοκυριών με παιδιά όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων.

Ουσιαστικά σας καλούμε να μεριμνήσετε ώστε κανένας πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας να μην αποστέλλει εντολές αποκοπές για όσο διάστημα διαρκεί η τηλεκπαίδευση.

Πέραν της ανάγκης και της συμμόρφωσης με τη συνταγματική επιταγή για την απρόσκοπτη πρόσβαση στην Παιδεία (αρ. 16 του Συντάγματος), είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι δεν είναι εύκολο για κανέναν τεχνικό να εκτελέσει εντολή αποκοπής ηλεκτρικού τη στιγμή που αντιλαμβάνεται ότι αυτή η ενέργεια θα στοιχίσει σε μαθητές την πρόσβασή τους στην εκπαίδευση και τη μόρφωση, γενικότερα.