18.7 C
Athens
Τετάρτη, 29 Μαΐου, 2024

Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ – ΟΑΣΑ: Την Πέμπτη 15 Οκτώβρη ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ

Πρόσφατα

Την Πέμπτη 15, Οκτώβρη η Ομοσπονδία Σωματείων Μεταφορών Ελλάδος (ΟΣΜΕ) κήρυξε πανελλαδική 24ωρη απεργία για εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που είναι μέλη της.

Σ’ αυτούς συμπεριλαμβανόμαστε οι εργαζόμενοι στην ΟΣΥ και οι συνάδελφοι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ.

Η ΟΣΜΕ καλεί σε απεργία διεκδικώντας:

  • Να αποσυρθούν τα ΚΤΕΛ από την αστική συγκοινωνία της Αθήνας και να σταματήσει η είσοδος ιδιωτών στον ΟΑΣΑ που έχει ξεκινήσει με πρόσχημα την πανδημία. Τα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας μπορούν να πυκνώσουν εάν επισκευαστούν τα 500 λεωφορεία της ΟΣΥ που κάθονται αυτή τη στιγμή στα αμαξοστάσια.
  • Προσωπικού των ΚΤΕΛ, ο οποίος καταργήθηκε με στόχο την μεγαλύτερη εντατικοποίηση και ελαστικοποίηση της δουλειάς των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ και την κατάργηση βασικών εργατικών κεκτημένων ώστε να αυξήσουν τα κέρδη τους οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ.
  • Όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ έπρεπε να έχει καλέσει σε απεργιακή κινητοποίηση προ πολλού. Η φιλοκυβερνητική στάση του ΔΣ όμως δεν κρύβεται. Ανακαλύπτει συνεχώς προφάσεις για να μην προχωρήσει σε κινητοποιήσεις.

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι

Την Πέμπτη 15, Οκτώβρη η συγκοινωνία πρέπει τα τραβήξει χειρόφρενο και να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση ότι η ιδιωτικοποίηση της δημόσια συγκοινωνίας δεν θα περάσει, ούτε θα περάσει το πισωγύρισμα των εργασιακών κεκτημένων των συναδέλφων στα ΚΤΕΛ, με αφορμή και πάλι την πανδημία.

Το κατάπτυστο δελτίο τύπου το οποίο συνυπογράφουν κάποια πρωτοβάθμια σωματεία του χώρου και καλούν τους εργαζόμενους σε απεργοσπασία αποτελεί μια από τις πιο μαύρες κηλίδες στην ιστορία του κλάδου μας – ενός κλάδου που το ‘93 έπαιξε καταλυτικό ρόλο στο να πέσει η κυβέρνηση της ΝΔ που ιδιωτικοποιούσε τα πάντα…

Η συμφωνία που έχει κάνει η κυβέρνηση με τους μετόχους των ΚΤΕΛ με πρόσχημα τη πανδημία και την οποία μόλις προχθές έδωσε στην δημοσιότητα έχει πολλά θολά σημεία και εμφανή «αβάντα» στο μοίρασμα των γραμμών. Σε πρώτη φάση δίδονται 60 γραμμές, οι πιο μεγάλες σε χιλιομετρικό μήκος και με αποζημίωση 1,41 € το χιλιόμετρο χωρίς ΦΠΑ. Επιπλέον τα ΚΤΕΛ θα πληρώνονται «βρέξει-χιονίσει» και ανεξάρτητα από το αν κάνουν ή όχι το δρομολόγιο.

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο η προνομιακή αμοιβή των μετόχων των ΚΤΕΛ. Είναι ότι τα ΚΤΕΛ θα πάρουν σταδιακά πολύ περισσότερο από το 20% του έργου της ΟΣΥ, θα λειτουργήσουν σαν μέσο πίεσης για να αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών (αφού «δεν θα βγαίνουν»), ενώ θα αποτελέσουν και το μοχλό για το «ξεχαρβάλωμα» των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των κανονισμών εργασίας των εργαζομένων στην ΟΣΥ. Οι εργασιακές σχέσεις, τα δικαιώματα και οι μισθοί των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ θα χρησιμοποιηθούν από την κυβέρνηση και τη διοίκηση για να οδηγήσουν προς τα κάτω τα αντίστοιχα δικαιώματα και μισθούς των εργαζομένων στην ΟΣΥ.

Την Πέμπτη στις 04.00 να είμαστε όλοι στις πύλες.

Να συμμετέχουμε στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ομοσπονδία μας.Να υπερασπιστούμε το δημόσιο χαρακτήρα της αστικής συγκοινωνίας καθώς και όλα τα κεκτημένα και τα δικαιώματα των εργαζομένων σε ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΚΤΕΛ.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις