test
24.8 C
Athens
Δευτέρα, 27 Μαΐου, 2024

ΠΣΕ ΟΓΑ (ΟΠΕΚΑ – ΕΦΚΑ Αγροτών): Οι διοικήσεις ΕΦΚΑ και ΟΠΕΚΑ βάζουν σε κίνδυνο εργαζομένους και πολίτες

Πρόσφατα

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Ένα εξάμηνο μετά τα πρώτα περιοριστικά μέτρα που πάρθηκαν λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που έχει δημιουργήσει ο Covid-19 και η διαφύλαξη της δημόσιας υγείας παρουσιάζει αρνητικό πρόσημο. Αντ’ αυτής και της ενίσχυσης σε Υγεία, Εκπαίδευση, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και Κοινωνικές Υπηρεσίες, η κυβέρνηση της Ν.Δ., επιδεικνύοντας εγκληματική ανεπάρκεια, επέλεξε την προστασία των καναλαρχών και των μεγάλων συμφερόντων σε τουρισμό και μεταφορές.

Τα αποτελέσματα αυτών των επιλογών, μαζί με τη βαθιά ύφεση, την έκρηξη της ανεργίας και της ελαστικής εργασίας, φαίνεται ότι διαγράφουν ένα μέλλον αβέβαιο, κοινωνικά και εργασιακά. Όσο για την εξαπάτηση που επιχειρείται με το αφήγημα της «ατομικής ευθύνης» και της «κοινωνικής αποστασιοποίησης», δεν μπορούν πλέον να ρίξουν στάχτη στα μάτια μας για την ανευθυνότητα της κυβέρνησης απέναντι στις ζωές μας (απροετοίμαστο ΕΣΥ, υποστελεχωμένες υγειονομικές υπηρεσίες και εκπαιδευτικές μονάδες, δημόσιες υπηρεσίες όπου δεν λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα -προληπτικά ή μετά την επιβεβαίωση κρουσμάτων- και κινδυνεύουν να μετατραπούν σε υγειονομικές βόμβες διασποράς του ιού, έλλειψη υλικών και υποδομών, συγχρωτισμός και υπερπληρότητα στις μετακινήσεις, μεγάλο πλήθος μαθητών ανά τάξη στα δημόσια σχολεία, προστασία μειωμένου αριθμού ευπαθών ομάδων κ.λπ.) παρά μόνο ενισχύουν στη συνείδησή μας τον ταξικό χαρακτήρα της πανδημίας…

Επίσης, ακόμη και η εξαγγελθείσα τηλεργασία έχει προσχηματικό χαρακτήρα, καθώς με το πλήθος των υποσημειώσεων, των αντικρουόμενων οδηγιών και των αλλεπάλληλων εγκυκλίων και διευκρινίσεων, στάθηκε αδύνατο να εφαρμοστεί άμεσα και ακυρώθηκε η ουσία της, αφού, και όταν με τεράστια καθυστέρηση ξεκίνησε η εφαρμογή της, από αυτήν αποκλείστηκαν ολόκληρες κατηγορίες εργαζομένων. Πώς όμως να εφαρμοστεί η τηλεργασία στο Δημόσιο, όταν δεν υπάρχουν τα μέσα υλοποίησής της ή, ακόμη και όταν αυτά διατίθενται και έχει εφαρμοστεί επιτυχώς, οι Διοικήσεις δηλώνουν απροθυμία και καχυποψία θεωρώντας την τηλεργασία «δωράκι» για τους εργαζόμενους, για το οποίο απαιτείται αστυνόμευση;

Από αυτό το πλαίσιο δεν απέκλιναν στο ελάχιστο οι Διοικήσεις του e-ΕΦΚΑ και του ΟΠΕΚΑ. Πλήρως συντονιζόμενες, δε, εμφανίστηκαν κατώτερες των περιστάσεων για έναν βασικό λόγο: Έθεσαν και θέτουν την «απρόσκοπτη λειτουργία των Οργανισμών» πάνω από την προστασία της υγείας εργαζομένων και εξυπηρετούμενων πολιτών.

Σε αυτό το πλαίσιο, αλλά και συνολικά για τη μέχρι τώρα πορεία τους, ως Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων στον Ο.Γ.Α. (ΟΠΕΚΑ – ΕΦΚΑ ΑΓΡΟΤΩΝ)

ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ

Τη Διοίκηση του ΟΠΕΚΑ για:

  • Την αδυναμία της, από την ανάληψη των καθηκόντων της μέχρι σήμερα, να διεκδικήσει σθεναρά και αποτελεσματικά για τον Οργανισμό την ενδυνάμωσή του με μόνιμο προσωπικό πλήρων εργασιακών δικαιωμάτων, με αποτέλεσμα:

    • να καταφεύγει στις εμβαλωματικές, σύγχρονες εργολαβικές γαλέρες για τη φύλαξη και την καθαριότητα των κτιριακών δομών και να επιβαρύνει περαιτέρω το ήδη εξουθενωμένο Τμήμα Προμηθειών του Οργανισμού. Μάλιστα, προχωρά σε μείωση των ωρών απασχόλησης των εργαζομένων στην καθαριότητα (4 ώρες ημερησίως αντί 6) εν μέσω Covid-19!

    • Να προσπαθεί να στηριχθεί -πρόσκαιρα μόνο- στις δυνάμεις των εν ομηρία «ωφελουμένων» των Προγραμμάτων του ΟΑΕΔ.

  • Τη διάθεση υπαλλήλων, οι οποίοι μισθοδοτούνται από τον Οργανισμό, στο Υπουργείο Εργασίας (μόνιμοι και μετακλητοί), την ίδια στιγμή που ο ΟΠΕΚΑ γονατίζει από το βάρος των δυσανάλογων με τη στελέχωσή του αντικειμένων.

  • Την απόφασή της να αποκλείσει από την τηλεργασία τους Προϊσταμένους Διευθύνσεων και Τμημάτων, παρότι

    • Η επιτυχής εφαρμογή του μέτρου στον Οργανισμό την πρώτη περίοδο που εφαρμόστηκε, έχοντας συμβάλει στην αποσυμφόρηση των κτιριακών δομών, αφορούσε το σύνολο του προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των προϊσταμένων, &

    • πολλές Υπηρεσίες και Οργανισμοί στο Δημόσιο συμπεριλαμβάνουν στην τηλεργασία όλους τους υπηρετούντες, χωρίς καμία εξαίρεση, αφού με τη σειρά των εγκυκλίων που έχουν εκδοθεί από το αρμόδιο υπουργείο κάτι τέτοιο επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια του κάθε φορέα.

  • Τη συνεχιζόμενη απόπειρα παρέμβασης στο έργο των ιατρών του Οργανισμού, που πήρε μεγάλες διαστάσεις εν μέσω της πανδημίας για τη «διαφύλαξη της λειτουργίας του Οργανισμού» (έλεγχος χορηγηθεισών ειδικών αδειών, ιατρικών φακέλων ευπαθών ομάδων κ.ά.), την ίδια στιγμή που

    • Δεν αποφασίζει τη διενέργεια διαγνωστικών τεστ για το σύνολο των υπηρετούντων.

    • Δεν έχει λάβει πρόνοια για την ενημέρωση του προσωπικού σχετικά με σοβαρά θέματα της πανδημίας, όπως π.χ. η γνωστοποίηση Κέντρων Covid-19 κ.ά., με αποτέλεσμα να καλούνται συνάδελφοι, στους οποίους υποδείχθηκε να υποβληθούν σε διαγνωστικό τεστ, να καλύψουν το κόστος με δική τους δαπάνη.

    • Η απολύμανση του συνόλου των χώρων εργασίας και συναλλαγής με το κοινό στις δομές του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα, τόσο αρχικά όσο και μετά την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος στον ΟΠΕΚΑ, πραγματοποιήθηκε έπειτα από συνδικαλιστική πίεση.

  • Την κατασπατάληση δημόσιου χρήματος σε αγορά υπηρεσιών και κατακερματισμένων εφαρμογών ιδιωτικών εταιρειών, αναποτελεσματικών και προκλητικά πολυδάπανων (αποτέλεσμα της ακραία υποστελεχωμένης Διεύθυνσης Πληροφορικής), που

    • αποδεδειγμένα επιβαρύνουν περαιτέρω το προσωπικό του Οργανισμού, χωρίς να διευκολύνουν ουσιαστικά τους επιδοματούχους του (χαρακτηριστικό παράδειγμα η αμφιλεγόμενη ανάθεση λειτουργίας Call Center του ΟΠΕΚΑ σε ιδιωτική εταιρεία, η ανανέωση της πεντάμηνης σύμβασης με την οποία αποφασίστηκε έναντι ποσού άνω των 120.000 ευρώ, χωρίς προηγουμένως να έχει παρουσιαστεί κανένα συγκεκριμένο στατιστικό στοιχείο από πλευράς της Διοίκησης και δίχως η τελευταία να λάβει υπ’ όψιν της τις διαμαρτυρίες των υπαλλήλων και των εκπροσώπων τους για την αναποτελεσματικότητά του), είτε

    • χρήζουν περιοδικής «οικονομικής αιμοδοσίας» (σύστημα ωρομέτρησης υπαλλήλων με αναγκαστική, ταυτόχρονη, τήρηση φυσικού αρχείου παρουσιολογίου και αδειών, συντήρηση πολλών ηλεκτρονικών εφαρμογών & διαδικασιών και πλείστα άλλα) ή

    • επιχειρούν τη δρομολόγηση διαδικασιών καταφανώς παράνομων και αντίθετων με σχετικές αποφάσεις αρμόδιων Ανεξάρτητων Αρχών (π.χ. χρήση προσωπικών δεδομένων για την αυθεντικοποιημένη είσοδο των υπαλλήλων στην πλατφόρμα της Οικονομικής Ενίσχυσης Οικογενειών Ορεινών και Μειονεκτικών Περιοχών).

Την ίδια στιγμή, δεν μπορεί να βρεθεί τρόπος να καλυφθεί η δαπάνη των διαγνωστικών τεστ των συναδέλφων που ήρθαν σε επαφή με το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα στην Κεντρική Υπηρεσία εν ώρα εργασίας…

  • Την αναποφασιστικότητά της να εκκινήσει άμεσα τη διαδικασία των κρίσεων για την επιλογή προϊσταμένων Διευθύνσεων και Τμημάτων, άμα τη αναλήψει των καθηκόντων της, με διασφάλιση της ορθής και αξιοκρατικής εφαρμογής του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.

  • Την καταστρατήγηση της υπηρεσιακής ιεραρχίας, την παράκαμψη εργαζομένων σε επιτελικές θέσεις και την πρωτοφανή απαίτηση έκτακτων και τακτικών ενημερώσεων, εν μέσω συνθηκών πανδημίας, συμπεριλαμβανομένης προσωποποιημένης(!) απόδοσης, επιλεκτικά μόνο από συγκεκριμένες Διευθύνσεις του Οργανισμού, που όμως αναμφίβολα θα λειτουργήσει ως «Δούρειος Ίππος» και για τις υπόλοιπες.

  • Τη σιωπηλή υποταγή σε άνωθεν εντολές και την άκριτη συναίνεσή της στις κυβερνητικές επιλογές σε θέματα του προσωπικού και λειτουργίας του Οργανισμού:

    • Εξαίρεση από την κινητικότητα, που είχε ως αποτέλεσμα τις μειωμένες εισροές υπαλλήλων, παρά την αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος και τις σχετικές συνεντεύξεις.

    • Διεκδίκηση κάλυψης λιγοστών θέσεων -σε σχέση με τις κενές οργανικές- για τον Οργανισμό μέσω του Εθνικού Συστήματος Κινητικότητας λόγω «αδυναμίας διοικητικής διαχείρισης της εκδήλωσης ενδιαφέροντος»(!)…

    • Αυθαίρετος και χωρίς νομικό έρεισμα αποκλεισμός υπαλλήλων-δικαιούχων του ΛΑΕ/ΟΠΕΚΑ από την παροχή των Χρηματικών Βοηθημάτων και Βραβείων σε Τρίτεκνες και Πολύτεκνες Μητέρες του Λογαριασμού.

  • Την παρατεινόμενη στο διηνεκές απουσία Ενιαίου Κανονισμού Παροχών & Υπηρεσιών του Οργανισμού, καθώς και του Ενιαίου Μητρώου Δικαιούχων και Παροχών (Ενοποιημένο Μητρώο ΟΠΕΚΑ), που τον καθιστά «ξέφραγο αμπέλι», θέτοντας σε αβεβαιότητα το μέλλον του και την ίδια την ύπαρξή του.

  • Τέλος, την άρνησή της μέχρι και σήμερα να πραγματοποιήσει μία εφ’ όλης της ύλης συνάντηση με το Δ.Σ. του Συλλόγου για όλα τα φλέγοντα θέματα που χρονίζουν αλλά και αυτά που κατά καιρούς ανακύπτουν, περιοριζόμενη σε ελάχιστες σύντομες συναντήσεις ενημερωτικού χαρακτήρα, και αυτές μετά από εργώδεις προσπάθειες και συνεχείς πιέσεις.

Τη Διοίκηση του eΕΦΚΑ για:

  • Μειωμένα αντανακλαστικά και αίσθημα ευθύνης εν μέσω της πανδημίας, όπως φανερώνουν

    • Η απολύμανση χώρων εργασίας και συναλλαγής… κατόπιν εορτής και με τεράστιες καθυστερήσεις, μόνο μετά από πιέσεις και υπό τον φόβο της κοινωνικής κατακραυγής.

    • Η συνέχιση της συναλλαγής χωρίς προστατευτικά μέσα (plexiglass).

    • Η μη διενέργεια διαγνωστικών τεστ σε όλους τους υπηρετούντες και η μη αναστολή λειτουργίας όταν επιβάλλεται.

    • Η υποδοχή συναλλασσόμενων πολιτών, που κρίνουν μόνοι τους το επείγον του αιτήματός τους(!), χωρίς προηγούμενη αξιολόγηση από την Υπηρεσία.

  • Έλλειψη σχεδιασμού για την ενσωμάτωση και την ενοποίηση των υπηρεσιών, που αποδεικνύεται από

    • Την υποτυπώδη «ταχείας πήξεως» εκπαίδευση στα νέα αντικείμενα, καθώς και την συνεχιζόμενη απουσία ερμηνευτικών εγκυκλίων και οδηγιών.

    • Τη σαρδελοποίηση συναδέλφων, χωρίς προγραμματισμό και προετοιμασία, σε ακατάλληλους χώρους εργασίας.

    • Την άκριτη διεύρυνση του ωραρίου εξυπηρέτησης κοινού, με ραντεβού ή και χωρίς, με την οποία είναι συχνά επιφορτισμένοι οι ίδιοι συνάδελφοι που πρέπει να προχωρήσουν και την εξέταση των υποθέσεων. Ποιος χρόνος όμως τους απομένει για να διεκπεραιώσουν και αυτή την αρμοδιότητα;

    • Την εξ όλων αυτών επιδείνωση του συνωστισμού και του συγχρωτισμού (μη) εξυπηρετούμενων πολιτών.

    • Τη στοχοποίηση και το «αλληλοφάγωμα» μεταξύ συναδέλφων, εξαιτίας μεταφερόμενων εκκρεμοτήτων των πρώην Ταμείων, οι οποίες όμως είναι φυσική απόρροια της διαρκούς υποστελέχωσης και της απουσίας της απαραίτητης θεσμικής και υπηρεσιακής θεραπείας των χρονίων κενών και ασαφειών.

  • Τη μη εκλογικευμένη κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού, τη συνεπακόλουθη υπερεντατικοποίηση της εργασίας, που επιτείνεται από την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, με αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις και την επιβάρυνση ασφαλισμένων, συνταξιούχων και επιδοματούχων.

  • Την απουσία ιατρών εργασίας και τη μη χορήγηση επαρκούς υγειονομικού υλικού και μέσων ατομικής προστασίας στους εργαζόμενους.

  • Την αδυναμία της να δημοσιοποιήσει στοιχεία για τις εκκρεμείς συντάξεις και την προσήλωσή της σε επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, που χτίζονται πάνω στην αγωνία και την εξάντληση των εργαζομένων, και εξαπατούν το ανυποψίαστο κοινό, που με τη δικαιολογημένη αγανάκτησή του μετατρέπει τους υπηρετούντες στον Φορέα σε σάκο του μποξ.

  • Την αναποφασιστικότητά της να εκκινήσει άμεσα τη διαδικασία των κρίσεων για την επιλογή προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων, άμα τη αναλήψει των καθηκόντων της, με διασφάλιση της ορθής και αξιοκρατικής εφαρμογής του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.

  • Την απαίτηση στοιχείων στοχοθεσίας, τη στιγμή που συντρέχουν όλα τα ανωτέρω.

Οι υπηρετούντες στον e-ΕΦΚΑ και στον ΟΠΕΚΑ ζητάμε το ελάχιστο που οφείλουν να κάνουν οι Διοικήσεις: τον σεβασμό στη δουλειά μας και τη διαφύλαξη της υγείας των υπηρετούντων και του συναλλασσόμενου κοινού, με υλοποίηση όλων των απαραίτητων μέτρων, των προβλεπόμενων αλλά και πέραν αυτών, με ανάληψη πρωτοβουλιών.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

  • Πιστή τήρηση όλων των υγειονομικών πρωτοκόλλων, με προτεραιότητα στην υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων και των εξυπηρετούμενων πολιτών.

  • Χορήγηση όλων των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας.

  • Αύξηση του ποσοστού των εργαζομένων στο Δημόσιο με τηλεργασία, χωρίς καμία εξαίρεση, για αποφυγή συνωστισμού και συγχρωτισμού.

  • Δωρεάν διαγνωστικά τεστ για όλους τους υπηρετούντες.

  • Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας και φύλαξης. Ανανέωση όλων των συμβάσεων καθαριότητας (ΙΔΟΧ), στους φορείς μας, όπως ακριβώς έχει γίνει και στο Υπουργείο Εργασίας.

  • Ενημέρωση για τα σημεία και τις διαδικασίες όπου λόγω «στενής επαφής με επιβεβαιωμένο κρούσμα» το εργαστηριακό τεστ πραγματοποιείται χωρίς δαπάνη του εργαζόμενου. Πλήρεις και σαφείς οδηγίες για την αντιμετώπιση περιστατικών Covid-19 (όπως και κάθε άλλου έκτακτου περιστατικού).

  • Στήριξη όλων των δομών και των Υπηρεσιών με μόνιμο προσωπικό.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις