ΕΑΠ ΠΥΣΔΕ Αν. Αττικής: Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών | Βαθιά περιφρόνηση και απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου

Η ανακοίνωση της β΄φάσης προσλήψεων αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελεί εμπαιγμό της κυβέρνησης προς το δημόσιο σχολείο και τους  εκπαιδευτικούς. Ο εμπαιγμός αυτός παίρνει ακόμα πιο εκρηκτικές διαστάσεις εν μέσω πανδημίας COVID 19. Η κυβέρνηση όχι μόνο αρνείται να ικανοποιήσει το καθολικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για μέχρι 15 μαθητές στο τμήμα, αλλά δεν καλύπτει ούτε τις ανάγκες των σχολείων μιας προ-covid σχολικής χρονιάς.

Το τεράστιο πρόβλημα των κενών στη ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής παραμένει ακόμη και μετά τη β΄φάση των προσλήψεων. Το Υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο αρνήθηκε να καλύψει όλα τα κενά από την α΄φάση προσλήψεων αναπληρωτών, καλύπτοντας μόλις το 60%  των ήδη κουτσουρεμένων κενών που δήλωσε η ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής, αλλά η κάλυψη των κενών στη β΄φάση  δεν ξεπερνά το 30% των εναπομείναντων κενών. Στα κενά αυτά δεν περιλαμβάνονται οι άδειες ευπαθών ομάδων μονίμων και αναπληρωτών (100 περίπου μόνιμοι εκπαιδευτικοί, και 2-3 αναπληρωτές) περιμένοντας να βάλουν σε εφαρμογή την κατάπτυστη ρύθμιση 3μηνων συμβάσεων προσωρινών αναπληρωτών, ούτε τα αιτήματα για άνοιγμα τμημάτων που ξεπερνούν τους 27 μαθητές ή λόγω ακατάλληλων κτιριακών υποδομών.

Στη β΄φάση αναπληρωτών για πάνω από 150 κενά μετά τη τοποθέτηση της α΄φάσης, προσλήφθηκαν στην Ανατολική Αττική μόλις 52. 45 προσλήψεις στη γενική (30 στην Α΄Ανατολικής και 15 στη Β΄ Ανατολικής), 7 σε ΣΜΕΑΕ (2 στην Α΄Ανατολικής, 5 στη Β΄Ανατολικής). Μηδέν προσλήψεις παράλληλης στήριξης και  τμήματα ένταξης  που την ίδρυση τους έχουν αιτηθεί ήδη από πέρσι τα σχολεία. Επιπλέον, έχουν προσληφθεί 5 πλήρους και 1 ΑΜΩ εκπαιδευτικοί για τα μουσικά σχολεία.

Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.

Στον κλάδο των θεολόγων (ΠΕ01) από τα 14 κενά στην Α΄Ανατολικής Αττικής και 12 κενά στη Β΄ Ανατολικής Αττικής προσλήφθηκαν αντίστοιχα 6 και 6 αναπληρωτές στην α΄φάση. Αντί για πρόσληψη 8 και 6 αναπληρωτών αντίστοιχα  προκειμένου να καλυφτούν στο ελάχιστο οι ανάγκες το Υπουργείο προσέλαβε στη β φάση 1 στην Α΄ Ανατολικής και 1 στη Β΄ Ανατολικής.

– Στον κλάδο των φιλολόγων (ΠΕ02)στα  87 περίπου κενά (57 στην Α περιοχή και 30 στη Β) προσλήφθηκαν στην α΄φάση  μόλις 54 αναπληρωτές (36 στην Α περιοχή και 18 στη Β). Για τα πάνω από 30 κενά προσλήφθηκαν στη β’ φάση μόλις 10 αναπληρωτές(7 στην Α΄Ανατολικής Αττικής και 3 στη Β΄Ανατολικής).

– Στον κλάδο των μαθηματικών (ΠΕ03) από τα  99 κενά (59 στην Α περιοχή και 40 στη Β) προσλήφθηκαν στην α΄φάση  65 αναπληρωτές (35 στην Α και 30 στη Β).Από τα 34 κενά προσλήφθηκαν στη β΄φάση 10 αναπληρωτές(8 στην Α΄περιοχή και 2 στη Β΄περιοχή

– Στον  κλάδο των  ΠΕ04 από 73 κενά (42 στην Α και 31 στη Β)  καλύφθηκαν στην α΄φάση   56 (33 στην Α και 23 στη Β). Στα 17 εναπομείναντα κενά προσλήφθηκαν στη β΄φάση 2 στην Α΄περιοχή (1 ΠΕ4.01 και 1 ΠΕ402) και 1 στη Β΄περιοχή (ΠΕ402).

– Στον κλάδο της πληροφορικής (ΠΕ86) από τα 44 κενά (23 στην Α΄περιοχή και 21 στη Β΄περιοχή) καλύφθηκαν στην α΄φάση τα 30 (15 στην Α΄περιοχή και 15 στη Β΄περιοχή), ενώ στη β΄βάση προσλήφθηκαν 10 (5 στην Α΄περιοχή και 5 στη Β΄περιοχή).

Οι τραγικές συνέπειες στην αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων ήταν η δραματική μείωση προσλήψεων εκπαιδευτικών ΠΕ78 και ΠΕ80 και ο μηδενισμός προσλήψεων εκπαιδευτικών ΠΕ08 και ΠΕ79.

Συναδέλφισσες/φοι

Ενώ θα περίμενε κανείς τους τελευταίους έξι μήνες με την πανδημία του κορωνοϊού να γίνουν έστω βήματα στην κατεύθυνση της μείωσης του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, με αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών, αντιθέτως έχουμε αύξηση των μαθητών με το νόμο Κεραμέως στα νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά, αλλά και στην β/θμια. Αξιοποιώντας νομοθετικές ρυθμίσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων αλλά και τις πιο πρόσφατες , (Φίλη για ελάχιστο αριθμό μαθητών για συγκρότηση τμημάτων κατευθύνσεων Ο.Π ΓΕΛ, τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, εγκύκλιοι για τμήματα β΄ξένης γλώσσας, Υ.Α Γαβρόγλου που προβλέπει πως μετά την οριστικοποίηση των τμημάτων, κάθε εγγραφή, μετεγγραφή, αλλαγή ομάδας προσανατολισμού, επιλεγόμενου μαθήματος ή αλλαγή τομέα και ειδικότητας Επαγγελματικού Λυκείου, πραγματοποιείται  σε λειτουργούντα τμήματα)Υπουργείο και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης πιέζουν σε μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία ή αλλαγή κατεύθυνσης – διαφορετικά να λειτουργήσουν με 28 μαθητές, την ίδια στιγμή που αν μειωθεί ο αριθμός μαθητών σε σχολεία, κλείνουν το τμήμα αγνοώντας τη ρύθμιση. Γι αυτό και ο ΔΔΕ στην παράσταση διαμαρτυρίας της Ε΄ΕΛΜΕ δήλωσε πως θα εξετάσει κατά περίπτωση την ανάπτυξη τμημάτων, για να μην ξεφύγει φυσικά ο αριθμός σε προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Είναι φανερό πως η δραματική μείωση της χρηματοδότησης για την παιδεία  μέσω του κρατικού προϋπολογισμού κατά  27% από το 2009 αφήνει βαρύ αποτύπωμα πάνω στο δημόσιο σχολείο και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν παίρνει μέτρα αντιστροφής της ζοφερής πραγματικότητας, αλλά επιταχύνει εν μέσω πανδημίας όλες τις αντιδραστικές αλλαγές στο σχολείο και επιδιώκει να μειώσει περαιτέρω τις δαπάνες σε παιδεία, υγεία και κοινωνικά αγαθά σε πλήρη ευθυγράμμιση με Ε.Ε και ΟΟΣΑ. Την ίδια στιγμή δισεκατομμύρια ευρώ χαρίζονται στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους μέσα από τα “πακέτα στήριξης” με φοροαπαλλαγές, μείωση ασφαλιστικών εισφορών κλπ. 10 δις ευρώ δίνονται για νέα εξοπλιστικά προγράμματα, ενώ εκατομμύρια δίνονται μέσω απευθείας αναθέσεων σε επιχειρήσεις και κολλητούς εν μέσω πανδημίας. 6.000.000 ευρώ για τις μάσκες γίγας και εκατομμύρια ευρώ στα καλοταϊσμένα ΜΜΕ για να προβάλλουν το  success story της κυβέρνησης. Για το δημόσιο σχολείο φτώχεια, εγκατάλειψη και παγουρίνο από το ίδρυμα  Λασκαρίδη. Η εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών εν μέσω πανδημίας συνιστά εγκληματική πολιτική από πλευράς κυβέρνησης για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αλλά και τη μόρφωση των παιδιών.

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΧΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.

Ως ΕΑΠ καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην αποδεχτούμε τη δυστοπική πραγματικότητα που διαμορφώνουν με τις απανωτές ρυθμίσεις και τις αλλοπρόσαλλες, εκτός πραγματικότητας εγκυκλίους που στέλνουν καθημερινά στα σχολεία, και μας μετατρέπουν σε πολυεργαλεία. Να μην αποδεχτούμε την κάλυψη των κενών, σε βάρος της ήδη επιβαρυμένης καθημερινότητας μας , στο όνομα της “εύρυθμης” λειτουργίας του σχολείου λόγω covid19 (περικοπή ωρών στη διδασκαλία μαθημάτων, υπερωρίες, κάλυψη κενών με απασχόληση παιδιών κλπ). Καμία αποδοχή με οποιοδήποτε άμεσο ή έμμεσο τρόπο του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου μας.

Ως ΕΑΠ από την αρχή της σχολικής χρονιάς καταθέσαμε στο Δ.Σ ολοκληρωμένο πρόγραμμα πολύμορφου  άμεσου αγωνιστικού σχεδιασμού προκειμένου ο κλάδος να προετοιμαστεί και να συσπειρωθεί αγωνιστικά  για να αντιμετωπίσει την πολιτική της κυβέρνησης. Οι μεγάλες παρακαταθήκες των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος δείχνουν πως είναι μονόδρομος για κάθε μικρή και μεγάλη νίκη η ανάπτυξη ενός μαχητικού, αγωνιστικού εκπαιδευτικού κινήματος σε σύνδεση με τη νεολαία και το ευρύτερο εργατικό κίνημα, με συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματίων. Αντίθετα η αγωνιστική αφλογιστία και η αναμονή οδηγούν σε ήττα και υποχώρηση.  Απέναντι σε αυτή την πρόταση αντιμετωπίσαμε την άρνηση οποιασδήποτε αγωνιστικής πρωτοβουλίας υπεράσπισης των στοιχειωδών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Οι προτεραιότητές τους βρίσκονται παρά τις γενικόλογες καταγγελίες στην υλοποίηση της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής. Ξέρουν καλά πως οι πολικές ανατρέπονται με αγώνες και γι αυτό μπαίνουν τροχοπέδη σε οποιαδήποτε κινητοποίηση.

Σχολεία ανοιχτά με μέχρι 15 μαθητές στο τμήμα / Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών Προσλήψεις νοσηλευτικού προσωπικού και καθαριότητας στα σχολεία/ Δωρεάν μαζικά τέστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Να ανοίξουν τώρα όλα τα υπεράριθμα τμήματα.

Να καλυφτούν τώρα με νέα φάση πρόσληψης όλα τα κενά .

Όχι στις 3μηνες συμβάσεις εργασιακής γαλέρας.

Να δοθούν όλα τα κενά στους αναπληρωτές