Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ: Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μεταφορών

Η Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ συμμετείχε στην διαμαρτυρία του ΜΕΤΑ* με το Συντονισμό Αιρετών* στο Υπουργείο Μεταφορών. Σκοπός της διαμαρτυρίας ήταν η πολιτική της κυβέρνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και του κινδύνους που γεννά αυτή, ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας. Την επιτροπή στην οποία συμμετείχαμε υποδέχτηκε και άκουσε τα αιτήματα και τις καταγγελίες μας ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κος Καραγιάννης.

Η ΑΠ στην τοποθέτηση της ζήτησε να γίνουν άμεσα προσλήψεις μόνιμου προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ έτσι ώστε η κυβέρνηση να μην βρίσκει πρόσχημα και προχωρεί σε καταστολή εργασιακών δικαιωμάτων. Αυτή τη στιγμή απαιτούνται τουλάχιστον 1500 προσλήψεις οδηγών και τεχνικών για να μπορέσουν να βγουν στην κυκλοφορία τουλάχιστον 1500 οχήματα νούμερο που σίγουρα υπολείπεται από τα 1700 που έθετε τότε σε κυκλοφορία η πρώην ΕΘΕΛ.

Ζητήσαμε εξηγήσεις και αν ισχύουν τα όσα ακούγονται περί προσλήψεων εργολαβικών εργαζομένων οδηγών είτε με καθεστώς αυτοαπασχόλησης (μπλοκάκι) είτε μέσω ενοικίασης από εργολάβους. Κάτι τέτοιο τονίσαμε ότι είναι παράνομο και ενάντια στον κανονισμό της ΟΣΥ. Απαντώντας στον ισχυρισμό του εκπροσώπου του υπουργείου ότι η διαδικασία μέσω ΑΣΕΠ είναι αρκετά χρονοβόρα είπαμε ότι αυτή μπορεί εάν το θελήσει η κυβέρνηση να εξελιχθεί μέσα σε ένα τρίμηνο, αρκεί να αφήσει τα προσχήματα και τα «κολλήματα» που έχουμε δει στο παρελθόν.

Η ΑΠ κατήγγειλε την τακτική της διοίκησης των Αγιάσογλου – Ξυπολητά να προχωρεί σε μετατάξεις προσωπικού τη στιγμή που η κυβέρνηση αποφασίζει αναστολή αδειών εργαζομένων.
Η διοίκηση των Αγιάσογλου – Ξυπολητά συνεχίζει την πολιτική απαξίωσης της ΟΣΥ, «αδειάζοντας» την εταιρεία από εργαζόμενους, τακτική που εφαρμόζαν οι διοικήσεις του ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο 2015 – 2019. Του παραθέσαμε στοιχεία με συγκεκριμένες αποφάσεις οι οποίες ελέγχονται ως προς την νομιμότητα τους.

Ζητήσαμε οι εργολαβίες που υπάρχουν σήμερα στην ΟΣΥ (καθαρισμός) να λήξουν άμεσα καθότι είναι παράνομες και ζητήσαμε να προχωρήσει ο διαγωνισμός για απευθείες συμβάσεις με τους εργαζόμενους στην καθαριότητα. Οι δύο διαγωνισμοί που έγιναν το 2016 και 2017 δεν τελεσφόρησαν ποτέ με πολιτική ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ και των διοικήσεων της ΟΣΥ.

Στο μεγάλο πρόβλημα της παλαιότητας του στόλου και την μη προμήθεια νέων λεωφορείων, καταγγείλαμε την πολιτική των μνημονίων που ακολουθείται πιστά την τελευταία δεκαετία από τις κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑ.ΣΟ.Κ. και ΣΥΡΙΖΑ και οι οποίες ευθύνονται για την άθλια εικόνα των οχημάτων και των υπηρεσιών της ΟΣΥ.

Η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα σε αγορά λεωφορείων νέας τεχνολογίας καθώς αυτά που κυκλοφορούν είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια επιβατών και οδηγών. Ο Μ.Ο ηλικίας των οχημάτων είναι 18 έτη με οχήματα ακόμη και 27 ετών που έχουν συμπληρώσει και τρία εκατομύρια χλμ!

Στις δηλώσεις του υπουργού για leasing χρονομίσθωσης οχημάτων δηλώσαμε όλοι οι παρευρισκόμενοι ότι είμαστε αντίθετοι.

Καμιά σκέψη για leasing χρονομίσθωσης οχημάτων αφού κάτι τέτοιο και κοστίζει ακριβά ματαιώνοντας οποιαδήποτε κίνηση για αγορά αλλά και είναι ο «δούρειος ίππος» για την καθολική είσοδο ιδιωτών στην δημόσια συγκοινωνία.

Έγινε ακόμη αναφορά στο κλείσιμο του αμαξοστασίου του Ελληνικού και στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από αυτό. Το αμαξοστάσιο που αποτελούσε την ναυαρχίδα της ΟΣΥ, το οποίο εκτελούσε το 40% του συγκοινωνιακού έργου έκλεισε τον Ιούνη του ‘18 πολλαπλασιάζοντας τα προβλήματα στο συγκοινωνιακό έργο της ΟΣΥ. Αναφέραμε χαρακτηριστικά τα επιπλέον χιλιάδες κενά οχηματοχιλιόμετρα με το κόστος που προκύπτει από αυτά σε καύσιμα και ώρες εργασίας κατά την μετάβαση των οχημάτων σε λεωφορειακές γραμμές των νοτίων και ανατολικών προαστείων και θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί από την διατήρηση του αμαξοστασίου.

Τέλος αναφορικά με την απόφαση της κυβέρνησης να αναστείλει τις άδειες εργαζομένων στα ΜΜΜ ο κύριος Καραγιάννης μας απάντησε ότι ήταν κάτι που δεν γινόταν διαφορετικά λόγω της κατάστασης που διαμορφώθηκε με την αύξηση των κρουσμάτων τις τελευταίες μέρες. Σε αυτήν την αναφορά του Γραμματέα Υποδομών μαζί μας αντέδρασαν έντονα και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι που μετείχαν στην συνάντηση καταγγέλλοντας την πολιτική της κυβέρνησης που διαθέτει εκατομμύρια για την προβολή της μέσω ΜΜΕ αλλά παραλείπει να ενισχύσει με μέσα την ασφάλεια των πολιτών.

Καμιά επένδυση δεν έγινε με προσλήψεις σε κρίσιμους τομείς (ανάμεσα και οδηγοί λεωφορείων) ούτε έκανε καμία κίνηση σε προμήθεια οχημάτων. Το «μάρμαρο» το πληρώνουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι απειλούνται επιπλέον με πρόστιμο εάν δε γίνουν συνεργοί στην ανικανότητα της πολιτείας η οποία συνεχώς προτάσσει ως επιχείρημα σε κάθε αρνητική εξέλιξη την «ατομική ευθύνη» των πολιτών.

Να σταματήσει ο κος Καραμανλής τα «ευχαριστώ» και να ανταμείψει τους εργαζόμενους για τον αγώνα που δίνουν με τα ανύπαρκτα μέσα που τους διαθέτει η πολιτεία!

Δεν είμαστε ήρωες, κακοπληρωμένοι εργαζόμενοι σε συνθήκες που απειλούν την υγεία και ασφάλεια μας είμαστε.

Είναι πρόκληση η κυβέρνηση να μας ανταμοίβει με «μπράβο» και στους διαφημιστές της των ΜΜΕ να χαρίζει εκατομμύρια.

Ζητήσαμε να δοθεί άμεσα ένας επιπλέον μισθός για κάθε εργαζόμενο της ΟΣΥ όλο αυτό το διάστημα που είμαστε δίπλα στον συνάνθρωπο και προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας στο κοινωνικό σύνολο και ενάντια στην εμφανή ανικανότητα της κυβέρνησης να διαχειριστεί από μόνη της την οποία έκτακτη κατάσταση προκύπτει επιρρίπτοντας σε εμάς τις ευθύνες της.

* το ΜΕΤΑ που συμμετείχαμε στο κάλεσμα του δεν έχει καμία σχέση με την παρατάξη του χώρου της ΟΣΥ που εντάσσεται στον πολιτικό χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν σύμμαχος των διοικήσεων τη περίοδο 2015-2019 και φέρει ευθύνες για τα όσα άσχημα και καταστροφικά συνέβησαν στον κλάδο.

* στον συντονισμό αιρετών μετείχαν εκπρόσωπος από τον συνήγορο του πολίτη, ο εκπρόσωπος τύπου του Μέρα 25, δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Νίκαιας-Ρέντη και εκπρόσωπος από την Γραμματεία του ΜΕΤΑ.