Συντονισμός Αιρετών – ΜΕΤΑ: Η κυβέρνηση «τζογάρει» εργαζομένους και δημόσια υγεία για τα κέρδη του κεφαλαίου

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε το πρωί, της Δευτέρας 3 Αυγούστου, έξω από το υπουργείο Υποδομών, έπειτα από κάλεσμα του Συντονισμού Αιρετών και του ΜΕΤΑ. Αφορμή η άκρως επικίνδυνη κατάσταση στα Μέσα Μεταφοράς, με τον κίνδυνο διασποράς του κορονοϊού στους επιβάτες και στους εργαζομένους, και κατ΄ επέκταση και στην κοινότητα, εξαιτίας του συγχρωτισμού που παρατηρείται με τα μειωμένα δρομολόγια.

Αντιπροσωπεία από εκλεγμένους συνδικαλιστές σωματείων και ομοσπονδιών καθώς και από δημοτικούς συμβούλους που παραβρέθηκαν στην παράσταση διαμαρτυρίας επιδίωξαν συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, προκειμένου να απαιτήσουν εξηγήσεις για τη μείωση των δρομολογίων και την οριακή κατάσταση στην οποία έχουν οδηγήσει κυβέρνηση, υπουργείο και διοικήσεις τους εργαζομένους.

Την αντιπροσωπεία, η οποία και τελικώς συναντήθηκε με το γενικό γραμματέα Υποδομών, κ. Γεώργιο Καραγιάννη, αποτελούσαν οι: Γρηγόρης Καλομοίρης, εκ μέρους της συνδικαλιστικής παράταξης ΜΕΤΑ, Σωτήρης Λαπιέρης, δημοτικός σύμβουλος Αμαρουσίου και μέλος της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων στο Συνήγορο του Πολίτη, Αποστόλης Κασιμέρης, μέλος του «Ξεκινήματος» και της Ανεξάρτητης Παρέμβασης ΕΘΕΛ, Κώστας Παπαδόπουλος, δημοτικός σύμβουλος Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη, και Μιχάλης Κριθαρίδης, εκπρόσωπος Τύπου του ΜέΡΑ25/

Οι απαντήσεις του γενικού γραμματέα, σε ό,τι του έθεσε η αντιπροσωπεία (μείωση δρομολογίων εν μέσω πανδημίας, έλλειψη προσωπικού, ανυπαρξία μόνιμων προσλήψεων κτλ), κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικές ήταν. Παρά το γεγονός ότι αναγνώρισε το πρόβλημα, ουσιαστικά παραδέχθηκε την προχειρότητα, με την οποία αντιμετωπίζουν κυβέρνηση και πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών την κατάσταση στα ΜΜΜ, σε περίοδο κορονοϊού.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, δεν είχαν σχεδιασμό, γιατί δεν εκτιμούσαν ότι θα υπάρχει επιβατική κίνηση τέτοιας έκτασης μέσα στον Αύγουστο. Η πολιτική ηγεσία δεν πρόβλεψε ότι η εισροή των τουριστών και ο συγχρωτισμός τους με τους ντόπιους θα οδηγούσε σε άνοδο των κρουσμάτων. Και, επικαλούμενος την κυβερνητική καραμέλα της «ατομικής ευθύνης», την απέδωσε στη χαλάρωση των μέτρων που παρατηρείται από πλευράς των πολιτών. Όχι στην εισροή τουριστών ανθρώπων από χώρες όπου η πανδημία είναι ακόμα ενεργή. Όχι στην πολιτική ευθύνη του υπουργείου και της κυβέρνησης, την οποία λίγα λεπτά πριν είχε παραδεχθεί, λέγοντας για την ανυπαρξία σχεδιασμού.

Για να καλύψει τη «μη απάντηση» στην παρατήρηση, από πλευράς αντιπροσωπείας, ότι τα δρομολόγια είναι μειωμένα ακόμα και σε σχέση με το περσινό θερινό πρόγραμμα, περί πολλά τύρβασε. Μίλησε για «αυξήσεις» στη συχνότητα δρομολογίων, για βελτιωμένη κατάσταση κ.λπ. Προφανώς, οι εικόνες συγχρωτισμού, ακόμη και σήμερα, στο μετρό, στα λεωφορεία, στα τρόλεϊ, επειδή ακριβώς δεν είναι βελτιωμένη η κατάσταση και τα δρομολόγια εξακολουθούν να είναι αραιά, σε σχέση με την επιβατική κίνηση και τα μέτρα περιορισμού χωρητικότητας, δε φτάνουν στο κτήριο του Μεταφορών και στην πολιτική ηγεσία.

Στα πολλαπλά ερωτήματα που του έθεσε, από την Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ, ο Αποστόλης Κασιμέρης, όπως η απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών, με το γερασμένο προσωπικό, ο απαρχαιωμένος στόλος και το οριακό «burnout» των εργαζομένων από την αναστολή των αδειών, απάντηση δεν πήρε από το γενικό γραμματέα Υποδομών. Το μόνο που έκανε ήταν να ζητήσει από τους εργαζόμενους σε λεωφορεία και τρόλεϊ να βάλουν πλάτη στη δύσκολη αυτή κατάσταση, χωρίς να έχει να παραθέσει κάποιο συγκεκριμένο προγραμματισμό, για την κάλυψη των ελλείψεων σε προσωπικό και οχήματα και χωρίς να μπορεί να απαντήσει για το πότε θα μπορέσουν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες να πάρουν άδεια.

Απάντηση δεν πήρε από το γενικό γραμματέα ούτε ο Κώστας Παπαδόπουλος, δημοτικός σύμβουλος Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη, για την κατάργηση γραμμών αμέσως μετά τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του μετρό, στις γειτονιές της Β’ Πειραιά. Άμεση συνέπεια αυτής της ενέργειας, είναι ο συγχρωτισμός στο τρόλεϊ 21, στη μία μοναδική γραμμή κορμό που έχει απομείνει. Όταν του παρατέθηκαν κάποιες ενδεικτικές χρονοαποστάσεις για δρομολόγια, όπως, για παράδειγμα, του τρόλεϊ 4 που ξεπερνάει τη μία ώρα, ή γραμμών του Πειραιά με αντίστοιχους χρόνους, έμεινε έκπληκτος και δεσμεύτηκε ότι θα το μεταφέρει ως πρόβλημα.

Στις αιτιάσεις του Μιχάλη Κριθαρίδη, εκπροσώπου Τύπου του ΜέΡΑ25, περί διαρκούς μετάθεσης των κυβερνητικών ευθυνών στην «ατομική ευθύνη», η απάντηση του γενικού γραμματέα Υποδομών ήταν πως κάνουμε ό,τι μπορούμε μέσα σε δύσκολες συνθήκες.

Σε όσα απάντησε και δεν απάντησε ο γενικός γραμματέας, κ. Γ. Καραγιάννης, είναι φανερό ότι η κυβέρνηση πιάστηκε «στα πράσα» για το ζήτημα της επανάκαμψης της πανδημίας στην κοινότητα από την εισροή τουριστών και την αυξημένη επιβατική κίνηση τον Αύγουστο. Ούτε σχέδιο υπήρχε, ούτε προληπτικά μέτρα λήφθηκαν απέναντι στη δεδομένη είσοδο του ιού στην κοινότητα που θα προκαλούνταν από την αύξηση των διεθνών μετακινήσεων. Σε όσα απάντησε και δεν απάντησε ο γενικός γραμματέας, κ. Γ. Καραγιάννης, αποκαλύπτεται ότι η κυβέρνηση της ΝΔ και το υπουργείο Μεταφορών βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου, μακριά από την καθημερινότητα του κόσμου της δουλειάς που μετακινείται ή εργάζεται καθημερινά στα ΜΜΜ.

Η έκπληξη που έδειξε για το πρόβλημα με τα δρομολόγια των τρόλεϊ αλλά και η ικανοποίησή του για την αύξηση των δρομολογίων δεν είναι μόνον δείκτης αυτής της απόστασης από τις ανάγκες των εργαζομένων. Αποδεικνύει και ότι δεν έχουν μπει ποτέ σε ΜΜΜ, ή αν μπήκαν το ξέχασαν, και παίρνουν την όποια απόφαση μέσα από τα κρατικά αυτοκίνητα, με τα οποία μετακινούνται και αποφεύγουν κάθε ταλαιπωρία και συγχρωτισμό. Αποδεικνύει και ότι η όποια εμφάνισή τους σε σταθμό είναι μόνον και μόνον για να κόψουν τις κορδέλες, για επικοινωνιακούς λόγους.

Αποδεικνύει περίτρανα ότι αυτοί που έσωσαν και σώζουν την υγεία του λαού είναι το μαχόμενο και ιατρικό νοσηλευτικό προσωπικό, το οποίο ακόμα και σήμερα η κυβέρνηση περιπαίζει και απαξιώνει. Και μαζί με το υγειονομικό προσωπικό, άλλες κατηγορίες εργαζομένων που επίσης ωμά εμπαίζει η κυβέρνηση, όπως, οι εργαζόμενοι στους δήμους, στα σουπερμάρκετ, στην τροφοδοσία, στα φαρμακεία και τις φαρμακαποθήκες, οι ντελιβεράδες κτλ., Με λίγα λόγια, ο λαός έσωσε το λαό.

Σήμερα, που δυστυχώς εκλείπουν αυτές οι συγκυρίες, είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση το μόνο που είχε στο μυαλό της ήταν η «επανεκκίνηση» της οικονομίας μέσω του τουρισμού, και για το λόγο αυτό η ίδια προχώρησε στη χαλάρωση των μέτρων, προς όφελος και για την κερδοφορία του κεφαλαίου, των εφοπλιστών, των αεροπορικών ομίλων, των μεγαλοξενοδόχων κ.λπ.

Για εμάς, είναι ξεκάθαρο πως αυτή η κυβέρνηση:

δεν νοιάζεται για μέτρα που θα προστατεύουν τον κόσμο της δουλειάς, αρκεί να «κινείται η οικονομία», τα κέρδη του κεφαλαίου δηλαδή. Άλλωστε το είπε ξεκάθαρα και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, σήμερα, ότι δηλαδή «η οικονομία δεν αντέχει δεύτερο καθολικό lockdown».

δεν υπάρχει κανένα προληπτικό σχέδιο αντιμετώπισης της αύξησης των κρουσμάτων, καθώς φαίνεται να ακολουθείται το μονοπάτι που πήραν τόσες και τόσες χώρες, το οποίο καταλήγει σε έξαρση της πανδημίας και βαθιά υγειονομική κρίση, δηλαδή «μέτρα, μόνο αφού γίνει η ζημιά». Κι αυτό, παρά το ότι υπάρχει η διεθνής πείρα της αναγκαιότητας έγκαιρης πρόληψης, καθώς η διαφορά μπορεί να γίνει ακόμα και μέσα σε λίγες μέρες, πόσο μάλλον εβδομάδες

Απέναντι σε όλα αυτά, ο Συντονισμός Αιρετών και το ΜΕΤΑ θα συνεχίσουν να αναδεικνύουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα του κόσμου της δουλειάς αλλά και να και να παλεύουν απέναντι και σε αυτήν την επικίνδυνη, για τη δημόσια υγεία, τα δικαιώματα των εργαζομένων και τον ίδιο το λαό, κυβέρνηση.

Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, είναι αναγκαίος ο συντονισμός ανάμεσα στις δυνάμεις της Αυτοδιοίκησης καθώς και του συνδικαλιστικού κινήματος, που αντιλαμβάνονται το κρίσιμο των καταστάσεων. Προς αυτήν την κατεύθυνση, ο Συντονισμός Αιρετών και το ΜΕΤΑ απευθύνουν κάλεσμα προς όλες τις οργανωμένες δυνάμεις καθώς και στον κόσμο του αγώνα ώστε να μπορέσουν «να βαρέσουν όλα τα σφυριά μαζί» για την προστασία της υγείας και των δικαιωμάτων του λαού.


3 Αυγούστου 2020